Dvojni eko
Ime je res neobičajno. Že res, da se cestni terenci v izvirniku imenujejo športni terenci (SUV: sport utility vehicle), a s športom nimajo prav veliko skupnega – tudi ecosport ne. Še zlasti ne zato, ker ima na vratih prtljažnika nameščeno rezervno kolo, s katerim avtom deluje arhaično. Tudi pri Fordu so spoznali, da očitno takšna zasnova ne bo všeč kupcem, zato so že pripravili tudi ecosport brez rezervnega kolesa in zgolj s priborom za zatesnitev predrte pnevmatike. Rezervno kolo na zaradi tega težkih vratih prtljažnika namreč zahteva, da se ta odpirajo na levi bok avta, kar pa zahteva veliko prostora za avtom, če želite do prtljažnika. Ta je dokaj majhen, a povečljiv s prevračanjem naslona zadnje klopi, ko v prtljažnem dnu nastane stopnica. A v zgolj štiri metre dolgem avtu seveda ni pričakovati prostorskih čudežev. Avto je uradno res dolg 427 cm, a je v dolžino všteto tudi 27 cm široko rezervno kolo, na katerega je treba vedno paziti pri parkiranju, saj sega močno čez zadnji odbijač.
A če odmislimo zadnji del avta, je ecosport oglato oblikovan terenski avto z zelo visoko prednjo masko in 18 cm oddaljenostjo dna avta od tal. Na kratkih prednjih sedežih je prostora dovolj, bistveno manj, še zlasti za kolena, ga je na zadnji klopi. V avtu se sedi visoko, kar pripomore k enostavnemu vstopanju v avto in izstopanju iz njega, pa tudi voznikova ergonomija je dobra. Voznikovo delovno okolje je malce staromodno: instrumentna plošča je pregledna, toda sredinski zaslon je majhen. Za uporabniški vmesnik je treba doplačati, pa še tedaj za 500 evrov dobite zastareli sync 1 s številnimi gumbi in zelo povprečno kakovostjo bluetooth povezave – v drugih fordih je na voljo že sync 2.
Armaturna plošča je narejena iz trde črne plastike, pa tudi sicer se v nekaterih podrobnosti pozna, da kakovosti izdelave pri ecosportu niso namenili pričakovane pozornosti.
Preskusni ecosport je poganjal ecoboost motor: dobro znani litrski bencinski trivaljnik s turbinskim polnilnikom in močjo 92 kW. Motor deluje z vedno slišnim zelo značilnim zvokom trivaljnika, odlikuje pa se z zelo dobro prožnostjo tudi pri nizkih vrtljajih in zadostno močjo za vsakdanje zahteve, na malce daljših klancih pa mu hitro poide sapa. Za prenos moči so mu namenili le 5-stopenjski menjalnik in to se pozna pri porabi goriva še zlasti na avtocestah, ko je poraba več kot 8 l/100 km, medtem ko je na običajnih cestah lahko tudi manj kot 6 l/100 km.
Če s čim, potem si ecosport oznako šport zasluži za vzmetenje. To je športno trdo, zato v ecosportu občutite vse neravnine na cesti, pripomore pa k majhnemu nagibanju karoserije v ovinkih in zanesljivi legi na cesti. Ecosport je na voljo le s prednjim pogonom, na spolzki cesti pa se prednji kolesi hitro zavrtita v prazno.
Opremljenost avta je dokaj skromna, saj avto nima sistema za samodejno zaviranje pri majhnih hitrostih, doplačati je treba za sync 1 sistem, za parkirna tipala,… Kljub temu ima ecosport visoko ceno: 19 tisočakov za tako velik avto z osnovno opremo je veliko, še zlasti, če vemo, kaj ponujajo tekmeci, pa tudi, za koliko sta na voljo Fordova enoprostorneža B oziroma C-max.
Motor in prenos moči | Bencinski, trivaljni, turbo polnilnik, prostornina: 998 cm3, največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 170 Nm od 1400 do 4500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 427,3 cm, širina: 176,5 cm, višina: 166,2 cm, medosna razdalja: 251,9 cm, masa praznega vozila: 1350 kg, dov. sk. masa: 1715 kg, prtljažnik: 310 – 1238 l, posoda za gorivo: 52 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,7/6,6/5,3 l/100 km, izpust CO2: 125 g/km, poraba na testu: 7,3 l/100 km. |
Cena | Summit motors Ljubljana: 18.990 EUR |
Oblika in prostornost 3/5 + dovolj prostora na prednjih sedežih + možnost prevračanja zadnjih sedežev – malo prostora na zadnji klopi – rezervno kolo na vratih prtljažnika – bočno odpiranje vrat prtljažnika |
Zmogljivost in poraba 4/5 + prožnost motorja + poraba goriva na običajnih cestah + natančno prestavljiv menjalnik – le pet prestav menjalnika – vedno slišen zvok trivaljnika |
Vozne lastnosti in udobje 2/5 + zelo zanesljiva lega na cesti – zelo trdo vzmetenje – slaba učinkovitost vzmetenja – izoliranost motorja |
Varnost in oprema 3/5 + dobra oprema za zagotavljanje pasivne varnosti – brez asistenčnih sistemov – zastarel uporabniški vmesnik |
Vrednost glede na ceno 2/5 – visoka cena – kakovost izdelave ni na evropski ravni |