Test: BMW 223i active tourer

Test

Družinske aktivnosti - najbolje prodajan BMW pri nas je v drugi generaciji pridobil veliko


Serija 2 active tourer zagotovo ni prvi BMW, ki nam pride na pamet, ko razmišljamo o tej bavarski avtomobilski znamki. A to ne pomeni, da active tourer ni dober avto. Najbolje prodajan BMW pri nas je v drugi generaciji pridobil veliko, kljub nekaterim posebnostim pa ostaja pravi beemve - odlično narejen, vozniško prepričljiv in kot 223i tudi zelo zmogljiv. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Foto:  Presenetljivo prostorna notranjost

Da je BMW lani predstavil že drugo generacijo svoje serije 2 v različici active tourer, ni glede na prodajne uspehe nič čudnega, se pa zdi, da pri BMW nič več ne pojasnjujejo, da je active tourer v bistvu enoprostornež oziroma MPV (Multi-purpose Vehicle). Morda zato, ker sicer enoprostorneži izginjajo iz prodajnih salonov, kar se nam zdi velikanska škoda: v primerjavi s sicer priljubljenimi cestnimi terenci in križanci so enoprostorneži bistveno bolj uporabni in funkcionalni avtomobili.

V višino razpotegnjena karoserija omogoča malce pokončnejše sedenje, s tem pa precej več prostora tako za kolena kot za glave potnikov zadaj.

Velika maska, ozke luči

Res je, da BMW active tourer ni najbolj značilen enoprostornež; v primerjavi s kombilimuzino serije 1, s katero si deli platformo s prečno postavljenim motorjem spredaj in pogonom na prednji kolesi, je sicer nekaj višji in ima bolj prostrano potniško kabino, a bolj kot na značilne škatlaste enoprostorneže active tourer spominja na rahlo povišano kombilimuzino. To so ob zamenjavi generacij, ob kateri je active tourer rahlo zrasel tako v dolžino kot širino, še dodatno poudarili z ožjimi in elegantnejšimi zadnjimi lučmi, s karoserijo poravnanimi kljukami vrat po vzoru na električni iX, večjimi steklenimi površinami in seveda z velikanskima ledvičkama na maski hladilnika, ki krasijo tudi precej športnejše najnovejše beemveje. Active tourer sicer še vedno ni videti kot značilen bavarski športnik, a premalo prepoznavnosti mu ne more očitati nihče. Mimogrede, novi active tourer je prvi beemve s klasičnim motorjem, ki ima zadaj skrite zaključke izpušnih cevi. 

4,4 metra dolg active tourer je od serije 1 daljši le za slabih sedem centimetrov in širši le za dva in pol centimetra.

Presenetljivo prostorna notranjost

4,4 metra dolg active tourer je od serije 1 daljši le za slabih sedem centimetrov in širši le za dva in pol centimetra, a to je dovolj za bistveno več prostornosti in uporabnosti. V višino razpotegnjena karoserija omogoča malce pokončnejše sedenje, s tem pa precej več prostora tako za kolena kot za glave potnikov zadaj. Prostora je toliko, da lahko zadnjo klop v dveh asimetričnih delih celo premikamo za nekaj centimetrov naprej in nazaj, s čimer vplivamo tudi na prostornost prtljažnika. Ta je s 415 litri osnovne prostornine družinsko prostoren, zaradi dokaj nizkega nakladalnega robu tudi udobno uporaben, s prevračanjem asimetričnega naslonjala zadnje klopi pa ga lahko povečamo na 1405 litrov. 

Digitalni korak naprej

Poznavalci bavarskih avtomobilov bodo ob pogledu na povsem digitalno armaturno ploščo active tourerja prepoznali, da je to za električnim cestnim terencem iX šele drugi BMW, ki je izgubil vrtljivi gumb za upravljanje multimedijske naprave; active tourer zahteva veliko dotikanja za prebiranje kompleksnih izbirnikov in upravljanje z avtomobilskimi sistemi - žal tudi za takšne opravke, kot je nastavljanje gretja in zračenja. Si pa uporabniški vmesnik z najnovejšim operacijskim sistemom idrive 8 zasluži pohvale za odzivnost in zmogljivost, pa tudi za pregleden prikaz informacij na instrumentni plošči neposredno poleg zaslona multimedijske naprave. Nova zasnova prednjih sedežev ob zelo natančno odmerjenih razsežnostih ponuja odlično sedenje, razveseljivo veliko je prostora za odlaganje drobnarij (tudi pod sredinsko konzolo), vse skupaj pa je tudi zelo kakovostno izdelano. 

Uporabniški vmesnik z najnovejšim operacijskim sistemom idrive 8 si zasluži pohvale za odzivnost in zmogljivost, pa tudi za pregleden prikaz informacij na instrumentni plošči neposredno poleg zaslona multimedijske naprave.

Edini bencinski motor s štirimi valji

Od treh bencinskih motorjev je le najmočnejša različica 223i štirivaljna: 2-litrskemu štirivaljniku s 150 kW pri “dihanju” pomaga turbinski polnilnik, predvsem v nižjih vrtljajih pa tudi dodaten električni motor s 14 kW in z 48-voltno arhitekturo. Ob sistemski moči 160 kW in navoru 360 Nm avtu ne primanjkuje moči, prožnosti ali zmogljivosti. Še več, občasno je 223i celo preživahen, saj imata prednji kolesi pri speljevanju ali izhodih iz ovinkov veliko dela z motornim navorom. Active tourer je na voljo zgolj s sedemstopenjskim avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko, ki pa - začuda - ne omogoča ročnega prestavljanja, ki bi tako dinamično motoriziranemu avtu prav prišlo. Do 100 km/h 223i pospeši v 7 sekundah, merilnik hitrosti se ustavi pri 241 km/h, če najdete pravo cesto (v pravi državi). Poraba goriva je zelo odvisna od desne noge, le težko pa se približa tovarniško obljubljeni: mi smo avtu namerili povprečje med 8 in 9 l/100 km. 

Pogon spredaj: pa kaj potem?

BMW puristi utegnejo vihati nos nad prednjim pogonom active tourerja, a tudi takšnega beemveja je užitek zapoditi med ovinke. Volanski mehanizem res ni tako neposreden in rahločuten kot pri zadaj gnanih bavarcih, se pa avto vseeno suvereno spopade s hitrimi menjavami smeri, ravno prav čvrsto vzmetenje preprečuje preveliko nagibanje karoserije, smerna stabilnost na avtocesti je vzorna. Voznik se lahko zanese na bogat nabor zelo dobro delujočih in najsodobnejših asistenčnih sistemov, a vsi niso v serijski opremi. 

Kot prikrit enoprostornež ponuja zelo dobro uporabnost, a ne na račun vozniških užitkov ali dobrega počutja.

Bogata, a draga oprema

Kot je v navadi pri BMW, kupci doplačujejo dodatne pakete opreme, ki združujejo tako prestižu in udobju namenjene dodatke ter različne asistenčne sisteme - skupna cena teh paketov pri testnem avtu je bila več kot 17.000 evrov, kar je končno ceno avtomobila z osnovnih 40.000 evrov podražilo na 57 evrskih tisočakov. Veliko za avto tega razreda, pa hkrati pričakovano za sloves znamke, prostorske talente in odlične vozne lastnosti. Nekaj denarja bi vsekakor privarčevali z izbiro šibkejšega, a nič manj suverenega motorja v različici 220i.

Pod črto ...

BMW 223i active tourer je dokaz, da avtomobilski trendi ne gredo vedno v pravo smer: kot prikrit enoprostornež ponuja zelo dobro uporabnost, a ne na račun vozniških užitkov ali dobrega počutja. Za raznolike družinske zahteve je nedvomno boljša rešitev kot cestni terenec ali križanec - četudi je active tourer najmanj značilen beemve v ponudbi Bavarcev. 

Všeč nam je +

prostornost v kabini, uporaben prtljažnik, zmogljiv motor, vozne lastnosti, kakovost izdelave

Ni nam všeč -

sunkovito podajanje moči, draga dodatna oprema, razmeroma visoka cena

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbo, bencinski, štirivaljni, prostornina: 1998 cm3, največja sistemska moč: 160 kW (218 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1500 vrt./min. Blagi hibridni sistem, sinhroni električni motor, največja moč: 14 kW. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 438,6 cm, širina: 182,4 cm, višina: 157,6 cm, medosna razdalja: 267 cm, masa praznega vozila: 1620 kg, dovoljena skupna masa: 2105 kg, prtljažnik: 415 - 1405 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 241 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,3 l/100 km, izpust CO2: 145 g/km, poraba na testu: 8,4 l/100 km.
Cena: BMW Slovenia: 40.200 EUR

Ključne besede


BMWTest avtaenoprostornežBMW 2 active tourer