Panorama: Honda CR-V 2.0 e:PHEV advance tech 2WD

Panorama

Vozniška izkušnja skozi objektiv: prikrito prestižen priključni-hibrid


CR-V je največji Hondin cestni terenec oziroma avto; z izrazito prostorno potniško kabino in prtljažnikom zna ustreči tudi najzahtevnejšim družinskim izzivom in potrebam. Hondin inovativen hibridni pogonski sistem je zdaj dobil tudi priključno različico; z večjim zalogovnikom električne energije omogoča kar nekaj-deset neslišnih električnih kilometrov. Kdor dosledno polni avto iz omrežja, se s takšnim CR-V lahko po vsakodnevnih opravkih vozi za zelo ugodno ceno …

Na pogled …

CR-V najnovejše generacije je s svojimi odrezanimi linijami, oglatostjo in z več ravnimi površinami videti elegantno in tudi za odtenek bolj robustno-terensko, a brez navideznega blišča; je diskreten,  oblikovno celo rahlo konzervativen avto, ki prikriva, da se s kakovostno izdelavo, voznim udobjem in enostavno uporabo lahko kosa z marsikatereim na papirju prestižnejšim tekmecem …

Na cesti …

Pogonska tehnika priključno-hibridnega CR-V je v veliki meri enaka tehniki “navadnega” hibridnega avtomobila. 2-litrski bencinski štirivaljnik, ki večino časa deluje v Atkinsonovem ciklu (z vbrizgavanjem revne mešanice goriva)  poganja predvsem generator, ki zagotavlja energijo za elektromotor; večino časa prednji kolesa poganja električni motor, a sistem premore tudi blokirno sklopko, ki pri višjih hitrostih neposredno poveže bencinski motor s kolesi. Če od pogonskega sistema ne zahtevate preveč, se oddolži z zelo dobro zvočno zatesnjenostjo in intuitivnim ter preprostim upravljanjem. Veliko zaslug za to ima zelo natančno uravnoteženo podvozje in vzmetenje, ki preprečuje nagibanje karoserije v ovinkih, hkrati pa zelo uravnoteženo blaži sunke s ceste. K temu velja dodati še zelo natančen volanski mehanizem; vožnja takšnega CR-V-ja je mirna, večinoma časa tiha in pomirjajoča, vselej pa zelo lahkotna in natančna, le športne iskrivosti ne smete pričakovati od takšnega avta. 

O značaju in talentih …

Priključno-hibridni CR-V zna biti odličen družinski avto; prostoren, zelo udoben in zelo lahkoten v vožnji. Na zadnji klopi je več kot dovolj prostora za kolena in glave dveh tudi izrazito visokoraslih potnikov. Vozno udobje še poudarja možnost vožnje le na električni pogon, pri katerem je CR-V še tišji avto kot sicer. 

Kaj povedo številke?

Ko zaloge elektrike zmanjka, pogonsko nalogo prevzame bencinski motor, ki v hibridnem načinu v povprečju porabi malce več kot 7 l/100 km oziroma toliko kot pogonski sistem v “običajnem” hibridnem CR-V-ju.

Sistemska moč 135 ,7 kWh in navor 335 Nm sta dovolj za suverene zmogljivosti in prijetno prožnost, a CR-V ni športni avto; do 100 km/h pospeši malo prej kot v 10 sekundah, kazalec največje hitrosti pa se ustavi pri 194 km/h. Poraba goriva je lahko divje spreminjajoča: ko se vozimo le na elektriko, motor seveda ne rabi nič bencina, električni pogon pa zahteva približno 16 kWh energije na 100 km. Ko zaloge elektrike zmanjka, pogonsko nalogo prevzame bencinski motor, ki v hibridnem načinu v povprečju porabi malce več kot 7 l/100 km oziroma toliko kot pogonski sistem v “običajnem” hibridnem CR-V-ju. Enoznačnega povprečja porabe obeh pogonskih načinov se ne da izračunati oziorma določati, saj poraba goriva sega od 0 do 7,1 l/100 km
Ko govorimo o številkah, velja omeniti zanimivost o prostornini prtljažnika: v hibridnem CR-V-ju ta meri 579  litrov, v priključno-hibridnem avtu pa 587 litrov, torej 9 litrov več. Razlog je v tem, da ima ima hibridni CR-V svoj manjši akumulatorski sklop nameščen pod prtljažnim dnom, priključno-hibridni CR-V pa svoj večji energetski zalogovnik v karoserijskem dnu. 
Še eno številko velja omeniti - zadnja klop v avto je vzdolžno pomična in sicer za 18,1 cm. 

Bi ga imeli? 

Družinsko prostoren prtljažnik.

Odgovor na to vprašanje se skriva v razliki v ceni med “navadnim” hibridnim CR-V-jem in priključno-hibridno različico. Povsem natančne neposredne primerjave sicer ne moremo narediti, ker je priključno-hibridni CR-V na voljo zgolj v najbogateje opremljeni različici advance tech s pogonom na prednji kolesi in sicer za 56.990 evrov, hibridni CR-V pa lahko dobimo tudi v nekaj skromneje opremljeni različici elegance tech za 46.490 evrov. V tem primeru je razliko v ceni več kot 10.000 evrov skoraj nemogoče upravičiti; kar nekaj let vožnje zgolj na elektriko bi bilo ptrebnih, da bi to razliko izenačili s prihrankom na bencinskih servisih. Če pa za primerjavo vzamemo hibridnega CR-V-ja z enako bogatim paketom opreme (v katerem pride tudi mehanski štirikolesni pogon, ki ga priključno-hibridni avto nima), je razlika v ceni le še nekaj več kot 4000 evrov - to pa morda že lahko prinesemo notri z dosledno vožnjo le na električni pogon … 

Tehnična izkaznica 

Še eno številko velja omeniti - zadnja klop v avto je vzdolžno pomična in sicer za 18,1 cm. 
Motor in prenos moči: električni in bencinski, štirivaljni, prostornina 1993 cm3, največja moč: 109  kW (148 KM) pri 6200 vrt./min, največji navor: 189 Nm pri 4000 vrt./min, sistemska moč: 135 kW (184 KM), največji navor 335 Nm. Brez menjalnika. Pogon na prednji kolesi. Litij-ionski akumulatorski sklop: zmogljivost 17,7 kWh,
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 0,8 l/100 km, izpust CO2: 19 g/km, poraba na testu: 7,1  l/100 km.
Cena: AC mobil: 56.990 EUR 
Poraba goriva je lahko divje spreminjajoča: ko se vozimo le na elektriko, motor seveda ne rabi nič bencina, električni pogon pa zahteva približno 16 kWh energije na 100 km. Varčni vozniki pa lahko računajo tudi na 70 km elektro dosega.

Ključne besede


HondaPanoramapriključni hibridhonda CR-V

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila