Ibiza ostaja Seatov najbolje prodajan avto. S peto generacijo so znova pohiteli in pred koncernskimi tekmeci avto postavili na novo platformo, ki ponuja več prostora in udobja ter precej boljše vozne lastnosti. Morda pa želi ibiza zlesti iz okvirja svojega razreda?
Nova modularna platforma je ibizi prinesla večjo medosno razdaljo in širša koloteka, kar se vidi po široki stoji in bolj športnih velikostnih razmerjih. Nova razmerja so povečala tudi potniško kabino – ta zdaj ponuja več prostora po širini, več prostora za kolena na zadnji klopi in predvsem prostornejši prtljažnik. 355 litrov je v tem avtomobilskem razredu zelo veliko, čeprav je prtljažnik precej globok in je težko dvigniti težje predmete čez visok nakladalni rob.
Armaturna plošča sodobne oblike v tej skromni opremski različici ne pride dovolj do izraza; namesto velikega, sijočega zaslona multimedijske naprave, ki se ga spomnimo s predstavitve, paket opreme style ponuja precej manjšega, ki kar malo smešno zapolnjuje prostor na sredini armaturne plošče. Namesto barvnih vložkov na armaturni plošči kraljuje veliko sivine, predvsem pa trda in nič kaj ugledna plastike. Še ena nenavadna, a tehtna opazka: ibiza nima več oprijemnih ročajev nad vrati in zato se sopotniki nimajo za kaj prijeti …
Kot smo v Motoreviji že pisali, bo večina ibiz opremljena s trivaljnim motorjem. Litrski bencinski turbo trivaljnik v preskusni ibizi je bil s 70 kW šibkejši od obeh razpoložljivih, a razlika v zmogljivostih ni prav velika. Motor je po značaju značilen trivaljnik: zelo prožen je v spodnjem delu vrtljajev, nič kaj živahen pa pri visokih vrtljajih. Značilen zvok in tresljaji so slišni in občutni, a manj kot pri večini tekmecev. Dolga prestavna razmerja višjih prestav petstopenjskega menjalnika pomenijo, da je treba pri višjih hitrostih na klancih pogosto seči po sicer lahkotni prestavni ročici, a na splošno motor pusti prijetno udoben vtis. Poraba goriva s testnim povprečjem 5,9 l/100 km je sprejemljiva.
Nova modularna platforma ibizi ni prinesla le več prostora, pač pa tudi dobre vozne lastnosti. Širša stoja in daljša medosna razdalja prineseta zelo dobro lego na cesti, občutna je tudi zelo natančna vodljivost. Ob hkrati zelo uravnoteženem vzmetenju se ibiza izza volana občuti kot za razred večji avto, ki zelo dobro gladi cestne neravnine, se hipno odziva na ukaze in odločno izpelje tudi najostrejše ovinke.
Ostale ibizine lastnosti so precej odvisne od izbranega paketa opreme. V različici style, ki je drugi najskromnejši paket opreme, je poleg osnovnih dodatkov (samodejna klimatska naprava, že omenjena osnovna multimedijska naprava, dnevne LED luči in še nekaj delov opreme), serijsko – in zato pohvalno – vgrajen tudi sistem za samodejno zaviranje v sili in nadzor prometa spredaj, ki ga lahko – z doplačilom – nadgradite z radarskim tempomatom. Za doplačilo je na voljo še za dolg seznam druge dodatne opreme (na primer ozvočenje Beats, kamere, navigacija …), a to lahko precej napihne ceno.
S 14.315 evri (in 1000 evri popusta, če avto kupite s Seatovim financiranjem) dokaj skromno opremljena ibiza 1.0 TSI style ni prav poceni avto, če ga primerjamo s tekmeci. In če ste pripravljeni odšteti toliko, se splača dodati še tisočaka za bolj prepričljiv paket excellence …
Motor in prenos moči | Bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999 cm3, največja moč: 70 kW (95 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 175 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 405,9 cm, širina: 178 cm, višina: 144,4 cm, medosna razdalja: 256,4 cm, masa praznega vozila: 1122 kg, dovoljena skupna masa: 1560 kg, prtljažnik: 355–1165 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 182 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/5,8/4,7/100 km, izpust CO2: 106 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena | Porsche Slovenija: 14.315 EUR |
Oblika in prostornost 4/5 + skladna, športna podoba + prostorna potniška kabina in prtljažnik – cenenost vgrajenih materialov |
Zmogljivost in poraba 3/5 + prožen motor + dobra zvočna izolacija kabine – skromne zmogljivosti |
Vozne lastnosti in udobje 5/5 + ergonomsko pravilno sedenje + natančna vodljivost, dobra lega na cesti + zelo udobno in učinkovito vzmetenje |
Varnost in oprema 3/5 + sistem za samodejno zaviranje pred oviro v serijski opremi – dokaj skromen paket opreme |
Vrednost glede na ceno 3/5 + zmerno doplačilo za boljša paketa opreme – visoka cena za to različico |