Test: Nissan juke 1.0 DIG-T 117 DCT tekna

Test

Evolucionar - razvoj revolucinarja majhnih križancev


Kot pionir majhnih križancev je nissan juke prve generacije krojil dogajanje na trgu. Deset let pozneje ima novi juke bistveno več tekmecev in bolj razvajene kupce. S čim jih prepričuje tokrat?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 

 

 

Kupejevski nastopač

Sloves in pionirstvo imata na avtomobilskem trgu kratko sapo. Danes so na trgu drugačne razmere kot pred desetletjem: skoraj ni več avtomobilske znamke, ki ne bi imela v ponudbi majhnega križanca oziroma cestnega terenca. Z novo revolucijo torej pri Nissanu ne morejo računati, zato je edino logično, da je novi juke evolucija predhodnika. To pomeni posodobljeno, bolj trendovsko, a še vedno prepoznavno obliko, ki jo zaznamujejo rahlo kupejevski zadek, velika kolesa in znova tudi značilen in od daleč prepoznaven prednji del z ozkima žarometoma in predimenzioniranimi okroglimi dnevnimi lučmi.

Ker je novi juke postavljen na Renaultovo modularno platformo, ki si jo deli z novim cliom in capturjem (pa tudi z nissanom micro), je avto seveda večji, širši in zato prostornejši kot predhodnik; v novem jukeu se zdaj tudi na zadnji klopi sedi dovolj udobno, prtljažnik pa je s 422 litri dovolj prostoren tudi za večje družinske zahteve (enako prostornino ima tudi prtljažnik v novem capturju). Še vedno nas motita visoko postavljeni in v okvir skriti kljuki zadnjih vrat, pa tudi dokaj visok nakladalni rob prtljažnika, a to je cena športnega, kupejevskega oblikovnega značaja.

V potniški kabini je novi juke je zadržal izrazito visok in širok sredinski greben med prednjima sedežema (in značilno okroglo ohišje prestavne ročice), a pridobil bolj ergonomsko voznikovo okolje in udobnejši položaj za volanom.

Dinamika kliče po močnejšem motorju

V potniški kabini je novi juke je zadržal izrazito visok in širok sredinski greben med prednjima sedežema (in značilno okroglo ohišje prestavne ročice), a pridobil bolj ergonomsko voznikovo okolje in udobnejši položaj za volanom. Z velikim zaslonom multimedijske naprave in sodobno komunikacijsko opremo je juke ujel priključek s tekmeci tudi na tem področju.

Koncernsko pokroviteljstvo je zaslužno (ali krivo), da je juke na voljo le z enim motorjem - dobro znanim bencinskim litrskim turbo trivaljnikom, ki v jukeu zmore 86 kW in ima 180 Nm navora. Kupec lahko izbira le med ročnim ali avtomatiziranim menjalnikom, za katerega nismo prepričani, da je boljša izbira; menjalniška neodločnost pri speljevanju in pospeševanju namreč motorju odvzame kar precej iskre. Prija gospodarnost pri porabi goriva, a značajsko dinamičen juke si zasluži bolj uživaški motor. Še zlasti zato, ker ga je zelo prijetno zapoditi med ovinke, kjer se izkaže z uravnoteženim vzmetenjem in dobro odzivnostjo podvozja.

Varnostno ozaveščenim kupcem je paket opreme tekna pisan na kožo, saj vsebuje vse pomembne asistenčne sisteme - tudi v sistem pro-pilot združena radarski tempomat in sistem za ohranjanje smeri vožnje.

Značajsko dinamičen juke si zasluži bolj uživaški motor. Še zlasti zato, ker ga je zelo prijetno zapoditi med ovinke, kjer se izkaže z uravnoteženim vzmetenjem in dobro odzivnostjo podvozja.

Pod črto ...

Takšen juke z bogato opremo stane 24.700 evrov, kar je samozavestno visoko postavljena cena - in potrdilo, da juke druge generacije ne bo postavljal prodajnih rekordov, ampak iskal kupce s specifičnim okusom. 

 Všeč nam je +

 prepoznavna oblika, prostoren prtljažnik, majhna poraba goriva

 Ni nam všeč -

neodločen avtomatiziran menjalnik, skromne zmogljivosti, visoka cena

Novi je juke evolucija predhodnika. To pomeni posodobljeno, bolj trendovsko, a še vedno prepoznavno obliko, ki jo zaznamujejo rahlo kupejevski zadek, velika kolesa in znova tudi značilen in od daleč prepoznaven prednji del

 

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 86  kW (117 KM) pri 5250 vrt./min, največji navor: 180 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: 421  cm, širina: 182,7  cm, višina: 159,5  cm, medosna razdalja: 263,6  cm, masa praznega vozila: 1328  kg, dovoljena skupna masa: 1725  kg, prtljažnik: 422 - 1305 l, posoda za gorivo: 46 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 11,1 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,5 l/100 km, izpust CO2: 148  g/km, poraba na testu: 6,6  l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 24.700 EUR
V novem jukeu se zdaj tudi na zadnji klopi sedi dovolj udobno, prtljažnik pa je s 422 litri dovolj prostoren tudi za večje družinske zahteve (enako prostornino ima tudi prtljažnik v novem capturju).

 

Od daleč prepoznaven prednji del z ozkima žarometoma in predimenzioniranimi okroglimi dnevnimi lučmi.

 

Ključne besede


TestTest avtaNissanNissan Juke