Test: SsangYong torres 1.5 T-GDI premium 4x4

Test

Trden oklep, mehko srce? Torres ima čvrst videz in značaj, pa malce bolj mehko tehniko, s čemer ni nič narobe.


Torres je SsangYongov najnovejši cestni terenec, postavljen na platformo ostarelega koranda; z robustno podobo, prostorno notranjostjo in razmeroma ugodno ceno nagovarja (številne) kupce v enem od najbolj tekmovalnih avtomobilskih razredov srednjevelikih cestnih terencev …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Torres je prvi avto korejskega avtomobilskega koncerna KGM, ki je pod svoje okrilje vzel blagovno znamko SsangYong; za osnovo so res vzeli tehniko in mehaniko koranda, a z ustrezno tehnično posodobitvijo, predvsem pa z drzno oblikovno predstavo so naredili avto, za katerim se obračajo glave. Terensko oglate poteze, nekaj klenih terenskih oblikovnih poudarkov in pustolovska podoba slepijo opazovalce, da gre za pravega terenca, a torres je po tehničnih podrobnostih značilen cestni terenec oziroma križanec, ki si ga lahko omislimo tudi s pogonom le na prednji kolesi. A tudi v štirikolesno gnani različici, kakršen je bil preskusni torres, se z njim ni pametno zapeljati na pravo brezpotje: torres ima sicer sistem za samodejno spuščanje po strmih klancih, to pa je tudi vse od terenske tehnične opreme. Tudi njegov 1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik ni narejen za plezanje po strmih kolovozih ali gozdnih vlakah …

4,7 metra dolg avto z 268-centimetrsko medosno razdaljo ima prostorno kabino z veliko prostora za kolena na zadnji klopi in z dovolj širine, da dva odrasla zadaj sedita zelo udobno.

Prostoren - in uporaben

Kot cestni terenec torres izpolni večino zahtev kupcev takšnih avtov; 4,7 metra dolg avto z 268-centimetrsko medosno razdaljo ima prostorno kabino z veliko prostora za kolena na zadnji klopi in z dovolj širine, da dva odrasla zadaj sedita zelo udobno; pri treh potnikih zadaj je že gneča.
V torresov prtljažnik lahko do pokrivne rolete zložimo za 425 litrov prtljage, do stropa pa 685 litrov. Če asimetrično deljivo zadnjo klop prekucnemo naprej, ga lahko napolnimo s 1545 litri prtljage. Prtljažna vrata so kljub kljuki na desnem delu, ki nakazuje, da so vrata vpeta bočno, dvižna, nakladalni rob prtljažnika pa je od tal odmaknjen približno 80 cm. 

V torresov prtljažnik lahko do pokrivne rolete zložimo za 425 litrov prtljage, do stropa pa 685 litrov. Prtljažnik torej izpolnjuje večino nalog družinske logistike tovora. 

Zaslon namesto gumbov

Robustna terenska oblikovna rdeča nit se nadaljuje tudi pri obliki armaturne plošče, ki je razmeroma oglata - celo volanski obroč je malce sploščen. Poleg digitalne armaturne plošče z osnovnimi informacijami ima torres še dva sredinska, na dotik občutljiva zaslona; zgornji je namenjen multimedijski napravi, spodnji pa upravljanju s klimatsko napravo. To daje vtis sodobnosti, ni pa tako praktično in nemoteče kot analogna stikala. 
Torresov multimedijski sistem bi bil lahko odzivnejši, bolj intuitiven in bolj pregleden, zato pa prednja sedeža ponujata udobno sedenje in dovolj bočnega oprijema. Pogled iz avta motita predvsem zelo debela zadnja podporna stebrička, ki z ozkim zadnjim steklom omejujeta poglede nazaj in vstran za avto. 

Poleg digitalne armaturne plošče z osnovnimi informacijami ima torres še dva sredinska, na dotik občutljiva zaslona; zgornji je namenjen multimedijski napravi, spodnji pa upravljanju s klimatsko napravo

Prožen, a žejen motor

Pri SsangYongu so torresu namenili le en motor - 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik. Z največjo močjo 120 kW (163 KM) in največjim navorom 280 Nm je motor dovolj zmogljiv za 1,7 tone težak avto, se pa mora pri močnih obremenitvah kar precej naprezati. Šeststopenjski klasični samodejni menjalnik deluje uglajeno in sprejemljivo odzivno, le pri najvišjih vrtljajih in hitrih speljevanjih je malce neodločen. 
Edina večja pripomba na pogonsko kombinacijo je prevelika poraba goriva. Naše skupno testno povprečje 10,2 l/100 km razkriva, da je torresov bencinski štirivaljnik še zlasti potraten pri avtocestnih hitrostih, kjer se poraba le težko spusti pod 11 l/100 km, kar je za današnje zelene avtomobilske čase vsekakor precej preveč. Škoda, da pri SsangYongu torresa ne ponudijo še s kakšnim drugim motorjem - dizelski motor bi bil vsekakor dobra izbira. Tako pa kupci lahko izbirajo le med ročnim in samodejnim menjalnikom ter med pogonom na prednji kolesi in štirikolesnim pogonom. Slednji navor med oba kolesna para deli prek sredinske sklopke, kar zadostuje za dober oprijem na spolzkih cestah in za krotenje značilnega turbo navora štirivaljnika, ni pa štirikolesno gnani torres pravi terenski avto. Ponuja sicer sistem za samodejno spuščanje po strmih klancih, diferencialne zapore ali terenskega prenosa moči pa nima. 

Torres je dokaj čvrsto vzmeten avto, svoje pa k občasnem voznemu neudobju dodajo tudi 20-palčna kolesa oziroma nizkopresečne pnevmatike.

Na čvrstih nogah

Torres je dokaj čvrsto vzmeten avto, svoje pa k občasnem voznemu neudobju dodajo tudi 20-palčna kolesa oziroma nizkopresečne pnevmatike. Zmerni nagibi v ostrih ovinkih so dobrodošli, volanski mehanizem s povsem umetnim občutkom v rokah pa malo manj. V vožnji je torres sicer lahkotno vodljiv in okreten avto, le ravnotežje med športno čvrstim vzmetenjem in vozno natančnostjo je malce porušeno.

Pri SsangYongu so torresu namenili le en motor - 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik. Z največjo močjo 120 kW (163 KM) in največjim navorom 280 Nm je motor dovolj zmogljiv za 1,7 tone težak avto, se pa mora pri močnih obremenitvah kar precej naprezati kar se odraža pri veliki porabi goriva.

Popoln paket opreme

Paket opreme premium je najbogatejši paket in resnično vsebuje vse, kar znajo pri SsangYongu ponuditi. Tudi popoln nabor asistenčnih sistemov in varnostne opreme: poleg običajnih (in po novem tudi predpisanih) asistenčnih sistemov ima opremski paket premium vključene tudi sistem za spremljanje dogajanja v mrtvem kotu, opozorilo pri menjavi voznega pasu, sistem za prečni nadzor zadaj in celo opozorilo o varnem izstopu iz avta. Zelo bogata je tudi ostala oprema te različice: celotna osvetlitev v LED tehniki, navigacija, sistem za brezžično polnjenje mobilnika, gretje in hlajenje prednjih sedežev in še marsikaj drugega. 
V primerjavi z opremsko malce skromnejšim paketom opreme adventure to pomeni doplačilo petih tisočakov, kar ceno avtomobila dvigne na okroglih 40.000 evrov (39.999, če smo natančnejši). Ni malo, a ob tako bogati opremi, pa tudi prostornosti in uporabnosti avtomobila, je to v primerjavi z marsikaterim tekmecem še vedno ugodno. 

Pod črto

Torres ima čvrst videz in značaj, pa malce bolj mehko tehniko, s čemer ni nič narobe; večina voznikov je povsem zadovoljna s pustolovskim videzom na eni in z družinsko uporabnostjo svojega avta na drugi strani. Če bi le bil torres na voljo še s kakšnim energetsko manj potratnim motorjem …

Všeč nam je +

videz, prostorna notranjost in prtljažnik, bogata oprema, zmerna cena

Ni nam všeč -

prevelika poraba goriva, prečvrsto vzmetenje

Tehnični podatki

SsangYong torres 1.5 T-GDI premium 4x4

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1497 cm3, največja moč: 120  kW (163 KM) pri 5.500 vrt./min, največji navor: 280 Nm pri 1500 vrt./min. Štirikolesni pogon, šeststopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: 470  cm, širina: 189  cm, višina: 171  cm, medosna razdalja: 268  cm, masa praznega vozila: 1693  kg, dovoljena skupna masa: 2170  kg, prtljažnik: 703 - 1662 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 191  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 9 l/100  km, izpust CO2: 164  g/km, poraba na testu: 10,2  l/100  km.
Cena: KMAG: 39.999 EUR  

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaštirikolesni pogonSsangyongssangyong torres

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik