Test: BMW iX M60

Test

Električni eksces - hitri in udobni bavarski velikan s 619  "konji" in 1100  Nm navora


Električni BMW iX M60 z zelenim prehodom, trajnostno mobilnostjo ali racionalnostjo nima veliko skupnega. To je električni eksces, ki navduši z zmogljivostjo, prestižem in voznimi lastnostmi. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Minimalistično eleganten in precej netipičen BMW je zelo prestižen in razkošen 5-metrski cestni terenec, pri katerem so oblikovalci prečiščene zunanje linije povsem prenesli tudi v notranjost; širok in ukrivljen zaslon, v les oblečen podaljšek sredinskega naslonjala z nekaj vtisnjenimi stikali in gumbi, zelo udobna prednja sedeža in veliko prostora zadaj dajejo vtis letalske kabine ali hotelskega salona, v svojem minimalizmu pa vse skupaj deluje zelo prestižno in udobno.

Kot v dragem hotelu ...

Odlično skriva maso

Že v velikem testu šibkejše različice iX pred nekaj meseci smo zapisali, da si bavarski inženirji za prikrivanje kilogramov in uravnoteženje voznega udobja zaslužijo nagrado, ob preskusu različice M60 pa lahko to le potrdimo. Kljub zajetni teži skoraj 2,7 tone iX s svojim zračnim vzmetenjem, prilagodljivim blaženjem in 22-palčnimi kolesi vzorno gladi cesto, tako kratke grbine kot dolge avtocestne valove - hkrati pa poskrbi, da se karoserija tudi v hitrih ovinkih ne nagiba. Volanski mehanizem omogoča zelo natančno vodenje, za kar ima veliko zaslug tudi štirikolesno krmiljenje, zato je iX kljub svoji velikosti (in teži) zelo okreten avto. 
Kljub vsemu razkošju in udobju je iX M60 lahko tudi grob: 455 kW - 619 KM in prek 1000 Nm sistemske moči in navora poskrbi za občasno kar nasilne potiske teles v sedeže. Polno moč in poln navor se najbolje občuti ob športnih “launch control” štartih in ob vmesnih polnih pospeševanjih, ob bolj umirjenih zahtevah pa iX neslišno in uglajeno požira cestne kilometre. Pri običajni vožnji avto poganja le zadnji motor, prednji se vklopi ob izgubi oprijema ali pri polnem pospeševanju. Ob preskusu šibkejše različice smo pohvalili majhno porabo energije, pri tej različici pa je ta malce večja; testno povprečje se je gibalo med 22 in 28 kWh/100 km, kar kljub akumulatorskem sklopu z več kot 100 kWh pomeni doseg približno 400 km. Za del porabe so zagotovo kriva tudi pogosta pospeševanja (takšne zmogljivosti so zasvoljive!) in nižje temperature pozne jeseni, a glede na zmogljivosti vseeno ocenjujemo, da je učinkovitost električnega pogona zelo dobra. Opozorilo: zaradi zmogljivosti akumulatorskega sklopa se avto na izmenični polnilnici (s polnilno močjo 11 kW) polni precej dolgo …

Kljub zajetni teži skoraj 2,7 tone iX s svojim zračnim vzmetenjem, prilagodljivim blaženjem in 22-palčnimi kolesi vzorno gladi cesto, tako kratke grbine kot dolge avtocestne valove - hkrati pa poskrbi, da se karoserija tudi v hitrih ovinkih ne nagiba.


iX M60 je za razliko od ostalih različic že v osnovi opremljen zelo bogato, tudi s popolnim naborom asistenčnih sistemov in vrhunskim ozvočenjem; dodatna oprema, kamor spadajo luksuzni paket in 22-palčna platišča, je osnovno ceno 138.400 evrov dvignila le še za 10 evrskih tisočakov. 

Prtljažnik: od 500 l do 1750 l.
Oglas
Oglas

Pod črto ...

BMW iX M60 z ekscesnimi zmogljivostmi, vrhunskim udobjem in zajetno ceno cilja na mikroskopsko majhen del avtomobilskega trga, a vseeno lahko zapišemo: je eden najboljših električnih avtomobilov ta hip. 

Všeč nam je +

vrhunske zmogljivosti, vozno udobje, vozne lastnosti in štirikolesni pogon, delovanje varnostnih sistemov, odzivna digitalizacija

Ni nam všeč -

velika masa, cena

Tehnični podatki

BMW iX M60

Motor in prenos moči: spredaj sinhroni električni motor, največja moč: 190  kW (258  KM), zadaj sinhroni električni motor, največja moč: 360  kW (489  KM), največja sistemska moč: 455  kW (619  KM), največji navor: 1100  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop (neto) zmogljivosti 105,2 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 195 kW (DC). Stalni štirikolesni pogon, 1-stopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 495,3  cm, širina: 196,7  cm, višina: 169,6  cm, medosna razdalja: 300 cm, masa praznega vozila: 2659  kg, dovoljena skupna masa: 3160  kg, prtljažnik: od 500 l do 1750 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 3,8 s, normna poraba električne energije: 21,9 kWh/100 km, normni povprečni doseg: 561 km, poraba na testu: 26,8 kWh  l/100  km, povprečni doseg na testu: 400 km.
Cena: BMW Slovenija: 138.400 EUR

Ključne besede


BMWTest avtaElektrikaElektrični avtištirikolesni pogonElektromobilnostBMW iX