S križanci ni prodajnih križev (in težav); med te vroče žemlje na trgu novih avtomobilov sta pravkar zapeljala še novi peugeot 2008 in renault captur nove generacije. Preden se zares spopadeta na trgu, sta se spopadla na našem testu v Motoreviji …
Peugeot 2008 1.2 puretech 130 STT allure | Renault captur TCe 130 EDC edition one | |
oblika in prostornost | 4/4 zvezdic | 4/4 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/4 zvezdic | 4/4 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/4 zvezdic | 3/4 zvezdic |
varnost in oprema | 4/4 zvezdic | 4/4 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/4 zvezdic | 4/4 zvezdic |
Oba sta Francoza, oba zelo sveža, oba polna podobnih obljub o čudovitih vozniških doživetjih - pa vseeno precej različna. Če zanemarimo centimetrske razlike - 2008 je na primer nekaj daljši od capturja, ima pa captur daljšo medosno razdaljo - se mnenja krešejo že pri obliki. Peugeotovi ostri robovi in robustno izklesana postava ali capturjeve zaobljene mišice in eleganca? Oba sta po svoje zelo prepoznavna, a oba na cesti od daleč lahko tudi kaj hitro zamenjamo - 2008 za 3008, capturja pa za scenica ali espaca.
Križana uporabnost
Avta sta si oblikovno dovolj različna, da bosta zagotovo imela vsak svoj krog ljubiteljev, ki se lahko prepirajo o lepoti, ne morejo pa se o uporabnosti. Oba sta namreč zelo značilna majhna križanca, ki v notranjosti ponujata precej več prostora kot pri predhodnikih in tudi več prostora, kot je videti od zunaj. Pri obeh zadaj dokaj udobno sedita dva odrasla - brez tiščanja kolen v naslonjali prednjih sedežev, če le voznik in sovoznik nista dvometraša. Spredaj ni težav ne z odmikom sedežev ne s prostornostjo - voznik in sovoznik se skoraj ne moreta srečati s komolci. A razlike so v podrobnostih: pri 2008 motita dokaj visoka pragova, zaradi katerih je treba precej dvigniti stopala pri vstopanju v avto, peugeotova zadnja klop pa ima nižja naslonjala in za odtenek bolj neudoben kot sedala zadnje klopi. A kdor raje sedi na čvrstejših sedežih, bo bolj zadovoljen s peugeotom; capturjeva prednja sedeža ponujata manj bočnega oprijema.
Pri obeh trendovska oblika narekuje vidljivost iz avta - ker imata oba dokaj ozka zadnja stekla, ta ni prav vzorna. A križanje zasnov prinese tudi prednosti. Ena teh je malce višji položaj za volanom, kar omogoča udobneje sedanje v avto kot pri klasično zasnovanih avtih. Pri tej lastnosti je v rahli prednosti captur, razlog pa je v Peugeotovi “i-cockpit” zasnovi voznikovega prostora: sorazmerno nizko postavljen (majhen in dvojno prisekan) volanski obroč je za gibalno manj spretne - na primer starejše voznike - lahko tudi ovira, zaradi katere rabijo nekaj več časa za namestitev v avto.
Trk digitalnih svetov
Tako 2008 kot captur se lahko upravičeno pohvalita z izdatno digitaliziranima armaturnima ploščama. Znova je opazen sila različen pristop: 2008 se odlikuje z zelo zanimivo digitalno armaturno ploščo v dveh zaslonskih ravneh, ki ponuja tridimenzionalen pogled na digitalne merilnike. Še vedno Peugeotova zasnova z majhnim in nizko postavljenim volanskim obročem ne prija vsem voznikom: zgoraj podpisanemu ne dela preglavic, druga člana redakcije Motorevije pa sta imela težave z vidljivostjo.
Capturjeva digitalna armaturna plošča - prav tako za doplačilo - je le dvodimenzionalna, a preglednejša, bolj informativna in prijaznejša do tistih s težavami vida. Še večje razlike so pri uporabniškem vmesniku multimedijske naprave. Peugeotov zaslon je manjši, a bolj kot velikost moti slabša odzivnost in osiromašena ponudba informacij. Capturjeva multimedijska naprava ponuja veliko več - tako odzivnosti in informacij kot logike upravljanja. Pri Peugeotu celo gretje in zračenje zahtevata brskanje po izbirnikih in dotike s prstom, pri capturju pa so temu na srečo namenjena klasična stikala in gumbi.
Tri ali štiri?
Preskusnega 2008 in capturja je poganjal turbo bencinski motor s 96 kW (130 KM) - a v peugeotu ima ta tri, v capturju pa štiri valje. Je štiri več kot tri? V tem primeru ne: Peugeotov trivaljnik je prožnejši in odzivnejši pri nižjih motornih vrtljajih, za kar pa ima nekaj zaslug tudi ročni menjalnik. Pri capturju je motor prednji kolesi namreč poganjal prek 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika EDC, ki ni vzor odločnosti in natančnosti; speljevanja niso prav natančna, menjalnik pa pogosto prestavlja v napačnih trenutkih. Tudi pri 2008 lahko pretikanja prepustimo avtomatiki: za doplačilo 1800 evrov Peugeot ponuja odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik klasične zasnove (s pretvornikom navora). Ta je precej boljši od Renaultove avtomatizirane rešitve z dvojno sklopko. Različna menjalnika sta razlog tudi za minimalno razliko pri porabi goriva; peugeot je v povprečju porabil 6,8 l/100 km, captur pa 7 l/100 km.
Odzivnost proti udobju
Kdor od svojega družinskega križanca pričakuje športnost, bo bolj zadovoljen s peugeotom. Ne samo zaradi čvrstejših sedežev, ampak tudi zaradi čvrstejšega vzmetenja, manj karoserijskih nihanj in večje neposrednosti. Captur je udobnejši, a je zato voznik tudi bolj oddaljen od dogajanja pod kolesi; s precej boljšo zvočno zatesnjenostjo captur omogoča udobnejše in manj stresne potovalne kilometre, 2008 pa navkljub manjši natančnosti volanskega mehanizma bolj pristen občutek stika s cesto.
Elektronska pomoč - za doplačilo
Tudi pri križancih tega razreda je varnost na vrhu seznama zahtev kupcev, zato se oba avtomobila lahko pohvalita s širokim naborom asistenčnih sistemov. A ne brezplačno: če smo pravilno razvozlali zapletena cenika serijskih in doplačljivih dodatkov, oprema allure peugeota 2008 že vsebuje sisteme za samodejno zaviranje v sili, za prepoznavanje prometnih znakov in samodejno vzdrževanje smeri vožnje na voznem pasu, medtem ko je treba pri capturju s paketom edition one za te sisteme doplačati 300 evrov. Aktivni radarski tempomat je za doplačilo pri obeh - pri 2008 stane kar 800 evrov, pri capturju pa - vključno z asistentom za vožnjo v zastojih in 360-stopinjsko kamero - 590 evrov. Na izenačeni ceni obeh preskušenih različic zato velja pogledati tudi z vidika opremljenosti: 2008 ponuja malce več opreme, captur pa za podobno ceno avtomatiziran menjalnik. Priporočam temeljit pogled v cenika obeh avtov.
Pod črto …
Tokratni dvoboj ni dal jasnega zmagovalca. Če bi lahko, bi si sestavili svoj avto: s Peugeotovo obliko, prožnejšim motorjem in boljšimi vozniškimi občutki ter z Renaultovim udobjem, digitalno dognanostjo in dostopno ceno.
Vaše mnenje ...
Peugeot 2008 1.2 puretech 130 STT allure
Všeč nam je +
drzen videz, prožen motor, varnostni sistemi, menjalnik
Ni nam všeč -
multimedijski sistem, zasnova armaturne plošče, natančnost volana
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 430 cm, širina: 177 cm, višina: 155 cm, medosna razdalja: 260,5 cm, masa praznega vozila: 1296 kg, dovoljena skupna masa: 1715 kg, prtljažnik: 434 – 1467, posoda za gorivo: 44 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 132 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: | P Automobil Import: 22.450 EUR |
Renault captur TCe 130 EDC edition one
Všeč nam je +
udobje v vožnji, multimedijski sistem , cena dodatne opreme
Ni nam všeč -
varnostna oprema, odzivnost motorja in menjalnika
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1333 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 240 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | 422,7 cm, širina: 179,7 cm, višina: 158,5 cm, medosna razdalja: 263,9 cm, masa praznega vozila: 1402 kg, dovoljena skupna masa: 1816 kg, prtljažnik: 422 – 1275, posoda za gorivo: 48 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 193 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,3 l/100 km, izpust CO2: 142 g/km, poraba na testu: 7 l/100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 23.290 EUR |