Suzuki po nekaj zaspanih letih doživlja preporod. Ob zanimivi ponudbi avtov s štirikolesnim pogonom se z balenom vračajo tudi v razred pri nas še vedno najbolj priljubljenih majhnih avtomobilov. Na prvi pogled nevpadljiv avto skriva nekaj zanimivih podrobnosti in presenetljivih lastnosti.
Balenova zunanjost je nevpadljiva in le težko prepoznavna – z ostalimi Suzukiji si baleno na prvi pogled ni podoben. Tudi pod pločevino ne: 4 metre dolg baleno je namreč narejen na novi platformi s precej dolgo medosno razdaljo 252 centimetrov. Še ena prednost nove platforme; baleno, kakršnega smo imeli na preskusu, tehta 940 kilogramov – manj kot pol metra krajši renault twingo.
Tako kot pri zunanjosti baleno tudi za notranjost ne bo pobral nobene nagrade za dizajn; klasična oblika armaturne plošče, trda plastika, nekaj srebrnih vložkov proti monotonosti in skromni materiali. A na voljo je tudi na dotik občutljiv zaslon multimedijske naprave z barvito grafiko, še bolj dobrodošla pa je dobra nastavitev položaja sedenja z dovolj dolgim odmikom prednjih sedežev in nastavljivim volanskim obročem.
Še bolj pa baleno navduši pri prostornosti na zadnji klopi; prostora za kolena potnikov je dovolj tudi za odrasle, kar je pri avtomobilih tega razreda precej redka izjema. Res je, da so zadnja bočna vrata dokaj ozka, a v balenu se bo družina peljala enako udobno kot v avtu nižjega srednjega razreda. Manj navduši balenov prtljažnik, ki je na papirju sicer med prostornejšimi v razredu, v resnici pa je zaradi visokega nakladalnega roba videti kot globoka črna luknja. Prtljažnik lahko s prevračanjem asimetrično deljivega zadnjega naslanjala povečamo na 1085 litrov – zaradi dvojnega dna dobimo ravno površino, ki pa jo moti previsok nakladalni rob.
Baleno je na voljo z dvema bencinskima motorjema – ob litrskem turbo trivaljniku še z 1,2-litrskim štirivaljnikom – ki je prostorninsko večja, po moči pa skromnejša izbira. A naj vas takšna razporeditev ne zavede; 1,2-litrski bencinski štirivaljnik nove zasnove je odličen motor. Živahen, odziven, z veseljem do vrtenja in kljub skromnemu navoru tudi prožen. Njegova najboljša lastnost pa je gospodarnost; poraba goriva tudi pri mestnem priganjanju od semaforja do semaforja ne zleze prek 6 l/100 km. Dokaz, da ob dobrem klasičnem motorju in majhni masi avtomobila v resnici ne rabimo “downsizinga”.
Zaradi majhne mase avta so tudi vozne lastnosti balena lahkotne, okretne in natančne. Ob razmeroma mehko nastavljenem vzmetenju baleno sicer ni dirkač, a tudi med ovinki se dobro znajde. Edina resnejša pomanjkljivost pri vožnji je neodločen in pretrd volanski mehanizem v sredinski legi.
Baleno je na voljo v treh opremskih različicah, deluxe pa je – kot pove ime – najbogatejša. Ob nekaterih udobju namenjenih dodatkih, kot so sistem za zagon brez ključa ali samodejna klimatska naprava, paket vsebuje tudi varnostne pripomočke, na primer radarski tempomat in samodejno zaviranje v sili. Za doplačilo ostane le še kovinska barva.
Baleno je nevpadljiv, a zato iskren avto; ponuja točno tisto, kar je v tem razredu pomembno in nič več. Iskrena je tudi njegova cena: 14.000 evrov ni malo, a tudi ne veliko, glede na to, da ni nobenih doplačil. Le z nevpadljivostjo se je treba sprijazniti …
Motor in prenos moči | Bencinski, štirivaljni, prostornina: 1242 cm3, največja moč: 66 kW (90 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 120 Nm pri 4400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 399,5 cm, širina: 174,5 cm, višina: 147 cm, medosna razdalja: 252 cm, masa praznega vozila: 940 kg, dovoljena skupna masa: 1405 kg, prtljažnik: 320 – 1085 l, posoda za gorivo: 37 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,6/5,3/4,2 l/100 km, izpust CO2: 98 g/km, poraba na testu: 5,7 l/100 km. |
Cena | Suzuki Slovenija: 14.098 EUR |
Oblika in prostornost 4/5 + veliko prostora na zadnji klopi – nevpadljiva oblika – skromna kakovost materialov in izdelave |
Zmogljivost in poraba 4/5 + odziven in dinamičen motor + majhna poraba goriva – glasen motor v višjih vrtljajih |
Vozne lastnosti in udobje 3/5 + zelo udobno vzmetenje + natančna vodljivost + odlično sedenje |
Varnost in oprema 5/5 + serijsko vgrajena sodobna varnostna oprema + bogat paket opreme |
Vrednost glede na ceno 3/5 + bogato opremljen avto – dokaj visoka cena |