Test: Mazda CX-5 AWD takumi plus

Test

Nova stara šola - avto s prožnim dizelskimi motorjem je avto za zahtevne kupce, ki cenijo sodobno klasiko.


Kakovostno izdelana in bogato opremljena mazda CX-5 s prožnim dizelskimi motorjem je avto za zahtevne kupce, ki cenijo sodobno klasiko v najboljšem pomenu besede.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Foto: Avto nove stare šole

Še več elegance

Ob prenovi so Mazdini oblikovalci temu srednje velikemu cestnemu terencu dodali še kanček več elegance in skladnosti. Posodobili so masko hladilnika in tehnološko oplemenitili žarometa. Nov je svetlobni podpis dnevnih luči, a veliko bolj opazno in pomembno nadgradnjo žarometov najbolj očitno zazna voznik, ko pade tema. Takrat cesto zelo natančno razsvetljuje svetlobni snop visoke ločljivosti, ki se z matrično tehnologijo odlično prilagaja prometu oziroma razmeram na cesti. Ob tem prst dvignemo tudi dejstvu, da sta pametna žarometa in vsi najsodobnejši ter učinkovito delujoči varnostni vozniški pripomočki del serijske opreme takumi plus. 
Prav razmerje med ceno, tehnologijo, kakovostjo in zmogljivostmi je še vedno najmočnejši adut mazde CX-5. Za dobrih 45 tisočakov kupec namreč dobi nadpovprečno varnostno opremo, štirikolesni pogon, zelo prožen dizelski motor in vrhunsko izdelano kabino, opremljeno z izbranimi materiali. Kdor išče cestnoterensko klasiko, bo v tej mazdi dobil od 445 Nm dizelskega navora do mehanskega štirikolesnega pogona, avto pa za seboj lahko vleče do 2,1 tone težko prikolico.

V notranjosti izstopa z ergonomsko doslednostjo, odlično izdelavo in izbranimi materiali, ki presegajo povprečje razreda, v katerem nastopa. 


2,2-litrski motor tehnologije skyactiv D so prilagodili strožjim okoljskim predpisom in ob tem obdržali njegovo moč in prožnost. Motor v kombinaciji s klasičnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom ponuja zelo prijetno vozniško izkušnjo, ki omogoča tako lagodno križarjenje na daljših avtocestnih etapah kot tudi bolj dinamično nizanje ovinkov in varno prehitevanje. Pogonski sklop odlično dopolnjuje povsem samodejno delujoč štirikolesni pogon, ki vozniku ponuja tudi terenski vozni program in sistem za nadzorovano spuščanje po strmini. Ne glede na slog vožnje je v 58-litrski posodi za gorivo dovolj energije za dobrih 800 kilometrov dosega. 

Mazda CX-5 ni terenski avtomobil. Z 19-centimetrsko oddaljenostjo od tal in štirikolesnim pogonom kljub vsemu zmore premagati kakšen strm kolovoz ali razrito pot do skrite plaže oziroma zasnežene ovinke do izhodišča za turno-smučarsko turo. Z vlečno močjo in izdatnim navorom bo brez težav na morje privlekla tudi večji čoln oziroma bivalno prikolico. 

Med ovinki v ospredju udobje

Pri voznih lastnostih velja pohvaliti okretnost in malce mehkeje nastavljeno vzmetenje. Slednje poveča udobje, a tudi malenkost poveča nagib karoserije pri dinamični menjavi smeri. Je pa počutje za volanom odlično zaradi zvočno zelo dobro zatesnjene kabine in izdatno nastavljivega vozniškega položaja. Pohvalo si zasluži tudi zelo kakovostno izdelana notranjost, pregledni merilniki s prilagodljivim osrednjim zaslonom in pametna digitalizacija, ki na 10,25-palčnem zaslonu visoke ločljivosti ponuja vse sodobne storitve povezljivosti in komunikacijske veščine, a med vožnjo zaradi zagotavljanja varnosti ne dovoli upravljanja na dotik. Mazda vse ključne funkcije, povezane z vožnjo in udobjem, ohranja na analognih stikalih vključno z vrtljivim stikalom za upravljanje oziroma potrjevanje digitalnih ukazov na zaslonu. Tudi zato se bodo za volanom dobro počutili vozniki, ki niso vešči upravljanja z drsniki in drugimi gestami digitalnih okolij. Minus si avto zasluži, ker meniji in sistemska sporočila še vedno niso v slovenščini.

Glede družinske učinkovitosti izpostavljamo še lahko dostopna isofix sidrišča, v razmerju 40:20:40 deljivo zadnjo klop in primerno velik družinski prtljažnik, čigar vrata odpira in zapira elektrika.

Pod črto … 

Klasično motorizirana, udobna in elegantno oblikovana mazda CX-5 za zahtevani denar ponuja prepričljivo mobilnost z vsemi vrednotami stare šole na sodoben način. 

Všeč nam je + 

elegantna oblika, prožen motor, okretnost, štirikolesni pogon, kakovost izdelave, bogata oprema

Ni nam vešč -

prostor na zadnji klopi, brez slovenskih menijev

2,2-litrski motor tehnologije skyactiv D so prilagodili strožjim okoljskim predpisom in ob tem obdržali njegovo moč in prožnost.

Tehnični podtaki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 2191 cm3, največja moč: 135 kW (184 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 445 Nm pri 2000 vrt./min. Štirikolesni pogon, samodejni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 457,5 cm, širina: 184,5 cm, višina: 168,5 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1801 kg, dovoljena skupna masa: 2235 kg, prtljažnik: 510 - 1620  l, posoda za gorivo: 58  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 208 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l/100 km, izpust CO2: 173 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: Mazda Motors Slovenija: 45.390 EUR

Ključne besede


Test avtaMazdaDizelski motorjiMazda CX-5cestni terenecštirikolesni pogon