Združevanje
Svet avtomobilov in svet zabavne elektronike se vse bolj združujeta in prepletata. Tudi letos so na sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu med številnimi ponudniki avtomobilski izdelovalci zasedli veliko prostora in tudi veliko pozornosti; z nekaj drznimi tehnološkimi napovedmi so pokazali, v katero smer in kako bodo razvijali avtomobile v bližnji in malo bolj oddaljeni prihodnosti.
Nekaj avtomobilskih izdelovalcev je v Las Vegasu predstavilo prototipe avtomobilov, ki bodo kmalu v serijski obliki zapeljali na ceste, še več jih je predstavilo nove tehnologije, sisteme in koncepte upravljanja. Tudi letos se je v Las Vegasu veliko govorilo o avtonomni vožnji, še več je bilo inovacij s področja povezovanja avtomobilov s svojo okolico. Ob avtomobilskih izdelovalcih so veliko novega predstavili tudi dobavitelji v avtomobilski industriji, ki pri razvoju novih rešitev že dlje časa tesno sodelujejo z avtomobilsko industrijo.
Audi: modularno, električno in avtonomno
Audi je v Las Vegas pripeljal sicer že viden prototip e-tron quattro, a tokrat opremljen z novo notranjostjo oziroma s številnimi sistemi za boljše, hitrejše in varnejše upravljanje. MMI vmesnik v prototipu je narejen na novi skupni modularni elektroniki, ki bo v prihodnje vgrajena v vse nove audije. Vmesnik prepoznava uporabnikove geste, na dotik občutljiv zaslon ponuja tudi haptične povratne informacije.
Ob novi notranjosti so pri Audiju predstavili tudi novo elek-tronsko nadzorno enoto za avtonomno vožnjo zFAS, ki nadzira in upravlja s sistemi za avtonomno vožnjo – tipala, 3-dimenzionalne kamere in radarski sistem. Napovedali so tudi, da bodo pri razvoju sistemov za avtonomno vožnjo uporabljali podatke iz navigacijskega oziroma kartografskega sisteme HERE, ki so ga skupaj z Daimlerjem in BMW-jem konec lanskega leta odkupili od Nokie.
Ob še nekaterih novostih pri multimedijskem sistemu so pri Audiju predstavili tudi tehnologijo Audi Fit Driver za sprem-ljanje počutja voznika v avtu.
BMW: i-vision brez ogledal, a z veliko zasloni
Pri BMW so v Las Vegas pripeljali dva prototipa svojega hibridnega i8. Prvi ima namesto zunanjih vzvratnih ogledal vgrajene kamere za snemanje dogajanja za avtom, ki omogočajo širši zorni kot opazovanja, hkrati pa sistem prek zaslonov opozarja tudi na vozila v mrtvem kotu ali na druge nenadne dogodke za avtom, ki bi lahko ogrozili varnost.
Drugi prototip i8 – tokrat brez strehe in brez vrat – je imel vgrajenih nekaj novih tehnologij za spremljanje dogajanja z avtom in zunaj avta. Dodelan sistem za projekcijo podatkov na vetrobransko steklo (HUD) so dopolnili s 3-dimenzionalno armaturno ploščo za volanskim obročem, ki podatke prikazuje v treh dimenzijah, globina prikaza pa je odvisna od svetlobnih razmer. Na zaslonu lahko voznik ob običajnih podatkih spremlja tudi dogajanje pred avtom daleč naprej, ki ga s prostim očesom še ne vidi. Zabavi in informacijam je namenjen tretji, 21-palčni barvni zaslon v ultra-visoki ločljivosti.
Kia: nova blagovna znamka avtonomnih avtov
Kia je javnosti v Las Vegasu predstavila svojo novo blagovno znamko avtonomnih avtomobilov Drive Wise. Pod to blagovno znamko bodo v prihodnje predstavili prve avtomobile, ki bodo znali voziti sami; do leta 2020 bodo avti vozili sami le delno, na primer pri prehajanju z enega na drugi vozni pas in pri sledenju spredaj vozečemu avtu, do leta 2030 pa bodo že predstavili serijske, povsem samostojno vozeče avtomobile.
Chevrolet: električni bolt
Pri Chevroletu so v Las Vegasu predstavili serijsko različico svojega novega električnega avta bolta. Chevrolet bolt bodo v ZDA začeli izdelovati prihodnje leto, na (ameriške) ceste pa bo zapeljal v začetku leta 2017. Bolt bo poganjal električni motor, ki bo energijo dobival iz sklopa litij-ionskih akumulatorjev. Pri GM obljubljajo doseg več kot 300 km, hitro polnjenje akumulatorjev v eni uri, hkrati pa je v boltu prostora za pet oseb in veliko prtljage. V ZDA naj bi avto stal približno 30.000 dolarjev, v Evropo in k nam pa bi lahko zapeljal kot prvi električni opel.
VW: enoprostorni budd-e za leto 2018
Volkswagen je v Las Vegasu – ne v Detroitu – predstavil svojo zadnjo prototipno različico novega kompaktnega enoprostorneža z oznako budd-e, ki v nekaterih podrobnostih spominja na legendarni kombi microbus oziroma bulli. 460 cm dolg budd-e je v predstavljeni različici povsem električni avto; poganjata ga dva električna motorja (en spredaj in en zadaj) s 100 in 125 kW, energijo zagotavlja sklop litij-ionskih akumulatorjev z zmogljivostjo skoraj 100 kWh, ki ob pomoči novih tehnologij omogoča doseg več kot 500 km. Akumulatorje je mogoče do 80 odstotkov zmogljivosti napolniti v le 15 minutah. V prototipu je prostora za štiri potnike, v serijski različici, ki naj bi na ceste zapeljala konec 2018 ali v začetku 2019, naj bi bilo prostora več. Budd-e je narejen na novi, prilagodljivi in modularni platformi za električne avte MEB, na kateri bodo narejeni tudi vsi prihodnji električni avti koncerna VW.
Pri VW so s prototipom VW -e-golf touch napovedali tudi, da bomo že s prihodnjo generacijo Volkswagnovega infotainment sistema lahko upravljali z gestami rok.
Od Toyotine nove navigacije do Rinspeedovega avta z dronom
Med ostalimi zanimivimi novostmi iz Las Vegasa velja omeniti Toyotin način zbiranja informacij za napredne navigacijske sisteme. Ob GPS podatkih, ki že zdaj služijo kot osnova za natančno pozicioniranje avtomobila, bodo pri Toyoti uporabljali tudi podatke iz 3-dimenzionalnih laserskih tipal, s katerimi so že opremljeni nekateri njihovi avtomobili, v prihodnje pa jih bo še več. Takšno zbiranje dodatnih podatkov s cestnega omrežja bo omogočalo izdelavo natančnih posnetkov cestnega omrežja, kar je tudi eden od pogojev za varno delovanje avtonomnih vozil.
Zanimiv pogled na avtonomno vožnjo in prihodnost so predstavili pri švicarskem karoserijskem specialistu Rinspeedu, kjer so BMW i8 opremili s tehnologijo za avtonomno vožnjo, mu vgradili pomičen in zložljiv volanski obroč, na zadnji del avta pa vgradili tudi prostor za daljinsko voden model drona, ki ga vodimo iz avta in z njim snemamo našo vožnjo.