Test: Ford mustang mach 1 5.0 GT

Test

Karizma in kraval - Prepožrešen, preumazan in preglasen za nove avtomobilske čase. Skrajni čas, da ga zapeljete v domačo garažo!


V avtomobilskih salonih ni veliko novih avtomobilov, ki bi bili politično in ekološko bolj nekorektni, kot je Fordov mustang mach 1, ki je prepožrešen, preumazan in preglasen za nove avtomobilske čase. Skrajni čas, da ga zapeljete v domačo garažo! 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Ford mustang letnika 2022 ni zadnji (novi) mustang z bencinskim osemvaljnikom - Ford je sredi septembra najavil novo - zdaj pa res zadnjo! - generacijo ikoničnega ameriškega športnika -, a tovrstnim avtomobilom se čas neizprosno izteka. Če bodo obveljale bruseljske zelene zaveze, čez 12 let takšnih avtov ne bo več v prodajnih salonih novih avtomobilov. K sreči si noben politik ne upa predlagati, da se tovrstni avtomobili (kupljeni pred letom 2035) ne bodo smeli še naprej voziti po cestah, zato Motorevija ponuja resen vlagateljski nasvet: če imate odveč 76 evrskih tisočakov, takšnega mustanga čim prej parkirajte v svojo garažo. V letih po 2035, ko naj bi bili naprodaj le še električni avti, bo mustangu mach 1 vrednost le še rasla …

Motor še vedno krasijo globok zvok v nizkih vrtljajih, glasen tenor v visokih, veliko navora in dobra odzivnost, odlično pa se tudi ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom z ročico kratkih gibov in samodejnim dodajanjem plina pri prestavljanju navzdol.

Najbolj divji Mustang v Evropi 


Mustang v omejeni različici mach 1 je najmočnejši mustang, ki je na voljo na trgih držav EU. V primerjavi z običajnim osemvaljnim mustangom GT je sicer pridobil le 10 KM, a tudi oljno-hladilni in sesalni sistem iz ameriškega mustanga GT 350, višje postavljeno rdeče polje motornih vrtljajev, ročni menjalnik s samodejnim dodajanjem plina pri prestavljanju navzdol, prilagodljive magnetne blažilnike, čvrstejši prednji stabilizator, zmogljivejši zavorni servo-ojačevalnik, bolj neposreden volanski mehanizem in zadnje obese s čvrstejšim vpetjem. Ima tudi izboljšano aerodinamiko z novimi oblogami karoserijskega dna, izrazitejšima nozdrvima na robovih prednjega odbijača ter spojlerjem na zadnjem delu, kar skupaj z malce manjšo oddaljenostjo od tal doda 22 odstotkov več podtlaka kot pri standardnem mustangu GT. Mustang mach 1 je ustvarjen za ostrejšo vožnjo - na cestah in dirkališčih - kot običajni GT; karoserijskih nihanj je bistveno manj, prednji kolesi odločneje grabita cesto, zaradi neposrednejšega volanskega mehanizma je bolje vodljiv. Še najmanj razlik je pri zmogljivostih, pa čeprav je rdeča črta na merilniku vrtljajev pomaknjena malce višje. Motor še vedno krasijo globok zvok v nizkih vrtljajih, glasen tenor v visokih, veliko navora in dobra odzivnost, odlično pa se tudi ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom z ročico kratkih gibov in samodejnim dodajanjem plina pri prestavljanju navzdol. Ročni menjalnik zahteva čvrst prijem roke in močan potisk noge na trdem pedalu sklopke, a se oddolži z velikansko mero užitkov. Ostale lastnosti mustanga že poznate iz naših prejšnjih testov. Za mustanga mach 1 je treba odšteti 75.400 evrov; doplačilo 13.000 evrov v primerjavi z mustangom GT se zdi veliko, a temeljito izboljšane vozne lastnosti so vredne doplačila. 

Oglas
Oglas

Pod črto ...

Če je običajni mustang GT še vedno sinonim za ameriške mišičaste, a malce nerodne športnike, mach 1 z evropsko-dirkaško izboljšanim podvozjem ovrže večino teh predsodkov. Še vedno na cesti dela kraval, a s še več karizme kot doslej. Priporočamo!

Všeč nam je +

ikonična podoba, zvok in odzivnost motorja, zmogljivosti, zelo dobre vozne lastnosti

Ni nam vešč -

vidljivost iz avta , poraba goriva

Tehnični podatki

Ford mustang mach 1 5.0 GT

Motor in prenos moči: bencinski, osemvaljni (V8), prostornina: 5038  cm3, največja moč: 338  kW (460 KM) pri 7250 vrt./min, največji navor: 529  Nm pri 4900 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 479,7  cm, širina: 191,6  cm, višina: 140,3  cm, medosna razdalja: 272  cm, masa praznega vozila: 1826  kg, dovoljena skupna masa: 2114  kg, prtljažnik: 408 l, posoda za gorivo: 61 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 267  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 4,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 12,4 l/100 km, izpust CO2: 284  g/km, poraba na testu: 14,2  l/100 km.
Cena: Summit motors Ljubljana: 75.400  EUR

Ključne besede


FordMustangšportni avtoford mustang