S četrto generacijo koranda je SsangYong ujel priključek s tekmeci v razredu srednjevelikih cestnih terencev. Morebitne pomanjkljivosti pa - tako kot v preteklosti - nadomešča z ugodno ceno.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Posebnež na cesti
Tako znamka SsangYong kot model korando sta na naših cestah že stara znanca; pod okriljem indijskega koncerna Mahindra se korando v novi podobi in tehniki znova uspešno postavlja ob bok razrednim tekmecem.
V korandovi obliki ni težko prepoznati vpliva nekaterih najbolj uspešnih tekmecev, a tudi ne pomanjkanja lastne identitete; koranda je od daleč zelo težko prepoznati. Ima sodobno ostre karoserijske prelome in za ta razred značilna velikostna razmerja: dolg, širok in visok je skoraj natanko toliko kot VW tiguan, skoraj enako ima tudi medosno razdaljo. Ta avtu zagotavlja vzorno prostornost v kabini in prtljažniku: na zadnji klopi tudi visokoraslim ostane nekaj prostega prostora za kolena, 551-litrski prtljažnik je uporabno oglat, ob asimetrično prekucljivem naslonjalu zadnje klopi pa tudi enostavno - in prilagodljivo - povečljiv.
Oprema, ki vse prej kot razočara
Malce robato oblikovana armaturna plošča je pregledna in sprejemljivo bogata z informacijami, sredinski (na dotik občutljiv) zaslon multimedijske naprave pa ponuja le nekaj osnovnih funkcij prek ne prav intuitivnega uporabniškega vmesnika. A po našem mnenju več štejejo dobra ergonomija, udobna prednja sedeža in udoben položaj za volanom. Tudi nad kakovostjo izdelave in vgrajenih materialov ne vihamo nosu; korando je solidno izdelan in sestavljen avto.
Testnega koranda je poganjal 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik s 120 kW in 280 Nm navora, ki so ga povsem na novo zasnovali pri Ssangyongu. Motor je prijetno prožen, a šeststopenjski ročni menjalnik z dolgimi prestavnimi razmerji bolj kot za iskrivost skrbi za zmerno porabo goriva, ki se je na našem preskusu gibala med 7 in 9 l/100 km. Kljub malce prečvrstemu in na slabih cestah neudobnemu vzmetenju je korando lahkotno vodljiv avto, le športnih občutkov, natančnosti in komunikativnosti ne smete pričakovati. Testni korando je imel pogon prek ročnega menjalnika z ne prav natančno ročico speljan na prednji kolesi, v ponudbi pa je tudi različica s štirikolesnim pogonom.
Pri opremi - tudi varnostni - pri Ssangyongu niso varčevali; vse različice so na primer opremljene s sistemi za samodejno zaviranje, za ohranjanje smeri vožnje na voznem pasu ali za prepoznavanje prometnih znakov, nekaj opreme (na primer polna LED žarometa, navigacija ali pametni ključ) pa je tudi pri najbogatejšem paketu exclusive na seznamu doplačil. Vse skupaj stane manj kot 24.000 evrov gotovine oziroma še 1500 evrov manj ob njihovem financiranju.
Pod črto ...
Korando ni najboljši, najprostornejši ali najlepši cestni terenec, je pa eden redkih, ki za zmerno ceno ponuja vse glavne prednosti tega avtomobilskega razreda. Če ujamete še trenutni zajeten popust, je ena od boljših nakupnih priložnosti.
Všeč nam je +
prostornost, uporaben prtljažnik, tih motor
Ni nam všeč -
vodljivost, menjalnik, uglajenost prenosa moči
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1497 cm3, največja moč: 120 kW (163 KM) pri 5.500 vrt./min, največji navor: 280 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 445 cm, širina: 187 cm, višina: 162,9 cm, medosna razdalja: 267,5 cm, masa praznega vozila: 1505 kg, dovoljena skupna masa: 1955 kg, prtljažnik: 551 - 1248 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 191 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,5 l/100 km, izpust CO2: 179 g/km, poraba na testu: 8,2 l/100 km. |
Cena: | KMAG : 22.490 EUR (s financiranjem KMAG) |