Test: Ford puma titanium 1.0 ecoboost hybrid

Test

Dograjevanje podobe in tehnike


Ko je pred leti Ford spet uporabil oznako puma, jo je namenil majhnemu, 422 centimetrov dolgemu cestnemu terencu oziroma križancu zaobljenih linij. Puma je sedaj dobila nekoliko spremenjeno podobo in nekaj tehničnih sprememb, da se bo lažje kosala s številnimi tekmeci. Kaj je spremenjeno?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Najbolj opazna sprememba je drugačna podoba prednje maske s Fordovim znakom v zgornjem delu. Serijska oprema tudi pri osnovni različici sta LED žarometa, seveda pa ima puma še vedno tudi značilne ovalne LED dnevne luči. Spremenili so tudi obliko platišč. Osnovno opremo titanium, ki jo je imel preskusni avto, najhitreje spoznate po tem, da avto nima nobenih kromiranih dodatkov.

Najbolj opazna sprememba je drugačna podoba prednje maske s Fordovim znakom v zgornjem delu.

Notranjost: bolj digitalna

V potniški kabini je tudi nekaj drobnih sprememb. Voznikovo delovno okolje zaznamujeta dva velika zaslona, oba z diagonalo več kot 30 cm. Prvi, večji zaslon je deluje kot instrumentna plošča,  na kateri voznik dobi večino informacij o vožnji, prikaz informacij pa lahko prilagaja. Drugi zaslon na dotik na sredini armaturne plošče je namenjen navigaciji in infotainment sistemu, prek njega pa voznik upravlja tudi nekatere druge funkcije, kot na primer nastavitev klimatske naprave. Upravljanje je digitalno, kajti pod zaslonom so le tri stikala: za start/stop sistem, za hitro odroševanje vetrobranskega stekla in za pomoč pri parkiranju. Infotainment sync4 deluje hitro in učinkovito, med izbirnimi jeziki pa ni slovenščine. Omogoča tudi enostavno zrcaljenje mobilnika prek povezav Apple CarPlay ali Android Auto.

Več prostora v prtljažniku kot na zadnji klopi

Nekaj tipk je tudi na volanu: za nastavljanje radarskega tempomata, za upravljanje infotainment sistema, za prostoročno telefoniranje in glasovno upravljanje, a kot rečeno, ne v slovenščini.
Potniška kabina je glede na velikost avta dovolj prostorna. Na prednji sedežih je dovolj prostora, na zadnji klopi je prostor omejen za kolena, če sta prednja sedeža pomaknjena nazaj. Posebnost lahko dostopnega prtljažnika je takoimenovani megabox v dnu prtljažnika, ki meri 80 litrov. Je dobro uporaben, a do njega lahko dostopate le ob dvignjeni polici prtljažnika, ki jo lahko enostavno pokončno zložite ob naslon zadnje klopi. V celoti prtljažnik meri 456 litrov in je povečljiv z enostavno prevračljivim deljenim naslonom zadnje klopi. 

Posebnost lahko dostopnega prtljažnika je takoimenovani megabox v dnu prtljažnika, ki meri 80 litrov.

En liter, trije valji, pomoč elektrike

Preskusno kugo je poganjal že dobro znani Fordov litrski trivaljni motor z značilnim zvokom, prenos moči je bil prek natančno prestavljivega ročnega 6-stopenjskega menjalnika. Za gospodarnejšo rabo goriva so dodali blagi hibridni sistem, ki deluje pri 48 voltni napetosti in seveda deluje samodejno - voznik nanj nima vpliva. Avto nikoli ne deluje le na elektriko - ta je le v pomoč bencinskemu motorju in za napajanje naprav, ki potrebujejo elektriko. Ker puma tehta 1,3 tone, je bencinski motor brez težav kos vsem zahtevam v vsakdanjem prometu. Za čim bolj gospodarno rabo bencina in v skladu s priporočilom prikazovalnika ustrezne prestave mora voznik često posegati po prestavni ročici. Šesta prestava je uporabna tudi pri vožnji po običajnih cestah, a le, če je hitrost blizu največje dovoljene, torej 90 km/h, svojo pravo vlogo pa ima na avtocestah. Povprečna poraba goriva na našem preskusu je bila ob zmernih vozniških zahtevah 6,2 litra na 100 km - kljub blagemu hibridnemu sistemu torej ne prav nizka.

Vozne lastnosti: prepričljivo in suvereno

Najbolj prepričljiva je puma s svojimi voznimi lastnostmi: natančno vodljivostjo, zelo dobro lego na cesti, agilnostjo, okretnostjo. Njeno podvozje je zelo dobro uravnoteženo med agilnimi voznimi lastnostmi in učinkovitim vzmetenjem, ki omejuje nagibanje karoserije v ovinkih, hkrati pa zelo učinkovito blaži udarce s podlage. 

Dosegljiva cena in bogata oprema

Puma z opremo titanium stane 23.510 evrov, a je njeno ceno mogoče zmanjšati s financiranjem nakupa na 21.087 evrov. Na voljo so tudi trije paketi opreme za doplačilo: zimski paket, ki ob ogrevnih prednjih sedežih in ogrevanem volanu vsebuje tudi ogrevano vetrobransko steklo, stane 450 evrov, paket za pomoč vozniku stane 1190 evrov, paket udobje pa 740 evrov. S temi tremi paketi pa kupec dobi zelo dobro opremljen avto, kajti paket za pomoč vozniku vsebuje tudi radarski tempomat s samodejnim prilaganjem hitrostnim omejitvam in značilnostim na cesti (na primer krožišča), 360 stopinjsko kamero, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, sistem za preprečevanje trka, prepoznavanjem prometnih znakov za hitrost, samodejno zaviranje pred oviro ob vzvratni vožnji in še nekaj drugih sistemov za pomoč vozniku. Paket udobje med drugim vsebuje zagon motorja brez ključa, brezžično polnjenje mobilnika, prostoročno električno odpiranje vrat prtljažnika.

Najbolj prepričljiva je puma s svojimi voznimi lastnostmi: natančno vodljivostjo, zelo dobro lego na cesti, agilnostjo, okretnostjo.

Pod črto

Z nakupom vseh treh paketov za skupaj 2380 evrov - to je približno toliko kot je prihranek pri nakupu s financiranjem - je puma zelo dobro opremljen avto, ki je zelo prepoznaven z zaobljeno podobo, odlikuje pa se z zelo dobrimi voznimi lastnostmi. Sedaj se tudi s ceno in opremljenostjo lahko enakovredno postavi ob bok številnim tekmecem.

Všeč nam je +

prepoznavna oblika, velik prtljažnik, velika zaslona, zmogljivost motorja

Ni nam všeč -

slovenščine ni med izbirnimi jeziki, dokaj velika poraba goriva

Tehnični podatki

Ford puma titanium 1.0 ecoboost hybrid

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: xx Nm, blagi hibridni sistem: elektromotor: nazivna trajna moč: 6,4 kW. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 422,5 cm, širina: 180,5 cm, višina: 156 cm, medosna razdalja: 258,8 cm, masa praznega vozila: 1301 kg, dovoljena skupna masa: 1785 kg, prtljažnik: 456 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 191 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: xx s, normna poraba goriva: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 121 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km.
CENA: Summit motors Ljubljana: 23.510 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


TestFordTest avtaford puma