Korejski Ssangyong se z avtomobili ukvarja dobra tri desetletja, pri nas pa še zdaleč ni tako uveljavljen kot Kia ali Hyundai, čeprav je njegova paleta modelov kar pestra, pri vseh pa gre za cestne terence. Največji model je rexton, ki po prenovi pred dvema letoma izstopa s svojim nastopaškim videzom z veliko kromirano prednjo masko.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
A pri prenovi 485 cm dolgega in skoraj dva metra širokega terenca se pri Ssangyongu niso omejili le na lepotne popravke v prednjem in zadnjem delu avta, temveč so posegli tudi v tehniko, saj je avto dobil (namesto 7-stopenjskega) 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki skrbi za prenos moči oziroma navora 2,2-litrskega štirivaljnega turbodizelskega motorja. Ta je s 148,6 kW in predvsem s 441 Nm navora dovolj zmogljiv, da zagotavlja dobre vozne zmogljivosti tako pri pospeševanju kot tudi pri vožnji po zahtevnejših, strmih cestah kot tudi pri vleki prikolice, ki je s tovorom vred lahko težka do 3000 kg. Motor je dobro zvočno izoliran, zato njegova dizelska zasnova ni slišna v potniški kabini, pa tudi ne pri zagonu, saj je zagon ob pomoči gumba na armaturni plošči, ki samodejno poskrbi za predgretje pri hladnem motorju. Motor seveda izpolnjuje okoljevarstvene standarde ob pomoči tekočine adblue.
Usklajenost motorja, menjalnika in pogona
Motor in menjalnik sta dobro usklajena, prestavljanje je pravočasno in dovolj uglajeno. Voznik lahko poseže tudi po ročnem prestavljanju. Prenos moči je v osnovi na zadnji kolesi, voznik pa lahko z vrtenjem gumba na sredinski konzoli vklopi štirikolesni pogon in tudi reduktor, kar zagotavlja zanesljivo vožnjo tudi v bolj zahtevnih razmerah. Ob tem pa je vendarle treba vedeti, da rexton kljub več kot 20 cm oddaljenosti dna avta od tal ni kleni terenec in tudi nima ustrezne zaščite podvozja, zato se z njim ne gre podajati na zahteven teren, kjer je dodatna omejitev tudi dokaj dolg del avta za zadnjo premo. Rextonu veliko bolj ustreza vleka prikolice, saj s svojo maso 2145 kg zagotavlja ustrezno stabilnost. Seveda pa pri vleki prikolice velja upoštevati predpise o ustreznem vozniškem dovoljenju, saj ob dovoljeni skupni masi avta 2800 kg masa avta in prikolice hitro preseže 3,5 tone, do katere velja vozniško dovoljenje B kategorije. Velika masa avta vpliva tudi na porabo goriva, ki je pri običajnih zahtevah približno 9 litrov na 100 km, ob priganjanju na avtocesti ali vleki prikolice pa še večja.
Malce okoren, a obvladljiv
Prav tako velika masa avta vpliva tudi na njegove vozne lastnosti. Rexton ni zasnovan za zelo dinamično vožnjo, saj težek prednji del avta hitro sili iz ovinka, pa tudi volanski mehanizem ne podpira zelo agilne vožnje. Je namreč dokaj posreden, a pri običajnih voznih zahtevah brez težav kos voznikovim pričakovanjem, pri manevriranju in parkiranju pa dovolj lahkoten, da voznik ne potrebuje prav veliko moči za njegovo vrtenje. Kljub dolgi medosni razdalji in velikosti je rexton dokaj okreten avto, vozniku pa so pri manevriranju v pomoč kamere, ki omogočajo 360 stopinjski pogled okrog avta, s tem pa tudi pred in za avto.
Vzmetenje je nastavljeno dokaj trdo, tako da je nagibanje avta v ovinkih zmerno, a vpliva na prestrezanje udarcev s podlage, saj udarec z večje grbine ali luknje dokaj hitro prenese na potnike. K temu pripomorejo tudi 18 palčne pnevmatike premera 255 mm in preseka 65.
Ogromno prostora
Rexton je velik, a tudi zelo prostoren avto. V potniški kabini je dovolj prostora tako na prednji sedežih kot na zadnji klopi, za doplačilo 800 evrov je lahko opremljen še s sedežema v tretji vrsti. Kot petsedežnik ima rexton zelo velik in lahko dostopen prtljažni prostor z dokaj visoko postavljenim nakladalnim robom, vrata prtljažnika pa se odpirajo dokaj nizko.
Digitalna notranjost
S prenovo je rexton dobil povsem spremenjeno armaturno ploščo z dvema zaslonoma. Na prvem, ki služi kot instrumentna plošča, voznik dobi vse podatke o vožnji, pri čemer lahko izbira med različnimi prikazi. Na sredinskem zaslonu na armaturni plošči so na voljo vsi podatki info zabavnega sistema vključno z navigacijo. Grafični prikaz podatkov sicer ni v skladu z najnovejšimi trendi, a informacije so praviloma pravočasne in ustrezne. Omogočeno je tudi zrcaljenje mobilnika na sredinski zaslon, ki je povsem korektno. Upravljanje številnih funkcij je prek klasičnih stikal na volanskem obroču in pod sredinskim zaslonom, omogočeno pa je tudi upravljanje na dotik.
Bogata oprema
Z opremo limited je rexton zelo dobro opremljen tudi z asistenčnimi sistemi vključno z radarskim tempomatom, za opozarjanje na promet za avtom pri vzvratni vožnji, za opozarjanje na vozila v mrtvih kotih…
Pod črto: veliko avtomobila za zahtevano ceno
Najpomembnejše seveda pride na koncu: cena. Z najboljšo opremo limited avto stane 46.499 evrov, kar je zelo konkurenčna cena glede na zasnovo, zmogljivosti, prostornost in še zlasti opremljenost avta. Skoraj zanesljivo je tudi, da ssangyonga rextona kmalu ne bo več v ponudbi, saj je družbo Ssangyong - doslej je bila lastnica indijska Mahindra - pred kratkim prevzel korejski koncernom KG, ki napoveduje, da bo znamko Ssangyong ukinil oziroma jo preimenoval v KGM.
Všeč nam je +
vpadljiva oblika, prostornost v kabini in prtljažniku, dobra opremljenost z asistenčnimi sistemi, ugodna cena
Ni nam vešč -
dokaj velika poraba goriva, blaženje na večjih grbinah
Tehnični podatki
Ssangyong rexton 2.2 limited
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2157 cm3, največja moč: 148 kW (202 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 441 Nm pri 1600 - 2600 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, priklopljiv štirikolesni pogon, reduktor, 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 485 cm, širina: 196 cm, višina: 182,5 cm, medosna razdalja: 286,5 cm, masa praznega vozila: 2145 kg, dovoljena skupna masa: 2800 kg, prtljažnik: 1051 -1977 l, posoda za gorivo: 70 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 8,7 l/100 km, izpust CO2: 228 g/km, poraba na testu: 9,7 l/100 km. |
Cena: | KMAG: 46.499 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |