IX, velik električni cestni terenec, je pravi BMW, a hkrati BMW, kot ga še ni bilo. Je tako drugačen, da tudi med zapriseženimi BMW vozniki deli mnenja. Je BMW, v katerem voznik uživa drugače kot sicer - v tišini in brez dima izpod (zadnjih) koles …
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Tekmecem bo največ sivih las naredil predvsem s svojo pogonsko učinkovitostjo. Je prvi tako velik, visok, težak in močan električni avto, s katerim smo na testu v povprečju porabili manj kot 20 kWh elektrike na 100 kilometrov. Ob tem velja poudariti, da kabine v poletnih temperaturah ni bilo treba segrevati, smo jo pa hladili in predvsem prevozili veliko avtocestnih kilometrov v vklopljenim potovalnim asistentom, ki smo mu zapovedali, da želimo potovati z najvišjo dovoljeno hitrostjo. Na podeželskih oziroma magistralnih cestah z vklopljenim programom za varčno vožnjo bi z neto zalogo elektrike (71 kWh), ki je namenjena pogonu, brez težav presegli mejo 400-kilometrskega dosega. Po učinkovitosti, brez drastičnih posegov v udobje in užitke, mu Audijev e-tron ali Mercedesov EQC ne prideta blizu, sploh na avtocesti ne. Spoštovanja vreden je tudi nizek količnik zračnega upora (0,25), kar se vsekakor pozna pri dosegu.
X faktor
Večina ljudi, ki smo jih zapeljali v zelo prostorni, vrhunsko ozvočeni in studijsko zvočno zatesnjeni kabini tega markantno oblikovanega 5-metrskega cestnega terenca, je bila nad doživetjem navdušena. Prikimali so tudi precej drzni podobi, ki odstopa od klasično oblikovanih BMW avtomobilov in se od značilne BMW športne podobe oddaljuje v smer minimalistične elegance. Hitro je bilo jasno, da je zunanja podoba pri tem avtomobilu tesno povezana predvsem z vozno izkušnjo oziroma zasnovo potniške kabine. Notranjost bolj spominja na kakšen multimedijski “lounge” salon kot pa na avtomobil.
Tretje oko pod velikima ledvičkama
Škoda, da zajeten motorni pokrov, pod katerim ni valjev, lahko odpirajo le na servisu, saj je pod njim zagotovo dovolj prostora, da bi lahko naredili še kakšen predal za polnilno opremo. Tekočino za pranje stekel se nalije skozi lij, ki ga pokriva BMW logo nad ledvičkama. Kljub temu, da iX še vedno ohranja najbolj značilne BMW-jeve oblikovne elemente, pa predstavlja nadaljevanje revolucije, ki jo je pred zdaj že skoraj desetletjem sprožil prvi električni BMW-jev model i3. Ta je še danes videti sodobno drugačen.
Avto na cesto gleda s petimi kamerami, petimi radarji in dvanajstimi ultrazvočnimi tipali. Paket varnostnih inovacij stane dodatnih 5 evrskih tisočakov, z njim pa BMW iX obvlada naloge 3. stopnje avtonomne vožnje, čeprav vsa aktivna pomagala na slovenskih cestah še ne delujejo. Pri aktivni varnostni podpori vozniku velja izpostaviti zelo natančnega pomočnika za vzvratno vožnjo, ki s samodejnim krmiljenjem odlično obvladuje tudi parkiranje oziroma zapuščanje parkirnega prostora. BMW iX zgledno ohranja smer na sredini voznega pasu in voznika tudi zgledno opozori na stop znak ali rdečo luč na semaforju.
Veliki zasloni in velik volan
BMW-jevi oblikovalci pravijo, da so ta avtomobil zasnovali od znotraj navzven. Kabini so prilagodili vse ostalo, tudi vozne lastnosti, ki podčrtujejo udobje in prostornost. Po merah predstavlja nekakšno presečno vrednost med večjimi modeli družine X. Izstopa predvsem s tremi metri medosne razdalje in povsem ravnim kabinskim podom. Sedeži so odlični; veliki, udobni in izdatno nastavljivi prek zaslona ali stikal hitrih bližnjic. Zadaj se sedi skoraj tako udobno kot v podaljšani različici serije 7 oziroma serije X7. Vse skupaj z izbranimi materiali, kristalnimi stikali, v lesen furnir oblečeno sredinsko konzolo, osvetlitvijo in oblico prostora spominja na kašen udoben hotelski salon. Prvovrstno počutje dopolnjujeta odlična preglednost in vrhunsko zvočno udobje, v katerem pride do izraza prvovrstno ozvočenje Harman Kardon, za katerega je vredno doplačati 738 evrov. Več kot smo prevozili kilometrov, bolj nam je bil všeč na prvi pogled nenavaden, šestkotni in (pre)velik volan z dvema prečkama. V resnici odlično sede v roke in vozniku ne glede na izbrani sedežni položaj omogoča neoviran pogled na podatkovno, v slovenščino prevedeno bogastvo obeh velikanskih zaslonov.
Hiter in natančen, a predvsem udoben
Inženirji si za nastavitve podvozja zaslužijo nagrado za življenjsko delo. Vodljivost in lega na cesti sta tako natančni, kot smo od Bavarcev navajeni. BMW iX preseneti z udobjem tudi takrat, ko si voznik zaželi uživanje. Več kot 2,4 tone težak orjak učinkovito kljubuje fiziki in podlagi. Je hiter in natančen brez nervoze. Oprijema je veliko, sunek obeh motorjev pa zelo zvezen. Občutek prefinjenosti podajanja moči okrepi še filmsko ozvočenje toka elektronov, saj voznik na zahtevo lahko vklopi zvočno kuliso pogona po notah legendarnega skladatelja Hansa Zimmerja. Vozne lastnosti so odlično prilagodili več kot trem tonam največje skupne dovoljene mase, ki ji je na vlečni napravi mogoče dodati še 2,5 tone težko prikolico.
BMW iX ima vgrajeno 5. generacijo električnega pogona eDrive. To pomeni, da ima vsaka os svojo kompaktno pogonsko enoto, ki znotraj ohišja združuje elektromotor, pogonsko elektroniko in menjalnik. Električna motorja sta odlično odzivna, saj njuna rotorja namesto stalnih trajnih magnetov sproži sunek vzbujevalnega toka. To v praksi pomeni, da je celoten navor 630 Nm na voljo že ob zagonu. Piko na i hipni distribuciji navora dodaja prilagodljivo rekuperacijsko zaviranje. Stopnjo elektrodinamičnega zaviranja smo prepustili umetni inteligenci, ki jo odlično prilagaja slogu vožnje in cesti. Pogon si zasluži čisto petico, pravzaprav dvojno za oba motorja. V pikolovskem slogu bi pri oskrbi z energijo želeli večjo moč polnjenja z izmeničnim tokom. Z 11-kilovatnim polnilnikom bo povsem prazen iX potreboval 8 ur za polno povrnjeno zalogo energije. Na običajno gospodinjsko vtičnico pa iX-a nima smisla pripenjati, saj polnjenje traja predolgo.
Elektrifikacija za 100 tisočakov
Vrhunsko izdelan, digitalno sodoben in predvsem vrhunsko udoben iX, ki na elektriko potegne do 200 km/h ter ob tem ponudi še uporabno velik 500-litrski prtljažnik, z dodatno opremo stane 103.985 evrov. Najboljše, kar se trenutno dobi ne elektriko, je žal večini nedosegljivo. To je realnost učinkovitega udobja mobilnosti nove dobe.
Pod črto …
Tako kot strategi zabavne industrije v franšizah X faktor iščejo talente, so BMW inženirji z novim modelom BMW iX poiskali X faktor električnega avtomobila, ki bo znal navdušiti najzahtevnejše kupce. Ima vse, kar BMW mora imeti, a je hkrati drugačen. Njegov X faktor je odlično razmerje med vozniško natančnostjo in udobjem, odeto v (pre)drzno podobo, ki odstopa od bavarske športne klasike.
Všeč nam je +
drzno oblikovanje, udobje, učinkovitost, vozne lastnosti in štirikolesni pogon, delovanje varnostnih sistemov, vlečna moč, uporabna digitalizacija
Ni nam všeč -
velika masa, (pre)draga doplačila
Tehnični podatki
BMW iX xDrive40
Motor in prenos moči: | dva sinhrona električna motorja, največja sistemska moč pogona: 240 kW (326 KM), največjinavor: 630 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 76,6 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 150 kW (DC). Štirikolesni pogon, dvojni 1-stopenjski reduktorski menjalnik. |
Mere in masa: | 495,3 cm, širina: 196,7 cm, višina: 167,9 cm, medosna razdalja: 300 cm, masa praznega vozila: 2440 kg, dovoljena skupna masa: 3010 kg, prtljažnik: od 500 l do 1750 l. |
Zmogljivosti in poraba: | ajvečja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,1 s, normna poraba električne energije: od 19,4 do 22,5 kWh/100km, izpust CO2: 0 g/km, normni povprečni doseg: od 372 do 425 km, poraba na testu: 19,7 kWh l/100 km, povprečni doseg na testu: 360 km |
Cena: | BMW Slovenia: 81.800 EUR |