Kitajski MG se vse bolj uveljavlja na slovenskem trgu ne samo zaradi dovolj široke ponudbe svojih modelov, temveč tudi raznih možnosti pogona. Srednjevelik cestni terenec oziroma križanec HS, o katerem smo že pisali, smo tokrat preskusili s priključno hibridnim pogonom in ga primerjali z bencinsko različico.
Na pogled …
Ponovimo lahko, da gre za klasično obliko cestnega terenca brez oblikovnih ekstremov, ki se v zadnjem delu spogleduje s kupejevsko obliko, a ohranja praktičnost, ki jo ponujajo dokaj pokončno postavljena vrata prtljažnika. Ta je dobrih 60 litrov manjši kot pri bencinski različici, z enostavnim prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi pa dobimo 1291 litrov prostora, kar je skoraj 200 litrov manj kot pri bencinski različici. Dno prtljažnika je ravno, je pa postavljeno dokaj visoko.
Potniška kabina se odlikuje s prostornostjo. Na zadnji klopi je tudi ob povsem nazaj pomaknjenih prednjih sedežih zelo veliko prostora za kolena potnikov, pa tudi po višini je prostora dovolj. Tudi na prednjih, v usnje oblečenih sedežih je prostora dovolj, njun pomik je zadosten tudi za višjerasle. Voznikov sedež je tudi temeljito električno nastavljiv, kar ob dvojno pomičnem volanu omogoča dobro voznikovo ergonomijo.
Na cesti …
… se pri vožnji pozna, da ima HS PHEV v dnu avtomobila vgrajen dokaj velik akumulatorski sklop in elektro motor, zato prazen avto tehta 255 kilogramov več kot bencinska različica. Težišče avtomobila je sicer dokaj nizko, a pri hitrejšem vstopu v ovinek avto še vedno močno sili s prednjim delom iz ovinka. Večja teža avtomobila še dodatno vpliva na agilnost v vožnji, speljevanje na elektriko pa pripomore k uglajenosti vožnje. Volanski mehanizem deluje sterilno, brez pravih povratnih informacij o dogajanju pod kolesi avtomobila. Bolj suveren je HS na avtocestah ali običajnih cestah brez pogostih ovinkov, kjer zaradi dobre zvočne izoliranosti zagotavlja tiho vožnjo. Vzmetenje ima kar nekaj težav z blaženjem udarcev s kratkih grbin.
O značaju in talentih …
Kljub uporabi uveljavljene evropske znamke HS ne more skriti svojega kitajskega porekla. To je najbolj opazno pri zasnovi instrumentne plošče in upravljanju avtomobila. Avto praktično ima klasičnih stikal, zato iskanje oziroma nastavitev nekaterih funkcij prek zaslona na dotik zahteva potrpežljivost in se je temu bolje izogniti med vožnjo. Tudi upravljanje z joystikoma na volanu zahteva nekaj privajanja. Apple CarPlay deluje le z žično povezavo.
Kaj prinese priključni hibrid?
Najprej o tehniki hibridnega pogona. Bencinski motor ima enako prostornino 1,5 litra kot v bencinski različici, a ima za 20 kW manjšo moč, kar pa v vožnji ne pride do izraza, kajti elektro motor je zelo zmogljiv: njegova največja stalna moč je 75 kW, največja konična moč kar 135 kW, kar pogonskemu sklopu zagotavlja konično moč 200 kW. Zato avto tudi bistveno bolj odločno pospešuje - do 100 km/h kar 2,8 sekunde hitreje - in omogoča dinamičnejša prehitevanja. Akumulatorski sklop lahko shrani do 21,4 kWh elektrike, a prek AC polnilnice se polni počasi - največ s 7 kW, tako da polna napolnitev traja približno tri ure. Če akumulatorski sklop polnite prek domače vtičnice, polnjenje traja približno 10 ur. Prek DC polnilnice HS-a ni mogoče polniti. Dolgotrajno polnjenje pomeni, da na daljših vožnjah vmesno polnjenje z elektriko ni smiselno oziroma racionalno. Hibridni sistem deluje tako, da ima akumulatorski sklop vedno zadostno zalogo elektrike, da omogoča speljevanje na elektriko in da je elektrika v pomoč tudi med vožnjo. Če je akumulatorski sklop napolnjen, lahko voznik prek izbirnika na zaslonu izbere tudi vožnjo zgolj na elektriko. Doseg s polno zalogo elektrike je do 100 km, v praksi pa je zelo odvisen od načina vožnje, zunanje temperature in konfiguracije ceste. V praksi to na primer pomeni, da se boste s polnim akumulatorskim sklopom na elektriko pri pomladanskih temperaturah pripeljali iz Kranjske gore v Ljubljano, v obratno smer pa ne. Ko zaloga elektrike pade pod kritično mejo, se samodejno vključi hibridni način vožnje, tako da voznik ni nikoli v skrbeh - v avtu mora biti le dovolj bencina. Ker gre v posodo za gorivo kar 55 litrov bencina, se skupni doseg približa tisoč kilometrom. Poraba bencina je namreč bistveno nižja kot pri bencinski različici: kar 2 litra na 100 km, saj smo pri HS PHEV izmerili povprečno porabo 6,2 litra bencina na 100 km. To pa je že zelo občutna razlika zgolj pri porabi bencina, a bistvena prednost za vse, ki avto lahko polnijo z elektriko prek domače (ali službene) vtičnice je, da relativno veliko kilometrov lahko prevozijo na elektriko.
Bi ga imeli?

HS PHEV z najboljšo opremo luxury stane 38.490 evrov in je 5500 evrov dražji od bencinske različice, a tudi bistveno bolj zmogljiv, predvsem pa tudi bistveno gospodarnejši pri porabi goriva in zato lahko z enim polnjenjem goriva prevozi precej daljšo razdaljo. Komur je predvsem pomembna prostornost, dobre vozne zmogljivost, dvojnost pogona, gospodarnost pri porabi goriva in se spoprijatelji s kitajskim načinom upravljanja avta, bo s HS PHEV našel zanimivo ponudbo.
Tehnična izkaznica

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1496 cm3, največja moč: 105 kW (143 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 230 Nm pri 3000 vrt./min. , elektro motor: največja stalna moč: 75 kW, največja konična moč: 135 kW (184 kW). Sistemska moč hibridnega pogona: 200 kW (272 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik. |
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,8 s, normna poraba goriva: 0,5 l/100 km, izpust CO2: 14 g/km, normna poraba pri vožnji na elektriko: 19,1 kWh/100 km, poraba bencina na testu: 6,2 l/100 km. |
CENA: Grand Automotive: 38.490 EUR |