Primerjamo: ford fiesta ST in volkswagen polo GTI

Test

Derbi - Ko se na asfaltnem igrišču srečata dva neposredna tekmeca, ki skupaj premoreta 7 valjev in prepričljivih 400 “konjev” ...


Kdo zmaga, ko se na asfaltnem igrišču srečata dva neposredna tekmeca, štirimetrska športnika za dobrih 20 evrskih tisočakov, ki skupaj premoreta 7 valjev in prepričljivih 400 “konjev”?

  Ford fiesta ST performance Volkswagen polo GTI 2.0 TSI DSG
oblika in prostornost 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 3/5 zvezdic

 

Po prvem kilometru dinamične vožnje povede fiesta

Volkswagnov polo GTI in Fordova fiesta ST sta avtomobila s pestro zgodovino. Sta neusmiljena tekmeca, ki sta si po merah, kilovatih in zmogljivostih zelo blizu. Med stožci in ovinki AMZS centra varne vožnje na Vranskem smo postavili nasproti in preverili, kdo je bolj oster, bolj natančen, bolj osredotočen. Na cesti pa smo obema postavili izziv vsakdanje uporabnosti, upoštevajoč tudi energijske zahteve in bolj uglajeno stran športnega avtomobila.

Po prvem kilometru dinamične vožnje je jasno, da je veliko bolj ostra in neposredna fiesta, ki to bolj odločno kot polo izraža tudi navzven in navznoter. Bolj divja je tudi po pogovoru, saj renči in poka skozi izpuh. V vsak zavoj se zapodi kot plenilec, ki s kolesi natančno zgrabi začrtano smer in je zlepa ne spusti, četudi se pelje samo po treh kolesih. Vozniško je veliko bolj dramatična, prvinska, a še vedno zelo varna in povsem predvidljiva. S svojo čvrstostjo in izjemno uravnoteženim, skoraj dirkaško nastavljenim podvozjem ter mehansko zaporo na prednji osi zmore na tehnično zahtevnih in zaprtih stezah zelo resno parirati tudi kakšnemu precej dražjemu in močnejšemu športniku. Ljubiteljski nedeljski dirkači, ki se udeležujejo športnih dni na stezi, bi si za zahtevano vsoto denarja težko želel boljši športni paket s cestno homologacijo. Kot avto za vsak dan pa je malo preveč naporna, predivja in motorno ne dovolj uglajena, da bi z njo taščo vozili k nedeljskem kosilu. Težko brzda svoj značaj.

Oba že več desetletji ostro nizata ovinke imata svoj krog kupcev, ki z volanom v rokah častijo vozniške užitke.

Polo je pravo nasprotje ...

Polo GTI je pravo nasprotje, saj naravnost blesti pri vsakdanji uporabi in brez težav konjenico drži v dresurnem koraku. Da ne bo pomote: tudi polo zna v ostrem ovinku dvigniti zadnje kolo in zelo natančno držati linijo po gorski cesti, a svojimi voznimi programi prilagodljivega blaženja ter izjemno uglajenim motorjem nastopa kot džentelmen v športnih copatah, ne pa kot neotesan pobalin s preveč energije. Prav razmerje med zmogljivostmi, ostrino in udobjem je največja prednost pola GTI. S podobo je precej bolj diskreten, čeprav daje vedeti, da se z GTI činom ne boji bitke s fiziko in stotinkami.

Pri zasnovi karoserije se fiesti pozna, da ni bila zgrajena povsem na novo, polo pa je postavljen na prilagodljivo koncernsko platformo MQB. V centimetrih med njima praktično ni razlik, a potniški prostor v polu bolj diha in je manj utesnjen kot v fiesti.

Oba motorja suvereno podajata moč, a fiestin ne more skriti dejstva, da ima pol litra manjšo prostornino in en valj manj. Polov dvolitrski štirivaljnik je enostavno bolj prožen in bolj zvezno prenaša moč ter navor na kolesa. Je pa na prednji osi pola več teže in elektronska zapora XDS+ ne premaguje fizike tako učinkovito kot mehanska zapora v fiesti. Minus si v polu zasluži 6-stopenjski DSG menjalnik, saj ne sledi odzivnosti motorja in podvozja, kar se pozna predvsem na štoparici. Fiesta je hitrejša, bolj doživeta, polo pa je udobnejši in pametnejši, a tudi bolj sterilen.

V iskanju idealne linije in skrajnih meja oprijema sta oba avtomobila zelo suverena, natančna in še vedno varna. Kljub vsemu pa fiesta ST zahteva nekaj več znanja, a to potem tudi izdatno nagardi. Je avto za prave vozniške zanesenjake.

Pod črto …

Pri tehniki in zmogljivostih se je dvoboj končal z neodločenim izidom. V luči športnika je odločno povedla fiesta ST. Polo GTI je preobrat naredili z vsakdanjo mobilnostjo in dejstvom, da za manj denarja nudi več vsebine.

Volkswagen polo GTI 2.0 TSI DSG

Všeč nam je +

vsakdanja uporabnost, izjemno prožen motor, uravnoteženo podvozje, razmerje med športnostjo in udobjem

Ni nam všeč -

odzivnost DSG menjalnika, povprečen videz

Polo GTI, ima v primerjavi z običajnim polom 15 mm nižje, čvrstejše in krajše vzmeti, čvrsteje nastavljene blažilnike z opcijskim prilagodljivim blaženjem sport select in na novo zasnovano poltogo zadnjo premo z vgrajenim stabilizatorjem.

Ford fiesta ST performance

Všeč nam je +

natančen volan, odlični vozni občutki, zelo zmogljivo podvozje, mehanska diferencialna zapora

Ni nam všeč -

nepopolna varnostna oprema, uglajenost motorja, manj udobja pri umirjeni vožnji

Pozna se, da so inženirji v fiesti ST temeljito posegli v podvozje, predvsem v nastavitve zadnjega kolesnega para, kjer so namestili nove, čvrstejše vzmeti oblikovane kot banane ter vse skupaj ojačili z izjemno togim prečnim stabilizatorjem.

Tehnični podatki: Volkswagen polo GTI 2.0 TSI DSG

Motor in prenos moči: turbo bencinski, štirivaljni, prostornina: 1984 cm3, največja moč: 147 kW (200  KM) pri 4400 vrt./min, največji navor: 320  Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, elektronska zapora diferenciala XDS+, avtomatiziran 6-stopenjski DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 406,7  cm, širina: 175,1  cm, višina: 143,8  cm, medosna razdalja: 254,9  cm, masa praznega vozila: 1355  kg, dovoljena skupna masa: 1780  kg, prostornina prtljažnika 305 – 1079 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 237  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,9/7,7/5,9 l/100 km, izpust CO2: 134 g/km, poraba na testu: 7,9  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 22.549 EUR

 

Tehnični podatki: Ford fiesta ST performance

Motor in prenos moči: bencinski turbo trivaljnik, prostornina: 1497 cm3, največja moč: 147 kW (200  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 320  Nm pri 1500 vrt/min. Pogon na prednji kolesi, mehanska zapora diferenciala z omejenim zdrsom (LSD), ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 406,8  cm, širina: 173,5  cm, višina: 146,9  cm, medosna razdalja: 249,3  cm, masa praznega vozila: 1283  kg, dovoljena skupna masa: 1660 kg, prostornina prtljažnika 311 – 1093 l, posoda za gorivo: 42 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 232  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,1/7,6/6,6 l/100  km, izpust CO2: 136 g/km, poraba na testu: 8,2  l/100 km.
Cena: Summit motors: 25.750 EUR

 

Recaro sedeži v fiesti ST veliko odločneje oprimejo telo kot športni sedeži z značilnim GTI karirastim vzorcem.

Diskretno oster

Polo GTI je diskretno športen: s podobo, zvokom in občutki. Lahko je prijazen kot povsem običajen družinski polo ali pa na stezi drvi s hitrostjo 230 km/h. Življenje z njim zahteva precej manj kompromisov kot s fiesto ST. Tudi na cesto ne gleda kot na dirkaški izziv, kar se kaže tudi v izdatnejšem spisku aktivnih varnostnih vozniških pripomočkov, med katerimi je denimo tudi radarski tempomat za samodejno uravnavanje varnostne razdalje.

Najšibkejši člen polovega pogona je 6-stopenjski DSG menjalnik. Ko gre zares, smo ga prevečkrat ujeli na levi nogi. Na trenutke si enostavno vzame preveč časa in deluje nekoliko neodločno. Minus ob naravnost odličnemu motorju. Polo GTI ima pod pokrovom zelo prožen dvolitrski TSI stroj, ki vozniku z vsemi 320 Nm postreže že pri 1500 vrtljajih v minuti. Tak motor se v močnejši različici in z drugačno programsko opremo vrsti tudi v, kultnem golfu GTI.

Lahko je prijazen kot povsem običajen družinski polo ali pa na stezi drvi s hitrostjo 230 km/h.

Neusmiljeno trda, a v ovinkih izjemna

Fiesta ST se brez težav pelje po treh kolesih. Podvozje je izjemno uravnoteženo, avto je res zelo natančno vodljiv, a na trenutke je vožnja oziroma blaženje tudi neusmiljeno trdo.

Pozna se, da so inženirji v fiesti ST temeljito posegli v podvozje, predvsem v nastavitve zadnjega kolesnega para, kjer so namestili nove, čvrstejše vzmeti oblikovane kot banane ter vse skupaj ojačili z izjemno togim prečnim stabilizatorjem. Fiesta ST se brez težav pelje po treh kolesih. Podvozje je izjemno uravnoteženo, avto je res zelo natančno vodljiv, a na trenutke je vožnja oziroma blaženje tudi neusmiljeno trdo. Res moraš biti pravi zanesenjak, da se odločiš imeti fiesto ST za prvi avto osebne mobilnosti. Kot drugi avto za zabavo pa trenutno ni bolj osredotočenega športnika za ta denar. Je pa fiesta ST poleg občutnega napredka športnega napredka napredovala tudi po ceni. Žal. Pri dodatni opremi bi vsekakor odkljukali 830 evrov vreden paket performance. Z njim fiesta postane resen športnik, upornica tiranskim silam fizike, ki si jih v ovinku podreja z mehansko zaporo diferenciala z omejenim zdrsom (LSD). Oprijema na prednji osi je res veliko, težnja po podkrmarjenju, zdrsu preko prednjih koles pa povsem zadušena. V paketu je še program nadzorovanega speljevanja (launch control) za odličen štart na track dnevu. Dodatna oprema je testno fiesto ST podražila na skoraj pet tisočakov. Nesprejemljivo visoko doplačilo, sploh glede na varnostno vsebino v polu, pa je doplačilo 740 evrov za nadzor mrtvih kotov.

Fiesta ST ima na voljo tri vozne programe - običajni, športni in dirkaški (race), ki izklopi tudi sistem nadzora stabilnosti ESC. 1,5-litrski ecoboost bencinski trivaljnik v fiesti se rad zavrti, odločno vleče, a ima tudi srečo, da je ob njem naravnost odličen 6-stopenjski ročni menjalnik, ki delno pomaga prikriti nekoliko manjšo prožnost.

 Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Katerega bi izbrali vi?

 

Sistem DCC v polu, za razliko od golfa, ponuja samo dva vozna programa: običajnega in športnega.

 

 

Ključne besede


TestFordFord fiestaVolkswagen polovolkswagenprimerjamo