Pri Fordovih avtomobilih imata športni zven dve kratici – ST in RS. A kam potem spada oznaka “ST line”? V predal z navidezno športnostjo, kakršnega premore vse več avtomobilskih znamk; tovrstne športne “linije” so praviloma omejene na športne dodatke, videz in športno opremo, pod motorni pokrov pa sežejo le redko. Tudi fiesta ST spada v to kategorijo; krasijo jo na primer zadnje krilce, športna maska hladilnika, športna prednja sedeža, aluminijasti pedali in še nekaj športnih podrobnosti, ki – vsaj na pogled – opozarjajo na bolj športen značaj avta.
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
A kot rečeno, športnost tokrat ne seže pod motorni pokrov, čeprav je treba litrskemu bencinskemu trivaljniku s 103 kW priznati živahnost in dovolj dobre zmogljivosti. Pravzaprav je fiesta kot ustvarjena za takšne športne poudarke – ne samo zaradi prijetnega motorja, pač pa predvsem zaradi serijskega odzivnega in natančno umerjenega podvozja ter vzmetenja, ki zna na ovinkasti cesti razveseliti voznika. 17-palčna kolesa in nizkopresečne pnevmatike sicer pomenijo davek na udobje, a fiesta cestne neravnine blaži dovolj suvereno.
Pod črto ...
Ob zadnji generacijski prenovi je fiesta dobila sodobno notranjost z odzivnim, a funkcionalno skromnim uporabniškim vmesnikom sync 3 na zaslonu, ki pa jo še vedno pesti razmeroma skromno odmerjen prostor za potnike zadaj; nekateri novejši tekmeci v tem razredu ponujajo več prostora in udobja svojim potnikom. Tudi pri varnostni opremi fiesta ne navduši; na voljo je sicer večina sodobnih varnostnih pripomočkov, a le za doplačilo.
Tudi zato lahko že tako ne ravno nizka osnovna cena 18.390 evrov naraste na skoraj 24.000 evrov, kar pa je že blizu cene za tisto pravo športnico, fiesto ST.
+ Všeč nam je:
prepoznavna oblika, prožen motor, dobre vozne lastnosti
- Ni nam všeč:
skromna prostornost, varnostni pripomočki za doplačilo, visoka cena
Tehnični podatki
Ford fiesta 1.0 ecoboost ST line
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 998 cm3, največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 180 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 406,5 cm, širina: 173,5 cm, višina: 146,6 cm, medosna razdalja: 249,3 cm, masa praznega vozila: 1144 kg, dovoljena skupna masa: 1650 kg, prostornina prtljažnika: 292 – 1093 l, posoda za gorivo: 42 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/6,3/5,2 l/100 km, izpust CO2: 118 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: | Summit motors: 18.390 EUR |