Prvi pogled: Fordova ofenziva avtomobilskih novosti

Prvi pogled

Naelektrena prihodnost - elektrificirana paleta avtomobilov in dostavnikov


Ford je na posebnem dogodku za medije napovedal razburljivo avtomobilsko prihodnost; predstavili so elektrificirano paleto avtomobilov in dostavnikov, pokazali novo kugo in explorerja ter napovedali reinkarnacijo pume …

Fordove drzne napovedi in optimizem so del preporoda, ki se ga evropski del Forda loteva v zanj precej težkih časih: zaradi nezadovoljivih poslovnih rezultatov in pritiska ameriških lastnikov se namerava Ford znebiti 5000 zaposlenih v Nemčiji (in se z zaprtjem ruskih tovarn tudi umakniti z ruskega trga) in prevetriti svoj nastop na evropskem trgu.

 

Zdi se, da so vse karte stavili na elektrifikacijo in trendovsko prečiščenje svoje prodajne palete. Med prvimi žrtvami sta na primer nekoč zelo priljubljena enoprostorneža C-max in grand C-max, ki ju bodo v kratkem nehali izdelovati, naslednikov pa ne bosta dobila. Namesto njiju bodo v Fordovih prodajnih salonih cestni terenci: nova kuga, veliki explorer in oživljena puma.

Vzporedni del preporoda bo priključen na elektriko: v obliki hibridnih različic obstoječih modelov in povsem električnih avtomobilov ter dostavnikov. Slednji so pomemben del Fordovega posla v Evropi, zato ne čudi, da Ford veliko vlaga tudi v telematiko in digitalni del flotne ponudbe avtomobilov.

V primerjavi s predhodnico je nova kuga v dolžino zrasla za 9 cm (na 462 cm), za 2 cm ima daljšo medosno razdaljo, ob nekaj manjši višini pa vseeno ponuja več prostora za glave potnikov zadaj.

V fokusu: nova kuga

Kupci novih avtomobilov ne marajo več enoprostornežev: v ospredju prodajnih statistik in trendov so pač cestni terenci in križanci. Priključek s tekmeci bodo na tem področju pri Fordu skušali ujeti z novo generacijo kuge, ki bo na ceste zapeljala v začetku prihodnjega leta. Glede na uspeh novega focusa in evropske tržne okuse zato ne čudi, da se nova kuga močno naslanja na focusa: ne le zato, ker si z njim deli platformo, pač pa tudi zato, ker je videti kot focus v planinskih čevljih - z višje zarisano karoserijo, z manj terenske robustnosti in z več elegance kot doslej.

V primerjavi s predhodnico je nova kuga v dolžino zrasla za 9 cm (na 462 cm), za 2 cm ima daljšo medosno razdaljo, ob nekaj manjši višini pa vseeno ponuja več prostora za glave potnikov zadaj. Kugina armaturna plošča je zelo podobna focusovi, se pa sedi malce višje in tudi vidljivost iz avta je boljša.

S focusom si bo kuga delila tudi del motorne palete - 1,5-litrski bencinski trivaljnik v dveh zmogljivostnih različicah in 1,5- ter 2-litrska dizelska štirivaljnika. Ob ročnem menjalniku bo tako kot v focusu na voljo tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik; pri večini različic bo pogon speljan na prednji kolesi, a kupci bodo lahko izbrali tudi štirikolesni pogon. Še bolj zanimiva pa bo kuga zaradi kar treh različnih hibridnih pogonskih sistemov. Prva možnost bo blagi hibrid z 2-litrskim dizelskim motorjem in električnim motorjem namesto zaganjalnika - ta bo shranjeval zavorno energijo, pomagal pri pospeševanju in nižal skupno porabo goriva.

Kugina armaturna plošča je zelo podobna focusovi, se pa sedi malce višje in tudi vidljivost iz avta je boljša.


Druga hibridna možnost je klasični vzporedni hibridni sistem, ki ga sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, električni motor, na novo razvit menjalnik in litij-ionski akumulator - takšna kuga bo kupcem na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom.

Tretja hibridna možnost je priključna: ob 2,5-litrskem bencinskem motorju in električnem motorju (s sistemsko močjo 165 kW) bo imela tudi 14,4 kWh sklop litij-ionskih akumulatorjev, ki bo omogočal električni doseg 50 km in polnjenje iz vtičnice. 

Če bo priključni hibridni sistem res naprodaj že v začetku prihodnjega leta, bo takšna kuga prvi priključno-hibridni cestni terenec na naših cestah.

Explorer: ameriški priključno-hibridni cestno-terenski velikan

Edge je bil doslej največji Fordov cestni terenec na evropskih cestah - a le še do konca letošnjega leta, ko bo Ford iz ameriškega trga v Evropo pripeljal sedemsedežnega, 504-centimetrskega explorerja nove generacije, ki so ga v ZDA predstavili v začetku tega leta. Čez lužo tržno uspešen veliki cestni terenec bo na stari celini na voljo le kot priključni hibrid: njegov pogonski sistem sestavljajo 3-litrski bencinski šestvaljnik, električni motor in litij-ionski akumulatorski sklop s sistemsko močjo 330 kW in navorom kar 840 Nm, ki poganja vsa štiri kolesa in omogoča električni doseg 40 km. Explorer ima tri vrste sedežev, bogat nabor asistenčnih in komunikacijskih sistemov, veliko prostora in všečen videz. Ni še odločeno, ali bo zapeljal tudi na slovenske ceste, tudi o evropski ceni pri Fordu še niso hoteli nič povedati, zagotovo pa ne bo naprodaj z ameriškimi cenami, ki se začnejo pri 32.000 ameriških dolarjih.

Ford bo iz ameriškega trga v Evropo pripeljal sedemsedežnega, 504-centimetrskega explorerja nove generacije, ki so ga v ZDA predstavili v začetku tega leta.

Fiesta, focus in mondeo: hibridna izbira

Hibridna pogonska tehnika je priročno orodje avtomobilskih izdelovalcev za znižanje flotnega izpusta CO2: tudi zato bo Ford prihodnje leto ponudil fiesto in focusa z blagim hibridnim sistemom: sestavljajo ga litrski bencinski trivaljnik, 48-voltni električni sistem in v zaganjač integriran električni motor, ki služi za rekuperacijo zavorne energije in za pomoč pri pospeševanju. Za fiesto ecoboost hybrid pri Fordu obljubljajo kombinirano porabo 4,9 l/100 km in izpust C02 112 g/km, za focusa ecoboost hybrid pa še nekaj boljše vrednosti.
Še pred hibridnima različicama fieste in focusa, ki naj bi na naše ceste zapeljala v začetku prihodnjega leta, bo kupcem na voljo posodobljeni hibridni mondeo z 2-litrskim bencinskim motorjem, električnim motorjem in 1,4 kWh litij-ionskim akumulatorskim sklopom; hibridni sistem omogoča krajšo vožnjo zgolj na elektriko. Posodobljeni hibridni mondeo bo še pred poletjem na voljo tudi slovenskim kupcem - kot štirivratna limuzina ali karavan.

Ford prihodnje leto ponudil fiesto in focusa z blagim hibridnim sistemom.

Dostavni hibrid: Ford tourneo custom PHEV

Tourneo custom PHEV je Fordov dostavnik z zanimivo priključno hibridno tehniko. Litrski bencinski trivaljni motor služi le kot podaljševaljnik dosega, avto pa ves čas poganja električni motor.

Na naše ceste bo hibridni tourneo zapeljal v začetku prihodnjega leta.

S 13,6 kWh zaloge energije ima hibridni tourneo električni doseg 50 km, če akumulatorje polni bencinski motor, pa z eno posodo goriva prevozi do 500 km daleč.

Voznik lahko med vožnjo polni akumulatorje in tako privarčuje zalogo električne energije za vožnjo v mestnem okolju. Akumulatorski sklop je nameščen pod potniško kabino, tovorni prostor pa je zato v celoti namenjen tovoru - tudi nosilnost je enaka kot v tournejih z dizelskim motorjem. Na naše ceste bo hibridni tourneo zapeljal v začetku prihodnjega leta. Še letos bodo kupcem na voljo tudi transit, transit custom in tourneo custom z dizelskim motorjem in blagim hibridnim sistemom, ki znižuje porabo goriva predvsem v mestnem prometu.

Pri Fordu pa gledajo tudi v električno prihodnost dostavnikov: prototip električnega transita napoveduje serijski električni mestni mini-bus s 150-kilometrskim električnim dosegom, ki bo na voljo sredi leta 2021.

Vrača se puma - v drugačnem kožuhu

Ford bo konec leta na ceste znova poslal pumo: a nič več v kompaktni kupejevski podobi, ki je bila naprodaj med leti 1997 in 2002, pač pa kot manjšega cestnega terenca ozima križanca, ki je postavljen na fiestino osnovo in ki se bo potegoval za iste kupce kot VW T-cross ali renault captur. Nova puma bo na voljo z litrskim bencinskim trivaljnikom v dveh različicah, z zmogljivim 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom in z novim blagim hibridnim pogonom, ki bo na voljo tudi v fiesti.

Skrivnostna puma.

 

 

Ključne besede


FordHibridni avtoprvi pogledElektrični avtihibridni pogonElektromobilnostelektrični avtomobili