Kot pionir majhnih križancev je nissan juke prve generacije krojil dogajanje na trgu. Deset let pozneje ima novi juke bistveno več tekmecev in bolj razvajene kupce. S čim jih prepričuje tokrat?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Kupejevski nastopač
Sloves in pionirstvo imata na avtomobilskem trgu kratko sapo. Danes so na trgu drugačne razmere kot pred desetletjem: skoraj ni več avtomobilske znamke, ki ne bi imela v ponudbi majhnega križanca oziroma cestnega terenca. Z novo revolucijo torej pri Nissanu ne morejo računati, zato je edino logično, da je novi juke evolucija predhodnika. To pomeni posodobljeno, bolj trendovsko, a še vedno prepoznavno obliko, ki jo zaznamujejo rahlo kupejevski zadek, velika kolesa in znova tudi značilen in od daleč prepoznaven prednji del z ozkima žarometoma in predimenzioniranimi okroglimi dnevnimi lučmi.
Ker je novi juke postavljen na Renaultovo modularno platformo, ki si jo deli z novim cliom in capturjem (pa tudi z nissanom micro), je avto seveda večji, širši in zato prostornejši kot predhodnik; v novem jukeu se zdaj tudi na zadnji klopi sedi dovolj udobno, prtljažnik pa je s 422 litri dovolj prostoren tudi za večje družinske zahteve (enako prostornino ima tudi prtljažnik v novem capturju). Še vedno nas motita visoko postavljeni in v okvir skriti kljuki zadnjih vrat, pa tudi dokaj visok nakladalni rob prtljažnika, a to je cena športnega, kupejevskega oblikovnega značaja.
Dinamika kliče po močnejšem motorju
V potniški kabini je novi juke je zadržal izrazito visok in širok sredinski greben med prednjima sedežema (in značilno okroglo ohišje prestavne ročice), a pridobil bolj ergonomsko voznikovo okolje in udobnejši položaj za volanom. Z velikim zaslonom multimedijske naprave in sodobno komunikacijsko opremo je juke ujel priključek s tekmeci tudi na tem področju.
Koncernsko pokroviteljstvo je zaslužno (ali krivo), da je juke na voljo le z enim motorjem - dobro znanim bencinskim litrskim turbo trivaljnikom, ki v jukeu zmore 86 kW in ima 180 Nm navora. Kupec lahko izbira le med ročnim ali avtomatiziranim menjalnikom, za katerega nismo prepričani, da je boljša izbira; menjalniška neodločnost pri speljevanju in pospeševanju namreč motorju odvzame kar precej iskre. Prija gospodarnost pri porabi goriva, a značajsko dinamičen juke si zasluži bolj uživaški motor. Še zlasti zato, ker ga je zelo prijetno zapoditi med ovinke, kjer se izkaže z uravnoteženim vzmetenjem in dobro odzivnostjo podvozja.
Varnostno ozaveščenim kupcem je paket opreme tekna pisan na kožo, saj vsebuje vse pomembne asistenčne sisteme - tudi v sistem pro-pilot združena radarski tempomat in sistem za ohranjanje smeri vožnje.
Pod črto ...
Takšen juke z bogato opremo stane 24.700 evrov, kar je samozavestno visoko postavljena cena - in potrdilo, da juke druge generacije ne bo postavljal prodajnih rekordov, ampak iskal kupce s specifičnim okusom.
Všeč nam je +
prepoznavna oblika, prostoren prtljažnik, majhna poraba goriva
Ni nam všeč -
neodločen avtomatiziran menjalnik, skromne zmogljivosti, visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 86 kW (117 KM) pri 5250 vrt./min, največji navor: 180 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik. |
Mere in masa: | 421 cm, širina: 182,7 cm, višina: 159,5 cm, medosna razdalja: 263,6 cm, masa praznega vozila: 1328 kg, dovoljena skupna masa: 1725 kg, prtljažnik: 422 - 1305 l, posoda za gorivo: 46 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,1 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,5 l/100 km, izpust CO2: 148 g/km, poraba na testu: 6,6 l/100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 24.700 EUR |