"Dirke se neizmerno veselim, saj so sipine moja močna točka - na pesku sem imel letos kar nekajkrat možnost in čast trenirati celo s Timom Gajserjem, in prav tu lahko naredim razliko." - Simon Marčič
V prostorih AMZS je potekala tiskovna konferenca, na kateri so predstavniki številnih slovenskih medijev na Reli Dakar 2018 simbolično pospremili našega edinega tekmovalca, Mariborčana Simona Marčiča. Motorist, ki se je v zgodovino Dakarja že zapisal - žal z najbolj odmevno nesrečo zadnjih let, letos na jubilejno, 40. izdajo relija, odhaja močnejši kot kdajkoli in to kljub temu, da je zaradi odprtega zloma golenice in mečnice izpustil kar pol leta treninga na motociklu.
Ponovimo: Peterhansel je letos januarja postal zmagovalec svojega trinajstega najtežjega vztrajnostnega relija na svetu, prav Simon Marčič pa je bil tisti nesrečni dirkač, ki je izgubljenemu Peterhanslu prekrižal pot in kar petnajst minut ostal ukleščen pod zmagovalnim Peugeotovim dirkalnikom. Minute, ki jih je preživel ob Simonu, je Peterhansel dobil nazaj in se zavihtel na zmagovalni oder, Simona pa so uspešno operirali v bolnišnici v Buenos Airesu.
Originalna kategorija
Ko je letos Marčič imel nemalo težav z nabiranjem sredstev in mu je udeležba na Dakarju že polzela iz rok, je odločilna finančna podpora prišla ravno od Peterhansla, ki je lanskoletni dogodek močno obžaloval. Simon Marčič tako svoje najljubše dirke v letu, ki med reli dirkači velja za Olimpijado, le ne bo izpustil in bo znova nastopil v kategoriji "brez asistence". Bivši dirkači Malles Moto se po novem namreč imenujejo "originali" ali Originals by Motul, ki je glavni pokrovitelj Dakarja; originali zato, ker gre za kategorijo, ki najbolj spominja na prvotni, afriški Dakar, ko bivak še ni bil podoben garažam motoGP-ja in so tudi največji "zvezdniki" v nahrbtnikih prevažali svoje lastno orodje.
Najtežja južnoameriška izdaja doslej
Letošnja izdaja relija je odgovor na kritike, da so Dakarji na južnoaleriških tleh postali prelahki, prekratki in "preveč motokrosistični". Po letih premora se tako reli vrača v Peru, s startom 6. januarja v Limi, kjer nato dirkače čaka nekaj skoraj popolnoma peščenih etap - druga, krožna etapa Pisco-Pisco, bo namreč popolnoma brezpotna in bo med tekmovalci že opravila prvo selekcijo. Tej bodo sledile skoraj enako peščene, a navigacijsko še zahtevnejše etape med Piscom, San Juanom de Marcono ter Arequipo, dokler ne bo z vstopom v Bolivijo reli za kar pet etap "obstal" na povprečni nadmorski višini 3500 m (čeprav se bodo dirkači na poti v bolivijski La Paz enkrat povzpeli celo na višino 4732 m). Po dnevu počitka v La Pazu se bo s približevanjem Argentini hitrost relija postopno stopnjevala, motoriste bodo dodatno ogrožala številna prečenja rek, dokler ne bo množica navdušencev tokratne dakarske karavane 20. januarja pozdravila v Cordobi.
"Prepričan sem, da bom letos videl cilj Dakarja - ne verjamem namreč, da bi se me smola lahko držala še eno leto, poleg tega pa na Dakarju štejejo tudi izkušnje, in nekaj teh sem si nabral. Seveda me nekoliko skrbi titanova palica v nogi, ki bi se ob močnem padcu lahko zlomila, a kot sem dejal, Dakarja se bom lotil previdno in preudarno. To je dirka na izločanje, in kot je letos večkrat poudaril zmagovalec zadnje edicije Sam Sunderland, zmaga tisti, ki je dovolj hiter, a obenem naredi najmanj napak. Seveda bi bil bolj konkurenčen z novim motociklom, a recimo, da bo to projekt za naslednje leto. Staro specialko sem popolnoma obnovil, sem pa še na lovu za pravim agregatom." je povedal Marčič in dodal: "Vse muke pri nabiranju sredstev, frustracije, ker nisem mogel dovolj tekmovati in delo, ki ga je treba opraviti med letom, a se ne nikjer ne vidi, vse to bo pozabljeno isti hip, ko bom v Limi. Dirke se neizmerno veselim, saj so sipine moja močna točka, na pesku sem imel letos kar nekajkrat možnost in čast trenirati s Timom Gajserjem, in prav tu lahko naredim razliko. Da bi ciljal na zmago v svoji kategoriji, bi bilo precej pretenciozno, tudi zato, ker se je število tekmovalcev rekordno povečalo na 28, si pa obetam skupno uvrstitev med 50. in 60. mestom," je Simon odgovoril tudi na najbolj neugodno novinarsko vprašanje.
Tina Torelli / Simon Marčič Racing PRESS