Tik pred letošnjim ženevskim avtomobilskim salonom, ki se bo začel 9. marca, avtomobilski izdelovalci po tekočem traku predstavljajo svoje letošnje novosti – avtomobile, ki jih bomo lahko v tem letu zapeljali tudi po naših cestah. Glede na raznolikost in pestrost ponudbe se nam obeta zelo zanimivo avtomobilsko leto 2017. Katere so najpomembnejše letošnje novosti?
Audi: avtomobilski izdelovalec iz Ingolstadta se pripravlja na predstavitev povsem novega prestižnega športnega terenca Q8, pred tem pa bodo kupcem ponudili športni audi RS3, ki je po vzoru na limuzinsko različico, ki so jo predstavili lani v Parizu, tudi v kombilimuzinski različici dobil posodobljen 2,5-litrski turbo petvaljnik, ki zdaj zmore 294 kW (24 kW več kot doslej). Najmočnejši pet-valjnik v Audijevi zgodovini požene RS3 do 250 ali 280 km/h (odloči se kupec), do 100 km/h pa pospeši v vsega 4,1 sekunde.
Alfa Romeo: o novem Alfinem športnem terencu stelviu smo v Motoreviji že pisali, a predvsem o športni različici quadrifoglio verde. Zdaj so pri Alfi začeli sprejemati tudi že naročila za različico first edition, ki jo poganja bencinski 2-litrski turbo štirivaljnik z 206 kW (280 KM) – pogon je speljan na vsa štiri kolesa, različico pa odlikuje tudi bogata oprema. Pozneje bo stelvio na voljo tudi z dizelskimi motorji.
BMW: kmalu po predstavitvi povsem nove serije 5 so pri BMW pripravili tudi karavansko različico serije 5 touring. Nova karavanska petica v dolžino meri natanko toliko kot limuzina (494 cm), ima pa zaradi karavanskega zadka večji prtljažnik – vanj gre od 570 do 1700 litrov prtljage. Na ceste bo karavanska petica zapeljala z izbiro dveh bencinskih motorjev (530i in 540i z 185 in 250 kW) in dveh dizelskih motorjev (520d s 140 kW in 530d s 195 kW), pa tudi z digitalno armaturno ploščo in bogatim naborom varnostnih in voznih pripomočkov.
Citroen: pri Citroenu pripravljajo naslednika svojega C3 picassa – prototip C-aircross concept odkriva, da to ne bo več enoprostornež, pač pa križanec oziroma majhen cestni terenec. Citroenov križanec, ki bo po tehniki zelo podoben peugeotu 2008 (in oplu crosslandu x), v prototipni obliki v dolžino meri 4,1 metra, pri obliki pa se naslanja na C3 in C4 cactus. O motorjih in mehaniki pri Citroenu še ne govorijo, a pričakujemo lahko pogon na prednji kolesi in že znan nabor motorjev.
Z robustnim in pustolovskim space tourerjem 4X4 Ë pa pri Citroenu napovedujejo predstavitev svojega dostavnika space tourerja s štirikolesnim pogonom.
Ford: v prihodnjih petih letih bodo pri Fordu predstavili kar 13 novih električnih avtomobilov, najprej pa bo pred kupce zapeljal električni focus electric z novim, zmogljivejšim sklopom akumulatorjev. Ti imajo po novem zmogljivost 33,5 kWh (10 kWh več kot doslej), kar pomeni, da focus electric z enim polnjenjem lahko prevozi 225 km (podatek o normnem dosegu). Sklop akumulatorjev ima vgrajen sistem za hitro polnjenje, ki na polnilnih postajah moči 50 kW lahko napolni 80 odstotkov akumulatorjev v 30 minutah. Električni motor z zmogljivostjo 107 kW je enak kot doslej. Sicer pa bo pri Fordu letos v ospredju nova fiesta.
Honda: Hondina letošnja največja novost je zagotovo novi civic, o katerem smo v Motoreviji že pisali. Povsem na novo razvit civic pete generacije je v dolžino zrasel za 13 cm (na 450 cm), v širino za 3, hkrati pa je za 2 cm nižji kot doslej. Novi civic je na voljo z dvema novima motorjema: 1,5-litrski bencinski turbo štirivaljnik zmore 134 kW, osnovno motorno različico pa predstavlja litrski bencinski turbo trivaljnik s 95 kW.
Kia: pri Kii so ob drugih novih avtih predstavili tudi novo generacijo malčka picanta. Novi picanto zvesteje sledi obliki več-jih Kiinih avtomobilov, krasijo ga ostrejše linije, bolj izrazite karoserijske poteze, kupci bodo lahko izbirali med 11 barvnimi odtenki in še več kombinacijami. Njegova notranjost je sodobnejša – zaslon multimedijske naprave štrli iz armaturne plošče – in prostornejša, saj so picantu podaljšali medosno razdaljo z 238,5 cm na 240 cm. Ni še odločeno, če bo picanto na voljo tudi slovenskim kupcem.
Mazda: pri Mazdi so temeljito prenovili svojo svetovno prodajno uspešnico, cestno-terenskega CX-5. V platformo niso posegali, so pa razširili koloteka, znižali težišče in vgradili sistem GVC, ki pri zavijanju v ovinek malenkost zmanjša moč in navor motorja ter s tem izboljša vozne lastnosti. V notranjosti so ob oblikovnih spremembah izboljšali kakovost materialov in izdelave. Motorno paleto bodo tudi v prihodnje sestavljali 2,2-litrski dizelski motor in dva bencinska motorja.
Mercedes: novico o novem mercedesu maybachu G 650 landauletu bi lahko objavili v rubriki “Ni za nas”. Gre namreč za ekstremno prestižno in terensko-zmogljivo različico klasičnega terenca razreda G, ki so ga opremili z V12 motorjem, ki zmore 478 kW (650 KM), izjem-nimi terenskimi zmogljivostmi, prestižno notranjostjo in ceno prek pol milijona evrov …
Mitsubishi: pri Mitsubishiju se pripravljajo na predstavitev povsem novega kompaktnega križanca, ki je dobil ime eclipse cross. Eclipse cross bo zapolnil luknjo med manjšim ASX in večjim outlanderjem, na voljo pa bo z 1,5-litrskim turbo bencinskim motorjem, 2,2-litrskim dizelskim štirivaljnikom, ročnim ali samodejnim menjalnikom in s pogonom na prednji ali na vsa štiri kolesa.
Opel: o Oplovi letošnji ofenzivi novih avtomobilov smo v Motoreviji že pisali. Pri Oplu so zdaj s fotografijo pokazali, kako bo videti karavanska različica nove insignie, ki bo nosila dodatno oznako sports tourer. 498 cm dolga karavanska insignia ponuja veliko prostora tako za potnike kot za prtljago – ob prekucnjenem naslonjalu zadnje klopi je v insignii sports tourer 1640 litrov prostora oziroma 100 litrov več kot pri predhodniku. Ob začetku prodaje bo insignia na voljo s paleto bencinskih motorjev moči od 103 do 184 kW, dizelskih z močmi od 81 do 125 kW, novim šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, pa tudi z izbiro pogona na prednji ali na vsa štiri kolesa. Druga Oplova novost, o kateri smo že pisali, bo nov majhen križanec crossland X, ki je narejen na enaki tehnični osnovi kot Peugeotov 2008. 421 cm dolg crossland X bo v prodajni paleti zamenjal merivo. Še bolj kot avtomobili pa je pri Oplu v ospredju vprašanje lastništva, saj se zdajšnji lastnik General Motors pogovarja o prodaji Opla francoski skupini PSA.
Peugeot: francoski avtomobilski izdelovalec se vrača med ponudnike električnih avtomobilov. Predstavili so namreč električno različico svojega večnamenskega partnerja, ki se imenuje partner tepee electric. Poganja ga električni motor z 49 kW (67 KM) in 200 Nm navora, ki se napaja iz sklopa litij-ionskih akumulatorjev zmogljivosti 22,5 kWh. Električni partner tako zmore normni doseg 170 km, kar v realnem prometu pomeni malce prek 100 km. Akumulatorje lahko na hitrih polnilnicah do 80 odstotkov napolnimo v 30 minutah.
Seat: pri Seatu se bo letos vse vrtelo okoli nove ibize. Nova, že peta generacija ibize je prvi avto v Volkswagnovem koncernu, ki je narejen na novi prečni modularni platformi za manjše avtomobile (naslednji bo jeseni novi VW polo), kar pomeni daljšo medosno razdaljo, nekaj krajšo skupno dolžino, širša koloteka in več prostora v notranjosti. Navzven boste novo ibizo prepoznali po večji podobnosti z leonom, po prikriti športnosti in oblikovni dinamiki ter po dejstvu, da je odslej na voljo le še v petvratni karoserijski različici. V notranjosti je ibiza dobila sodobnejšo multimedijsko opremo, več voznih in varnostnih pripomočkov, več prostora za potnike in večji prtljažnik (355 litrov). Motorno paleto sestavljajo bencinska litrski trivaljnik in 1,5-litrski štirivaljnik ter 1,6-litrski dizelski TDI v več različicah.
Suzuki: japonski avtomobilski izdelovalec bo letošnjo bero novosti razširil z novo, že peto generacijo swifta. Novi swift je oblikovan povsem na novo, z izrazitejšo masko hladilnika, novima žarometoma, skritima kljukama zadnjih bočnih vrat in bolj odraslo podobo kot pri predhodniku. Podrobnosti o novem swiftu pri Suzukiju še skrivajo, bo pa avto verjetno na voljo z 1,2-litrskim bencinskim štirivaljnikom, litrskim bencinskim turbo štirivaljnikom in hibridnim pogonskim sistemom, ob pogonu na prednji kolesi pa bo na voljo tudi štirikolesni pogon. K nam bo novi swift pripeljal konec aprila oziroma v začetku maja.
Škoda: pri Škodi imajo letos v ognju več novih želez. O prenovljeni octavii pišemo na 25. strani, ob novem kodiaqu (ta bo na voljo tudi v poudarjeno terenski različici scout), ki bo na naše ceste zapeljal prav v teh dneh, pa so prenovili tudi svoj najmanjši avto citigo. Posodobljeni citigo je dobil nekaj drobnih karoserijskih oziroma lepotnih popravkov, LED dnevne luči in kontrastne barvne kombinacije karoserije, v notranjosti pa sistem za povezavo s pametnimi mobilniki.
Toyota: Toyotino orožje v razredu majhnih avtomobilov yaris je v teh dneh doživel že drugo lepotno in tehnično prenovo. Priključni prius ima po novem sklop akumulatorjev z zmogljivostjo 8,8 kWh, učinkovitejše sodelovanje obeh elektromotorjev pa pomeni večjo sistemsko moč 90 kW. Priključni prius lahko zgolj na elektriko prevozi od 40 do 50 km, z elek-tričnim pogonom pa lahko doseže hitrost 135 km/h. Pri nas lahko priključnega priusa že naročite, zanj pa je treba (po izkoriščeni subvenciji Eko sklada) odšteti najmanj 29.950 evrov, kar je le 100 evrov več od običajnega priusa.
Volkswagen: leto 2017 bo v znamenju cestnih terencev. Najprej bo na ceste zapeljal podaljšani tiguan allspace s sedmimi sedeži, pozneje pa bo na voljo tudi manjši cestni terenec T-roc.