Test: BMW iX3

Test

Električni BMW za nostalgične


Če ne štejemo unikatnega prestižnega električnega križanca iX (in upokojenega i3), se pri BMW električne mobilnosti lotevajo na pragmatičen način: komur je všeč srednjevelik cestni terenec X3, si ga lahko omisli tudi v povsem električni različici iX3, pri kateri namesto klasičnih pogonskih možnosti avto poganja električni motor. Ideja se zdi logična: zakaj bi zaradi električnega pogona menjali tržno uspešen cestno-terenski format družinsko uporabnega avtomobila? 

oblika in prostornos 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic
Oglas
Oglas

iX3 je tako klasičen bavarski cestni terenec srednjega formata, ki se - razen pogona in nekaj karoserijskih podrobnosti - prav nič ne razlikuje od klasičnega X3. Za marsikoga utegne biti to prednost, saj je X3 eden od najboljših srednjevelikih cestnih terencev in kot tak predstavlja dobrodošlo vstopnico v svet električnih avtov za vse tiste, ki se še ne morejo obrniti povsem stran od klasičnih avtomobilov. Podobno formulo uporablja Mercedes s svojim dvojčkom GLC - EQC in Volvo s svojim parom XC40 in XC 40 re-charge. Mimogrede, oba omenjena električna avta sta tudi neposredna tekmeca temu električnemu bavarcu. 

Po videzu se električni iX3 praktično prav nič ne razlikuje od klasičnega X3.

Na elektriko po videzu praktično enak

iX3 se znotraj še manj razlikuje od dvojčka X3 kot na zunaj; ponuja enako prostorno in kakovostno izdelano potniško kabino, enako prostoren prtljažnik in tudi enako vozniško okolje, če zanemarimo  specifično “električno” grafiko digitalnih merilnikov in modro podčrtane nekatere dele notranjosti. Ob prenovi je iX3 dobil večji zaslon multimedijske naprave, malce drugačno razvrstitev nekaterih stikal in novo prestavno ročico. Ergonomija je vzorna, počutje za volanom tudi, športna usnjena prednja sedeža (za doplačilo) sta odlična. Zadaj je prostora dovolj tudi za dva visokorasla, prtljažnik s 510 litri prostora pa je v razrednem povprečju. 

Da iX3 v osnovi ni bil zasnovan za električni pogon, dokazuje sredinski greben na tleh potniške kabine, pa tudi odsotnost dodatnega prtljažnika spredaj; akumulatorski sklop je nameščen pod karoserijsko dno, kar (za 2 cm) zmanjšuje oddaljenost karoserije od tal, s tem pa tudi terensko funkcionalnost avtomobila. iX3 tudi sicer ni prav terenski avto, saj njegov edini pogonski sistem z električnim motorjem nad zadnjo premo poganja zadnji kolesi. 

510-litrski prtljažnik. 

Bolj športen kot terenski in kot tak doma na asfaltu

Tudi po zmogljivostih je takšen iX3 bolj športen kot terenski avto; sinhroni električni motor z 210 kW in 400 Nm navora je seveda zelo odziven, navora pa je dovolj, da bi brez elektronskih pomagal hitro obrnil zadnji kolesi v prazno. Do 100 km/h avto pospeši v le 6,8 sekunde, če pospešujemo v športnem voznem programu, pri katerem se iz zvočnikov sliši tudi umetno ustvarjen zvok. Največja hitrost je omejena na 180 km/h. 

Nove generacije bavarskih električnih avtomobilov so energetsko precej učinkovite, a tudi iX3 prizadanejo zimski električni kompromisi, ki odščipnejo precej dosega. Akumulatorski sklop z neto zmogljivostjo 74 kWh po normnih oziroma uradnih meritvah zadostuje za do 460 km dosega - normna poraba energije je namreč 18,5 kWh/100 km -, v zimskih voznih razmerah z nizkimi temperaturami pa boste le težko prevozili več kot 300 kilometrov. Mi smo preskusnemu avtu namerili povprečno porabo malce prek 27 kWh/100 km, kar ob precejšnjem deležu avtocestnih voženj niti ni tako slabo. Sistem za rekuperacijo zavorne energije se nam je v primerjavi z nekaterimi drugimi električnimi avtomobili zdel sorazmerno šibak. Avto lahko na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom polnimo z največ 150 kW, na polnilnicah z izmeničnim tokom pa z največjo močjo 11 kW. 

iX3 ostaja zvest svojemu poreklu tudi pri voznih lastnostih; je natančno in dinamično vodljiv avto, ki sicer ne more povsem skriti skoraj 2,3 tone teže, a po odzivanju na voznikove ukaze in odločnostjo pri menjavah smeri vendarle spominja na ostale BMW avtomobile. Precejšnja masa avta je kar velik izziv za vzmetenje, ki je precej čvrsto - z zračnimi vzmetenjem opremljen večji BMW iX je precej bolj udoben -, a vendarle pristoji siceršnji vozni dinamiki. 

Ergonomija je vzorna, počutje za volanom tudi, športna usnjena prednja sedeža (za doplačilo) sta odlična.

Električni avtomobili niso poceni - in tudi BMW iX3 ni. Pri iX3, ki je električno gnana različica X3, je cenovni razkorak še bolj viden: avto je z osnovno ceno skoraj 74.000 evrov za dvajset evrskih tisočakov dražji od osnovnega bencinskega X3. Kar ob tej ceni avtu štejemo v dobro je dejstvo, da je cenovno precej poravnan s svojimi glavnimi tekmeci, ki smo jh že omenili - z mercedesom EQC, audijem Q4 e-tronom in volvom XC 40 re-chargeom. Za prestižne električne cestne terence tega velikostnega razreda je očitno treba odšteti 70 evrskih tisočakov - oziroma še več, če začnemo brskati po dolgih seznamih dodatne opreme. Tudi iX3 ga ima.  

Akumulatorski sklop z neto zmogljivostjo 74 kWh po normnih oziroma uradnih meritvah zadostuje za do 460 km dosega - normna poraba energije je namreč 18,5 kWh/100 km -, v zimskih voznih razmerah z nizkimi temperaturami pa boste le težko prevozili več kot 300 kilometrov.
Oglas
Oglas

Pod črto ...

BMW iX3 je zanimiv električni avto, ki je namenjen nostalgičnim prestopnikom v električno mobilnost, ki se jim kolca po klasičnih avtomobilskih oblikah, merah in funkcionalnostih. Je bavarsko dosleden pri voznih lastnostih in zmogljivostih, energetsko dokaj učinkovit - in tudi pričakovano drag avto. 

Všeč nam je +

dobre zmogljivosti, vozne lastnosti in dinamika, sodobni varnostni sistemi, vozniška ergonomija

Ni nam všeč -

visoka cena, povprečen prtljažnik, terenske zmogljivosti

Tehnični podatki

BMW iX3 

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor zadaj, največja moč: 210  kW (286  KM), največji navor: 400  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop (neto) zmogljivosti 73,8 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 150 kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, 1-stopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa:  473,4  cm, širina: 189,1  cm, višina: 166,8  cm, medosna razdalja: 286,4 cm, masa praznega vozila: 2255  kg, dovoljena skupna masa: 2725  kg, prtljažnik: od 510 l do 1560 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,8 s, normna poraba električne energije: 18,5 kWh/100km, normni povprečni doseg: 461 km, poraba na testu: 27,1 kWh  l/100 km, povprečni doseg na testu: 273 km.
Cena: BMW Slovenia: 73.950 EUR

 

Ključne besede


BMWTest avtaElektrikaElektrični avticestni terenecBMW iX3