Pri Mazdi so z novim CX-30 šele pred kratkim zapolnili zevajočo vrzel med CX-3 in CX-5 v svoji cestno-terenski ponudbi. Je novi CX-30 izpolnil velika pričakovanja? Test različice z dizelskim motorjem …
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
CX-30 spominja na mazdo 3 v pohodniški opremi
Pri Mazdi pogosto ubirajo svoja oblikovalska, tržna in tehnična pota, a zahtevam in željam kupcev se vseeno ne morejo upirati. Ker je CX-3 premajhen in CX-5 predrag, je nastal CX-30, a ne na praznem listu papirja; pri Mazdi so za oblikovni vzor in tehnično osnovo vzeli mazdo 3, ji skrajšali medosno razdaljo, ji raztegnili karoserijo navzgor, si sposodili njeno armaturno ploščo, uporabili enake motorje in mehaniko ter prerisali veliko njenih oblikovnih podrobnosti in posebnosti. CX-30 spominja na mazdo 3 v pohodniški opremi; stoji malce višje od tal, videti je bolj pustolovsko in ponudi lažje vstopanje ter bolj zračno kabino. Da ima malce krajšo medosno razdaljo, se ne občuti; zaradi pokončnejšega sedenja in večjih bočnih oken ni tako utesnjen kot mazda 3, prostora zadaj je dovolj po višini in malce manj po dolžini, drugačna karoserijska arhitektura pa prinese tudi prostornejši in uporabnejši prtljažnik.
Odlično se znajde med ovinki
Armaturna plošča je enaka kot v mazdi 3: minimalistično oblikovana in zelo kakovostno izdelana. Druga plat oblikovalskega minimalizma je majhen zaslon multimedijske naprave in majhen nabor digitalnih funkcij. Varno in ergonomsko, a precej za digitalnimi trendi.
Tudi mehanika testnega CX-30 ni prav trendovska; 1,8-litrski dizelski štirivaljnik ima sicer čist izpust, a s 85 kW in 270 Nm precej skromne zmogljivosti, ki jih duši tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik; ta ponuja udobje, a skoraj nič iskrivosti in športne odločnosti. Takšna pogonska kombinacije se oddolži z udobjem in zmerno porabo goriva - testno povprečje je bilo 6,2 l/100 km -, a ne zadovolji z zmogljivostmi.
Tako kot mazda 3 se tudi CX-30 odlično znajde med ovinki; je natančno vodljiv in okreten avto, če je treba tudi športno živahen pri menjavanju smeri. A v primerjavi z mazdo 3 precej slabše gladi cestne neravnine; kljub večji oddaljenosti od tal je čvrsteje vzmeten, kar sicer umirja karoserijska nihanja, a pogosto tudi neudobno strese notranjost in potnike. Preskusni avto je imel pogon na prednji kolesi, a CX-30 je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom - za doplačilo 2000 evrov.
Nad opremo nihče ne more vihati nosu; CX-30 je na primer serijsko opremljen s prilagodljivima LED žarometoma, a tudi s celovitim naborom sodobnih varnostnih pripomočkov - od radarskega tempomata do samodejnega prilagajanja hitrosti prometnim znakom. V različici plus ponuja še veliko druge opreme: že s tega vidika je cena 31.790 evrov visoka le na prvi pogled.
Pod črto ...
Mazda s CX-30 ponuja odlično odmerjen format trendovskega družinskega avtomobila, ki sicer ni brez pomanjkljivosti, a v tem trenutku predstavlja eno od najboljših izbir v tem razredu.
Všeč nam je +
všečna oblika, ergonomska armaturna plošča, dobra vodljivost, bogata oprema
Ni nam všeč -
(pre)skromne zmogljivosti, prečvrsto vzmetenje
Tehnični podatki
Mazda CX-30 D116 AT plus
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1759 cm3, največja moč: 85 kW (116 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 270 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 439,5 cm, širina: 179,5 cm, višina: 154 cm, medosna razdalja: 265,5 cm, masa praznega vozila: 1446 kg, dovoljena skupna masa: 1969 kg, prtljažnik: 430 - 1406 l, posoda za gorivo: 51 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,0 l/100 km, izpust CO2: 158 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | MMS: 31.790 EUR |