Volkswagen polo: nič več v senci golfa

Panorama

Domača predstavitev: Volkswagen polo 6. generacije


Med domačimi novostmi bogate avtomobilske novosti se je na naše ceste pripeljal novi Volkswagnov polo. Ta je v svoji 6. generaciji sedaj v dolžino prvič presegel 4 metre. Na slovenski trg malih, kompaktnih avtomobilov s prisekanim zadkom pa prinaša predvsem sodobne vozniške sisteme, prilagodljive digitalne merilnike in več udobja ter vozniške dinamike.

Polo prepriča s prijetno vožnjo. Kabina je bolj zvočno zatesnjena, podvozje je precej natančno in lega zanesljiva.

Ne spreglejte #ZaVolanom: Korak med velike - novi polo

Po Sloveniji se jih vozi 28 tisoč

Gre za enega najuspešnejših avtomobil v svojem razredu, saj so jih od leta 1975 pa do danes naredili več kot 14 milijonov. Sodi med prve tri najbolj prodajane volkswagne in tudi v Sloveniji velja za enega ključnih igralcev v “cliovem” razredu. Po naših cestah se skupaj vozi več kot 28 tisoč polov. Slovenski zastopnik pa namera v naslednjem letu prodati 2570 polov 6. generacije.

Največji polo vseh časov si sedaj želi dokončno izstopiti iz sence najpomembnejšega med Volkswagni, golfa. Želi postati prva izbira in ne le rezerva za tiste, ki s proračunom ne dosežejo golfa. Tudi zato je precej zrasel, saj je od predhodnika daljši za dobrih 9,5 cm, v prtljažniku pa ponuja 25 odstotkov več prostora, kar pomeni 70 litrov več, skupaj 351 litrov. Po prostoru in večini mer dejansko presega golfa IV (1997).

Podobo krojijo ostrejše linije, krajši previsi in daljša medosna razdalja.

Polo v kombinaciji z 5- ali 6-stopenjskim ročnim oziroma 7-stopenjski avtomatiziranim DSG menjalnikom DSG ponuja pestro izbiro motorjev z razponom moči od 55 do 147 kW. Poleg petih različic benciskih motorjev (1.0 55 kW, 1.0 TSI 70 in 85 kW, 1,5 TSI 110 kW in 2.0 GTI 147 kW) in dveh dizelskih motorjev (1.6 TDI 59 in 79 kW), bo na voljo tudi s pogonom na zemeljski plin (1.0 TGI 66 kW) in skupnim dosegom 1320 km. Pestra je izbira opreme, saj poleg znanih nivojev - trendline, comfortline, highline, GTI in Beats - avto mogoče dopolniti z različnimi stilskimi dodatki, denimo 13 različno pobarvanimi armaturnimi ploščami. Slovenski cenik seže od 12.591 EUR do 22.474 EUR, kolikor je treba pripraviti za najhitrejšega pola GTI. V serijski opremi vseh je sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, dnevne LED luči, klimatska naprava, Bluetooth povezava in samodejni vklop luči.

Merilniki so pregledni, ergonomija v znanih okvirjih koncernskih standardov, kar pomeni, da so vsa ključna stikala nameščena logično in priročno. V prid boljše uporabniške izkušnje so centralni zaslon na dotik velikosti 6,5 ali 8 palcev dvignili višje in rahlo obrnili proti vozniku.

Ključna letošnja Volkswagnova novost v Slovenijo prihaja novembra

V okviru slovenske premieri novega pola so pri zastopniku Porsche Slovenija predstavili tudi nekaj zanimivih številk vezanih na slovenski avtomobilski trg in napovedali skorajšnji prihod ključne letošnje Volkswagnove novosti, kompaktnega križanca T-roc, ki po velikosti sodi v polov razred in je prvi tovrstni avtomobil te znamke. Mali križanec, ki bo nedvomno v zelje hodil tudi polu pride na naše ceste novembra, še prej pa bo v Slovenijo prišel večji in prostornejši tiguan allspace. Trg pola in njemu podobnih malih kombilimuzin v resnici počasi, a vztrajno kopni, saj v razred vstopajo vse bolj priljubljeni cestni terenci oziroma križanci.

Dizel še ni za odpis

Glede aktualne dizelske tematike in državne strategije o zmanjševanju ogljičnega odtisa na slovenskem asfaltu, pri Porsche Slovenija izpostavljajo, da delež dizelskih motorjev pada, a še vedno predstavlja velik odstotek prodaje. V prvih devetih mesecih letošnjega leta je slovensko povprečje vseh prodanih avtomobilov z dizelskim motorjem doseglo 44,5 odstotkov. Leta 2014 pa je bil letni dizelski delež denimo 53,7 odstotka. V razredu majhnih avtomobil je upad dizelskih motorjev večji, saj ti motorji zaradi okoljskih zahtev in posledično vedno bolj komplekse gradnje postajajo vse dražji, na drugi stani pa sodobni, prisilno polnjeni bencinski motorji postajajo vse bolj varčni in navorsko bogati ter za vožnjo zelo prijetni. V razredu malih avtomobilov je letošnji delež dizla v devetih mesecih dosegle 21,1 odstotka.
Izobrazba po meri golfa

Ena ključnih novosti novega pola je seveda digitalizacija in nadgradnja aktivnih varnostnih vozniških pripomočkov. Po zgledu prenovljenega golfa je polo prvi avtomobil v svojem razredu, ki ponuja 10,26-palčne digitalne merilnike s tremi različnimi pogledi oziroma nastavitvami informacij, ki jih je možno shraniti. Ti merilniki so na voljo za doplačilo, njihova cena pa pri nas ni pretirana, 341 evrov. Res pa je, da so ti merilniki na voljo le v kombinaciji z obema naprednejšima komunikacijskima vmesnikoma z 8-palčnim zaslonom na dotik, kar pomeni vsaj še dodatnih 384 evrov.

Cenovno razmeroma dostopen in varnostno zelo priporočljiv je tudi aktivni radarski tempomat, ki samodejno nadzira varnostno razdaljo vse do hitrosti 210 km/h. Zanj zahtevajo 398 evrov. Polo zna med drugim tudi prvič sam parkirati, nadzirati mrtve kote in vozniku s kamero predvajati živo sliko iznad zadnjega odbijača. V prid sodobni komunikaciji omogoča indukcijsko polnjenje telefona brez kabla ter komunikacijo preko App connect aplikacije (MirrorLink, Google Android Auto in Apple CarPlay).

Nov je 1,5-litrski TSI motor

Po vzoru golfa je dobil še eno pomebno novost: nov 1.5-litrski TSI bencinski motor s 110 kilovati in z možnostjo izklopa dveh valjev v prid manjši porabi goriva. Solidno opremljen polo (comfortline: samodejna klimatska naprava, usnjen volan, 8-palčni zaslon, električni pomik vseh stekel …) bo v kombinaciji z litrskim trivaljnikom stal 13.209 evrov. Zahtevnješim kupcem pa bo na voljo tudi športni GTI in R-line (oprema) ter glasbeno okrepljeni model beats. Na voljo je 14 barv karoserije in 13 različnih odtenkov armaturne plošče.

Ključne besede


Volkswagen polovolkswagen