T-roc je (zaenkrat) najmanjši izmed Volkswagnovih cestnih terencev; pod všečnim videzom se skriva golfova tehnika.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
T-roc stoji na Volkswagnovi MQB platformi, a je ta malce skrajšana (3,1 cm krajša medosna razdalja od golfove) in nekaj širša (za 2,1 cm). Zato T-roc – kljub dodatnim 12 cm višine v primerjavi z golfom – prav športno stoji na cesti. Kako se te prilagojene karoserijske mere občutijo v potniški kabini? Voznik in sovoznik imata malce več prostora za komolce, pot niki na zadnji klopi pa malce manj prostora za kolena. Več razlik je pri prtljažnem prostoru; s 445 litri prostora je T-rocov prtljažnik za 65 litrov prostornejši od golfovega in kljub višjem nakladalnem robu zato uporabnejši. Zanimiv kompromis: manj prostora za potnike v kabini, a več prostora za njihovo prtljago v prtljažniku.
Vzorno delujoče, materiali pa ...
Zanimiva je tudi razlika v kakovosti vgrajenih materialov; v T-rocu so vse plastične površine trde. Korak nazaj pri kakovosti je zanimiv – kot da bi pri VW ugotovili, da kupce trendovskih cestnih terencev cenenost ne moti. Je pa vse ostalo vzorno: ergonomija je odlična, sedenje udobno in naravno, vse deluje tako, kot mora. Tudi v T-rocu je veliko odvisno od izbranega opremskega paketa; paket opreme sport ima na primer serijsko vgrajeno digitalno armaturno ploščo, nima pa navigacije, kar se zdi potrata zaslonskega prostora – prav zemljevid na instrumentni plošči je največja prednost digitalnih merilnikov.
T-roc na preskusu je imel vgrajen 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kW, ki je prednji kolesi poganjal prek ročnega šeststopenjskega menjalnika. Tudi v T-rocu se je motor izkazal za živahnega in prožnega, a kljub samodejnem odklopu dveh valjev ob majhnih obremenitvah nič kaj gospodarnega; porabo goriva je enostavno dvigniti prek 8 l/100 km, pa precej težje spraviti pod 7 l/100 km. Morda pa je za takšne izkušnje kriv športen značaj avta; s širšim kolotekom, krajšo medosno razdaljo, odzivnim volanskim mehanizmom in razmeroma čvrsto nastavljenim vzmetenjem je T-roc v rokah voznika radoživ, odziven in natančen avto, ki uspešno skriva malce višje težišče in svoj cestno-terenski značaj. Brez štirikolesnega pogona (ki je na voljo zgolj v močnejši bencinski in v dizelski različici) je T-roc avto le za asfaltne ceste.
Paket opreme sport pomeni najbogatejšo serijsko in varnostno opremo, a seznam doplačil je vseeno dolg. Pohvalno: radarski tempomat in aktivna LED žarometa sta del serijskega paketa opreme sport, vse skupaj pa stane 24.000 evrov – 1200 evrov več od primerljivega golfa.
Zanimiv kompromis: manj prostora za potnike v kabini, a več prostora za njihovo prtljago v prtljažniku.
Pod črto ...
T-roc zna učinkovito pihniti na dušo tistim, ki so jim križanci bolj všeč od klasičnih avtomobilskih oblik. Je razburljivejši od golfa, ne pa tudi boljši; trendi še nekaj časa ne bodo premagali tradicije.
Všeč nam je + | všečna oblika, prostoren prtljažnik, vozne lastnosti |
Ni nam všeč - | skromna prostornost za potnike zadaj, (pre)velika poraba goriv, razmeroma visoka cena |
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni šeststopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 423,4 cm, širina: 181,9 cm, višina: 157,3 cm, medosna razdalja: 259 cm, masa praznega vozila: 1330 kg, dovoljena skupna masa: 1850 kg, prostornina prtljažnika 445 – 1290 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,4 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/6,6/5,3 l/100 km, izpust CO2: 121 g/km, poraba na testu: 7,8 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 23.815 EUR. |