Golf GTI danes med “ljudskimi” športniki ni več najhitrejši ali najmočnejši, še vedno pa ima kultni status. Med ovinki še vedno postavlja merila natančnosti, suverenosti in varnosti.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Še vedno predstavlja enega najboljših kompromisov
Ni popoln, a predstavlja enega najboljših kompromisov: je uporaben in napreden avto za vsak dan, ki ima prepoznaven športni značaj. Je klasik, ki še vedno privlači poglede in izpolnjuje športne vozniške ambicije.
GTI je znotraj skoraj povsem običajen golf. Digitalno naprednost kaže z velikim 31-centimetrskim zaslonom prilagodljivih merilnikov, udobju streže z ergonomijo, prostorsko pa je golf zgolj povprečen. Športna sedeža z značilnim karo vzorcem kot poklon zgodovini dobro oprimeta telesi in sta dovolj udobna tudi na daljših poteh.
GTI najbolj navduši z zelo odzivnim motorjem in športno zmogljivim podvozjem ter odlično delujočo elektrohidravlično zaporo diferenciala sprednje preme (VAQ) z omejenim zdrsom. S prenosom moči in navora na asfalt GTI nima nobenih težav; oprijema je veliko, prednji kolesi suvereno vztrajata v smeri in celo povsem na meji zdrsa je vse skupaj zelo varno.
Voznik ima občutek, da ima GTI vedno kanček rezerve, preden fizika izpod koles vzame cesto. Odlično. Športno podvozje sicer kljub prilagodljivemu blaženju sistema DCC pobere nekaj davka pri udobju. Malce sterilnosti v sicer precej prvinskih občutkih pusti DSG menjalnik in dejstvo, da je ESC sistem vedno na preži, ker ni izklopljiv. Volan cesto bere odlično, a ga je v ostrih ovinkih treba držati odločno. Piko na i postavi dvolitrski TSI, ki je eden najbolj prožnih štirivljanikov. Vseh 370 Nm navora je na voljo v širokem območju med 1600 do 4300 vrtljajev na minuto; GTI moč podaja zvezno in odločno, a prav nič razbijaško.
Pod črto ...
Golf GTI je zmogljiv, a lahko obvladljiv in varen športnik, ki za zmeren denar ponuja nadpovprečen ugled, vsebino in vozne užitke. Stilski dodatki in doplačila - tudi za varnostne sisteme - pa ga hitro podražijo na skoraj 40 tisočakov, kolikor je stal preskusni avto.
Všeč nam je +
videz, izjemno prožen motor, odlična vodljivost in lega, diferencialna zapora
Ni nam všeč -
draga dodatna oprema, povprečen prtljažnik
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | turbo bencinski, štirivaljni, prostornina: 1984 cm3, največja moč: 180 kW (245 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 370 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, diferencialna zapora z omejenim zdrsom, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 426,8 cm, širina: 179 cm, višina: 148,2 cm, medosna razdalja: 262,6 cm, masa praznega vozila: 1437 kg, dovoljena skupna masa: 1900 kg, prostornina prtljažnika 380 – 1270 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 248 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,2/8,2/6,2 l/100 km, izpust CO2: 144 g/km, poraba na testu: 8,4 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 32.865 EUR |
Na cesti od leta 1976 ...
Golf GTI je na cestah od leta 1976 dalje. To je eden tistih avtomobilov kjer se prav čuti, da ima zgodovino, da je za njim evolucija tehnike, ki je rasla z željami tistih, ki z njim uživajo od prve generacije dalje. Ostaja hudimano hiter in s paketom performance se zdi, da je 245 “konjičev” (180 kW) do popolnosti uigranih do zadnjega zobnika in vijaka tega avta. V primerjavi z izvirnikom pa je današnji GTI skoraj pol metra daljši, blizu 600 kg težji in za 135 KM močnejši avto. |