Električni avti so prihodnost: tako trdijo politiki, avtomobilska industrija jim pritrjuje. Pa so tudi že sedanjost? Preskusili smo audi e-tron, avto z vrha ponudbe električnih avtomobilov.
Oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
Zmogljivost in gospodarnost | 4/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Velik in impozanten
Audi e-tron združuje modno obliko cestnega terenca s kupejevsko prisekanim zadkom in električni pogon. Avto deluje samozavestno - tudi zaradi kar 21 palčnih koles - in s 4,9 metra dolžine tudi impozantno, a v potniški kabini ponuja dovolj prostora le štirim potnikom, kajti potnik na sredini zadnje klopi nima kam z nogama.
Voznikovo delovno okolje je zelo podobno kot v drugih audijih, izstopa le številčnost digitalnih zaslonov, saj je klasičnih gumbov le za vzorec. Prtljažni prostor je na papirju prostoren, a ima zelo visoko postavljeno dno - 82 cm od tal - in skromno višino.
Pelje se tako kot se od audija pričakuje
Vožnja e-trona ne zahteva posebnega privajanja. Odlikuje se z zanesljivo lego na cesti, učinkovitim vzmetenjem in še zlasti z natančnim vodenjem, pri čemer pa se pozna, da prazen avto tehta več kot 2,5 tone. Kljub temu avto izjemno odločno in zvezno pospešuje, tako da so prehitevanja pravi užitek.
Manj prijetna plat vožnje z e-tronom je njegov doseg. Ko sedete v avto in na zaslonu piše, da je doseg 300 km, to še ne pomeni, da boste tudi prevozili tolikšno razdaljo. Ob povsem običajni vožnji je doseg kaj hitro za tretjino ali celo še več krajši, to pa zahteva neprestano prilagajanje: ali krajšo vožnjo ali vmesno polnitev, za katero pa je treba najti prosto (hitro) polnilnico in si vzeti čas - vsaj pol ure - za polnjenje. Če doma nimate električni polnilnice, bo polnjenje prek običajne vtičnice trajalo 2 dni - 48 ur. Na našem preskusu je bila povprečna poraba ob zelo zmernih zahtevah 30,7 kWh na 100 km.
K futuristični podobi avta pripomoreta virtualni zunanji ogledali (kameri) s prikazom slike na zaslonih na oblogah vrat. A ta rešitev ni uporabna, ker je treba vedno pogledati stran in navzdol, predvsem pa slika na zaslonu ni enako uporabna kot na ogledalu: težko je določiti razdaljo in hitrost vozila na dvodimeznionalni sliki, zelo težko je tudi natančno parkirati. In še nasprotje: zaradi pomoči projecirnega zaslona (head up) naj voznik ne bi odmaknil pogleda s ceste, mora pa pogledati stran in navzdol na zaslon, če želi ugotoviti, kaj se dogaja ob avtu.
E-tron stane 84.700 evrov, z opremo, ki je bila v preskusnem avtu 115.756 evrov. Že res, da gre za zelo dober, kakovostno izdelan avto, a omejitev je (še) bistveno preveč, da bi - ne glede na ceno - prepričal z vsakdanjo uporabnostjo - vsaj za tiste, ki se z avtom radi spontano zapeljejo tudi kam dlje.
Pod črto ...
Audi e-tron izstopa na razne načine, a se hkrati sooča z omejitvami, ki krnijo njegovo vsakdanjo uporabnost. Audijev slogan Napredek s tehniko bi lahko predrugačili v Omejitve s sodobno tehniko.
Všeč nam je +
izstopajoča podoba, višje sedenje, natančnost in lahkotnost volanskega mehanizma, odločnost pospeševanja
Ni nam všeč -
visoko postavljeno dno prtljažnika, teža avtomobila, pretirana digitalizacija
Tehnični podatki
MOTOR IN PRENOS MOČI: | 2 električna asinhrona motorja, motor spredaj 125 kW, motor zadaj 140 kW, skupna moč: 265 kW (360 KM), navor 561 Nm. Stalni štirikolesni pogon, samodejni enostopenjski menjalnik. |
MERE IN MASA: | dolžina: 490,1 cm, širina: 193,5 cm, višina: 161,5 cm, medosna razdalja: 292,8 cm, masa praznega vozila: 2565 kg, dovoljena skupna masa: 3130 kg, prtljažnik: 660/1725 l. |
ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,6 s, normna poraba energije: kombinirano WLTP: 26,4 kWh/100 km, poraba energije na testu: 30,7 kwh/100 km. |
CENA: | Porsche Slovenija: 84.700 EU |