Katamaran

Test

Prenovljena toyota yaris


Vložek 90 milijonov evrov, 900 novih delov v avtomobilu, nov motor – s tem je Toyota temeljito prenovila svoj majhen avto yaris, da se bo še naprej lahko kosal s številnimi tekmeci. Bo še naprej uspešen?

Za to ima vse možnosti. Z nekaterimi spremembami na karoseriji, še posebej v prednjem delu, kjer je avto dobil novo masko, pri oblikovanju katere so se zgledovali po katamaranu in z novo grafiko zadnjih luči, pa tudi spremenjenim zadnjim odbijačem je yaris všečno oblikovan avto. Nekaj sprememb je tudi na instrumentni plošči, kjer je sedaj večji barvni zaslon za prikaz podatkov, pa pri multimedijski napravi, ki sedaj ponuja več aplikacij. Na voljo je tudi več različnih barvnih kombinacij na armaturni plošči in oblogah vrat.

Prostornost potniške kabine in prtljažnega prostora je ostala nespremenjena. Prednja sedeža sta dovolj velika, da nudita dobro sedenje tudi višjeraslim. Spremenili so oblazinjenje zadnje klopi, da je nanjo lažjo namestiti otroški varnostni sedež (ali dva), k čemur pripomorejo tudi spremenjena isofix sidrišča, ki so sedaj homologirana tudi za i-size otroške sedeže. Varnostni pasovi na zadnji klopi so poslej opremljeni z zategovalnikom in omejevalnikom zatezne sile.

Veliko sprememb na prenovljenem yarisu pa je očem skritih, so pa dobro opazne med vožnjo. Še zlasti to velja za zvočno zaščito potniške kabine, saj so z raznimi izboljšavami zmanjšali hrupnost med vožnjo, prav tako pa so spremenili blažilnike in nastavitev električnega servo ojačevalnika volana, kar vpliva na udobje med vožnjo. Še zlasti je to opazno pri hibridni različici yarisa, ki za prenos moči uporablja samodejni brezstopenjski menjalnik z značilnim zvokom ob polnem pospeševanju.

Ob hibridni različici je yaris še naprej na voljo z litrskim trivaljnim bencinskim motorjem s 57 kW, pa tudi štirivaljnim bencinskim motorjem. Namesto dosedanjega 1,33-litrskega motorja poslej vgrajujejo novi 1,5-litrski motor z 82 kW, ki je zmogljivejši, a tudi varčnejši kot dosedanji motor, saj ob delni obremenitvi deluje z Atkinsonovim ciklom delovanja, ob polni obremenitvi pa po Ottovem ciklu. Motor se izkazuje z dobro prožnostjo, brez težav deluje tudi z zelo nizkimi vrtljaji, je dobro zvočno zadušen, prenos moči je prek ročnega 6-stopenjskega menjalnika ali samodejnega brezstopenjskega menjalnika. Odločitev za prostorninsko večji motor namesto za manjšo prostornino in turbinski polnilnik je predvsem v stroških izdelave in vzdrževanja motorja, pa tudi v lažjem izpolnjevanju okoljevarstvenih standardov.

Prenovljeni yaris je že naprodaj na slovenskem trgu, najcenejši z litrskim motorjem pa stane 11.600 evrov. Hibridna različica z osnovno opremo je do konca junija na voljo s popustom za 13.950 evrov.

Prenovljena toyota yaris
- oblikovne spremembe
- nov 1,5-litrski bencinski motor
- popust za hibridno različico

Ključne besede


Za volanomToyotaYaris