Za volanom: Prenovljena mazda CX-5

Za volanom

Loščenje podobe - Mazdina evropska - in slovenska - prodajna uspešnica.


Mazdin cestni terenec CX-5 je Mazdina evropska - in slovenska - prodajna uspešnica, ki je v tej obliki in tehnični osnovi na cestah že od leta 2012. Pred petimi leti je doživela temeljitejšo prvo prenovo, letos pa še drugo; poleg nekaj oblikovnih posodobitev je kar nekaj novega tudi pod pločevino …

Na prvi pogled pri mazdi CX-5 res ni veliko novega, a pozorno oko bo opazilo nova žarometa (ki sta za doplačilo na voljo v visokoločljivi matrični tehniki) in osveženo masko hladilnika, stilsko bolj pogumni pa bodo lahko posegli tudi po novi peščeni karoserijski barvi.

V še naprej zelo dosledno in kakovostno izdelani potniški kabini sta dobrodošla novost nova, bolj ergonomska prednja sedeža, v oči padeta tudi temeljitejša povezljivost (brezžični Apple CarPlay in Android Audo) in boljša odzivnost uporabniškega vmesnika.

V ponudbi ostaja dizelski motor

Še naprej je mazda CX-5 na voljo z dvema bencinskima 2-litrskima štirivaljnikoma s 121 in 143 kW ter dvema 2-litrskima dizelskima motorjema s 110 ali 135 kW; kupci lahko izbirajo med ročnim menjalnikom ali 6-stopenjsko avtomatiko, pa tudi med pogonom na prednji kolesi ali prilagodljivim štirikolesnim pogonom. Posodobljen je tudi sistem za izbiro voznih programov - dodali so program sport in off-road (za štirikolesno gnane različice). Pri Mazdi torej še naprej vztrajajo pri dizelskih motorjih, ki sta s posodobljeno tehnologijo čiščenja izpuha prilagojena najstrožjim okoljskim standardom, v vožnji pa navdušita s prožnostjo. Za volanom se občutijo izboljšana zvočna zatesnjenost in zmanjšanje tresljajev, pa tudi manjši posegi v vzmetenje - CX-5 je namreč dobil malce mehkejše vzmeti, kar prinese kakšno stopinjo več prečnega nagiba v ovinkih, a veliko pripomore k voznemu udobju.

Med zanimive novosti lahko štejemo tudi rahlo preurejen prtljažni prostor, ki je z drugačno obliko stranic pridobil 16 litrov prostornine in zdaj pri bencinskih različicah meri 522 litrov, pri dizelskih pa 510 litrov - zaradi večje posode za AdBlue dodatek za čiščenje izpuha.

Posodobljena mazda CX-5 je že naprodaj pri Mazdinih slovenskih trgovcih. Cene se začnejo pri 27.590 evrih za osnovno različico emotion z bencinskim motorjem s 121 kW in sežejo vse do 46.190 evrov za najmočnejšo dizelsko različico s samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in opremo takumi plus.

- druga posodobitev mazde CX-5
- nov prednji del z novima žarometoma
- bolj ergonomska prednja sedeža
- udobnejše vzmetenje, boljša zvočna zatesnjenost
- zelo bogata varnostna oprema
- že naprodaj za najmanj 27.590 evrov

Zanimivosti in dejstva: Mazda s Toyotino hibridno tehnologijo

Dvojna ponudba - prenovljena mazda 2

 

Hkrati s prenovljeno mazdo CX-5 so pri Mazdi predstavili tudi rahlo posodobljeno mazdo 2, ki bo kmalu dobila še eno, precej drugačno različico, mazdo 2 hybrid, ki je narejena na osnovi toyote yaris hybrid.

Klasična mazda 2 letnika 2022 ni prav dosti drugačna od lanske mazde 2, a nekaj sprememb je pozornemu očesu vendarle vidnih - na primer dodelani zaključki prednjega spojlerja, še malce bolj poudarjen okvir maske hladilnika, pa nova karoserijska barva.

V notranjosti je avto dobil nova prednja sedeža, sodobnejšo povezljivost (brezžični Apple CarPlay) in nekaj lepotnih popravkov, pod pločevino pa dodelano podvozje, sistem G-vectoring control plus z zaviranjem posameznih koles v ovinkih in dva “nova” motorja: 1,5-litrskemu štirivaljniku z 90 in 115 KM so dodali blagi hibridni sistem. Žal teh blagih hibridnih motornih novosti ne bo v Sloveniji, a že aprila bodo lahko kupci, ki se ozirajo po hibridnih malčkih, v Mazdinih salonih lahko izbrali tudi novo mazdo 2 hybrid, Mazdino različico hibridne toyote yaris. Cene zanjo še niso znane - naj pa ne bi bile nič drugačne od Toyotinih za hibridnega yarisa. Cene za klasično mazdo 2 se začnejo pri 13.890 evrih za avto s 55 kW in sežejo do 18.090 evrov za mazdo 2 s 66 kW in najbogatejšim paketom opreme revolution.

Ključne besede


Za volanomMazdaMazda CX-5