Ford focus je bil vselej eden od najbolje prodajanih avtomobilov na evropskih (in naših) cestah, zato so pričakovanja in ocenjevalna merila pri novi generaciji zelo visoka. Jim je novi focus ustregel?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Za volanom: novi ford focus
Brez omejitev! Novi focus bo vsekakor spet na novo premešal karte v nižjem srednjem razredu. |
Preden se zakopljemo pod focusovo pločevino, velja – različnosti okusov navkljub – zapisati, da so Fordovi oblikovalci zrisali najlepšega focusa doslej; nižja karoserija, daljša medosna razdalja in nazaj pomaknjeno vetrobransko steklo mu dajejo nezgrešljiv športni značaj, športni paket opreme ST line pa še bolj poudari dinamično podobo.
Prostornejša kabina, prtljažnik med manjšimi
Z novo obliko je focus dobil tudi drugačno razporeditev notranje prostornosti. Več je prostora za potnike na zadnji klopi, kamor zdaj brez težav lahko sedeta dva odrasla – tudi zaradi širokih kotov odpiranja zadnjih bočnih vrat. A prostorski centimetri so omejeni, zato se spreminjanje notranje arhitekture pozna v prtljažniku: ta je sicer lahko dostopen, a s 375 litri prostornine med najmanjšimi v razredu.
Focus je dobil precej bolj digitalno notranjost, z manj gumbi kot v predhodniku in bolj ergonomsko zasnovo. Opazko pa si zasluži bivalni občutek v potniški kabini; športnega počutja ne zagotavljata le dobra prednja sedeža, pač pa tudi precej nizek položaj sedenja in dokaj ozka bočna okna – namesto zračne in svetle notranjosti focus voznika in sopotnike objame s športno intimnostjo. Tudi pri focusu so – tako kot pri večini drugih fordov – v ospredju natančna vodljivost, lahkotnost pri upravljanju in odzivnost mehanike; z novim focusom se je veselje zapoditi v ovinke, a enako učinkovito pod kolesi lahko nabira tudi potovalne avtocestne kilometre, čeprav je imel v tej različici avto športno podvozje.
Litrski trivaljnik ne sledi športnim voznim lastnostim
Manj prepričljive so motorne zmogljivosti. Litrski bencinski trivaljnik z 92 kW, ki je drugi najšibkejši bencinski motor v ponudbi, ne sledi športnim voznim lastnostim; motor pestijo slaba odzivnost in luknja v navoru pri najnižjih vrtljajih, zaradi česar je treba prepogosto pritiskati plin do konca. To seveda vpliva tudi na porabo goriva, ki se zelo hitro lahko povzpne prek 8 l/100 km. Priporočamo nakup enega od obeh preostalih močnejših bencinskih trivaljnikov.
Z novo generacijo focusa so pri Fordu ujeli priključek z najboljšimi tudi na področju aktivne varnosti. Večina najpomembnejših asistenčnih sistemov je v serijski opremi, nekaj pa jih ostaja na seznamu doplačil – priporočamo odlična aktivna žarometa –, ki ga podaljšujejo še številni drugi dodatki – ti lahko ceno 21.220 evrov še precej dvignejo.
Pod črto ...
Novi focus ni najprostornejši, najudobnejši ali najzmogljivejši avto v svojem razredu, a kot vozniško zaokrožena celota se lahko samozavestno spoprime z večino tekmecev.
Všeč nam je +
všečna in dinamična podoba, odlična vodljivost, uravnoteženo vzmetenje
Ni nam všeč -
majhen prtljažni prostor, skromne zmogljivosti te različice, dokaj visoka poraba goriva
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 1400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 437,8 cm, širina: 182,5 cm, višina: 147,1 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1322 kg, dovoljena skupna masa: 1855 kg, prtljažnik: 375 – 1354 l, posoda za gorivo: 52 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 198 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/komb. (NEDC): 4,3/6/4,9 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 112 g/km, poraba na testu: 7,7 l/100 km. |
Cena: | Summit motors: 21.220 EUR |