Test: Honda CR-V e:HEV elegance tech 2.0 i-MMD 4WD

Test

Vse za hibrida - Rezultat je odličen družinski hibridni cestni terenec , ki pa ...


CR-V je od Hondine sveže trojice cestnih terencev največji in tudi najdražji avto. Nova, že šesta generacija je prinesla posodobljen hibridni pogonski sistem in bolj prečiščeno podobo - v skladu s Hondinim bolj minimalističnim in elegantnejšim oblikovalskim jezikom. Rezultat je odličen družinski hibridni cestni terenec - ki pa ima svojo (visoko) ceno …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Že šesta generacija cestno-terenskega CR-V skriva bogato zgodovino; nenazadnje je prva honda CR-V na ceste zapeljala že leta 1995 in je skupaj s Toyotinim RAV-4 utirala pot cestnim terencem. Z originalom izpred 30 let novi CR-V sicer nima več veliko skupnega, zato pa v njem ni težko prepoznati nekaj Hondinih oblikovalskih poudarkov zadnjih generacij - v primerjavi s predhodnikom je novi CR-V zdaj bolj oglat, z več ravnimi površinami bolj eleganten in za odtenek bolj robustno-terenskega videza. Podobno oblikovno in značajsko preobrazbo je doživel za dve številki manjši HR-V … 

10-centimetrski dolžinski prirastek - zdaj CR-V v dolžino meri 4,76 metra - skupaj z večjo širino omogoča več prostora tako v potniški kabini kot v prtljažniku.

Večji in prostornejši

10-centimetrski dolžinski prirastek - zdaj CR-V v dolžino meri 4,76 metra - skupaj z večjo širino omogoča več prostora tako v potniški kabini kot v prtljažniku. Da mu je zares namenjena vloga družinskega avta, dokazujejo netipično široka zadnja bočna vrata; odpirajo se zelo široko in omogočajo enostaven in udoben dostop do zadnje klopi. Zaradi tehnične zasnove zadnji klopi sicer ne moremo dvigniti sedala, lahko pa jo za 19 cm premikamo naprej in nazaj in ji nastavljamo kot naslonjala. Predvsem pa je na zadnji klopi dovolj prostora tako za kolena kot za glave potnikov - in to kljub dejstvu, da je zadnja klop nasajena nekaj centimetrov višje od prednjih dveh sedežev, kar potnikom zadaj omogoča dober pogled naprej iz avta in boljšo komunikacijo z voznikom in sovoznikom. 

 

V prtljažnik CR-V lahko pospravimo od 579 do 1634 litrov prtljage, opreme ali tovora. Če naslonjalo zadnje klopi (asimetrično) prekucnemo naprej, dobimo raven nakladalni prostor z za cestne terence značilno visokim nakladalnim robom. 

Konzervativna digitalnost

Z digitalnega in informacijskega vidika pri Hondi ostajajo zmerno konzervativni. Jasno, tudi novi CR-V ima osrednji zaslon multimedijske naprave in digitalni sklop merilnikov, a hkrati tudi dovolj analognih stikal in gumbov, da pred prvo vožnjo ni treba predolgo študirati navodil za uporabo. Multimedijska naprava, ki zna slovensko, omogoča brezžično zrcaljenje pametnega mobilnika, induktivna polnilna ploščica pa je opremljena z ventilatorjem za hlajenje mobilnika.  
Zanimiv dodatek predstavlja prikaz slike s kamer pod zunanjima vzvratnima ogledaloma, ki prikazuje dogajanje ob boku avta pri prehitevanjih ali zavijanjih vstran. 
Nad položajem za volanom in vozniško ergonomijo nimamo nobenih pripomb, posebej pa pohvalimo dobro vidljivost naprej; prednja stebrička sta precej tanka, zunanji vzvratni ogledali pa sta pomaknjeni precej nazaj na obeh bokih in pri zavijanju ne prekrivata dogajanja ob avtu. Navaditi se je treba le malce zmedeno zasnovana stikala “menjalnika”; tri stikala so v obliki gumbov, eno pa v obliki poteznega stikala. Brez potrebe, ker bi to lahko enostavno rešili z eno samo ročico. 

Nad položajem za volanom in vozniško ergonomijo nimamo nobenih pripomb, posebej pa pohvalimo dobro vidljivost naprej.

Zapleten, a učinkovit hibridni pogon

Pri Hondi so že v prejšnji generaciji iz svojega cestnega terenca CR-V odstranili dizelski motor in namesto tega vgradili hibridni pogonski sistem, ki je na voljo le v eni različici. 2-litrski bencinski štirivaljnik, ki večino časa deluje v Atkinsonovem ciklu (z vbrizgavanjem revne mešanice goriva)  poganja predvsem generator, ki zagotavlja energijo za elektromotor; večino časa kolesa - pri štirikolesnem pogonu so to vsa štiri kolesa - poganja električni motor, a sistem premore tudi blokirno sklopko, ki pri višjih hitrostih neposredno poveže bencinski motor s kolesi. V primerjavi s hibridnim sistemom v CR-V-ju prejšnje generacije je novi CR-V dobil dodatno prestavo z drugačnim prestavnim razmerjem, ki prav pride predvsem pri vleki prikolice - hibridni CR-V lahko za seboj vleče 750 kg težko prikolico

Hibridni pogon: sistemska moč 135 kW in navor 335 Nm sta dovolj za suverene zmogljivosti in prijetno prožnost.

Pri nižjih hitrostih se CR-V praviloma pelje zelo tiho, brez vklopa bencinskega motorja. Pri višjih hitrostih in pospeševanju bencinski motor dokaj uglajeno prevzame nalogo generatorja električne energije, šele pri najodločnejšem pospeševanju visoki vrtljaji bencinskega motorja postanejo glasni in občasno tudi moteči. 
Sistemska moč 135 kW in navor 335 Nm sta dovolj za suverene zmogljivosti in prijetno prožnost, a CR-V ni športni avto; do 100 km/h pospeši malo prej kot v 10 sekundah, kazalec največje hitrosti pa se ustavi pri 187 km/h. V primerjavi z nekaterimi cestnimi terenci v tem razredu to zagotovo niso dirkaške številke. 
Če CR-V ni športnik, je pa zato toliko bolj udoben družinski avto; če od pogonskega sistema ne zahtevate preveč, se oddolži z zelo dobro zvočno zatesnjenostjo in intuitivnim ter preprostim upravljanjem. Veliko zaslug za to ima zelo natančno uravnoteženo podvozje in vzmetenje, ki preprečuje nagibanje karoserije v ovinkih, hkrati pa zelo uravnoteženo blaži sunke s ceste. K temu velja dodati še zelo natančen volanski mehanizem - in zato se CR-V za volanom občuti skoraj tako okreten kot precej manjši civic. Preskusni avto je bil opremljen s štirikolesnim pogonom, ki je - za razliko od nekaterih hibridnih tekmecev - povsem mehanski s sredinsko sklopko med prednjim in zadnjim kolesnim parom. Štirikolesni pogon deluje neopazno in učinkovito, namenjen pa je bolj reševanju iz kakšnih vozniških zadreg na spolzkih podlagah kot za resno terensko vožnjo. 
Če se vrnemo k hibridnemu pogonu kot nadomestku za dizelski motor; testno povprečje porabe se je ustavilo pri 7,1 l/100 km (s precejšnjim deležem hitrih avtocestnih etap), kar je res kakšen liter več od porabe sodobnega dizelskega motorja v podobno velikem avtu, a razlika vseeno ni pretirana. Ob 57-litrski posodi za gorivo ima takšen CR-V doseg z enim polnjenjem posode za gorivo približno 800 kilometrov

Preskusni avto je bil opremljen s štirikolesnim pogonom, ki je - za razliko od nekaterih hibridnih tekmecev - povsem mehanski s sredinsko sklopko med prednjim in zadnjim kolesnim parom. Štirikolesni pogon deluje neopazno in učinkovito

Bogata oprema serijsko

Kot smo pri japonskih izdelovalcih že vajeni, so njihovi avti že v osnovi dobro opremljeni, CR-V pa je pri nas na voljo le z dvema paketoma opreme - elegance tech in advance. Že paket opreme elegance tech je zelo bogat in ne pušča več veliko neizpolnjenih želja. Hondin paket asistenčnih sistemov Honda Sensing 360 vsebuje vse najsodobnejše varnostne in vozniške pripomočke, tudi sistem za samodejno menjavo voznih pasov, odličen radarski tempomat in učinkovit sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu, ki avto v resnici drži na sredini voznega pasu, brez da se odbija od robnih črt na cesti kot veliko drugih avtov s tovrstnim sistemom.  

Cena: visoka ali ustrezna?

Delno zaradi bogate opreme, delno pa tudi zaradi Hondine cenovne politike se cena CR-V zdi razmeroma visoka - takšen CR-V stane skoraj 49.000 evrov, kar je veliko denarja za družinskega cestnega terenca. A če upoštevamo zares bogat nabor opreme, za katero je treba drugod dodatno in globoko seči v žep, finančni zadržki niso več upravičeni. Morda lahko Hondi zamerimo le to, da v ponudbi nima tudi kakšne skromneje opremljene in cenovno dostopnejše različice …

Pod črto

Honda CR-V nadaljuje bogato in uspešno tradicijo družinskih cestnih terencev - z dobrodošlimi in učinkovitimi posodobitvami. Na značilno japonski način navduši z minimalistično podobo, kakovostno izdelavo, uporabnostjo, udobjem in zanesljivostjo, v Hondinem slogu pa tudi z inovativno hibridno tehnologijo. Kot tak zagotovo ne bo všeč vsakomur, a CR-V si zasluži podrobnejši pogled in temeljitejši razmislek. 

Všeč nam je +

prostorna kabina, uporaben prtljažnik, varčen in zmogljiv hibridni pogon, natančna vodljivost

Ni nam všeč -

glasnost motorja pri obremenitvi, dokaj visoka cena

Tehnični podatki

Honda CR-V e:HEV elegance tech 2.0 i-MMD 4WD

Motor in prenos moči:  bencinski, štirivaljni, prostornina 1993 cm3, največja moč: 109  kW (148 KM) pri 6200 vrt./min, največji navor: 175 Nm pri 4000 vrt./min, električni motor in sistemska moč: 135 kW (184 KM), največji navor 335 Nm. Brez menjalnika. Stalni štirikolesni pogon.
Mere in masa:  dolžina: 470,6  cm, širina: 194,2 cm, višina: 168,4  cm, medosna razdalja: 270,1 cm, masa praznega vozila: 1877  kg, dovoljena skupna masa: 2350  kg, prtljažnik: 579 - 1634  l, posoda za gorivo: 57 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 187 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l/100 km, izpust CO2: 151 g/km, poraba na testu: 7,1  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 48.890 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


HondaHibridni avtoTest avtaštirikolesni pogonhibridni pogonhonda CR-Vhibrid

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije