Državni zbor je na včerajšnji seji sprejel Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o voznikih, s katerim se spreminja način pridobivanja vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles do 125 kubičnih centimetrov. Zakonodajne spremembe sledijo pobudi AMZS, ki je bila v Motoreviji predstavljena marca lani in s katero je AMZS predlagal, da bi bilo mogoče z vozniškim dovoljenjem B kategorije voziti tudi skuterje oziroma motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov.
Nova zakonska ureditev »ponuja« dve možnosti. Prva možnost je pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1, pri čemer mora kandidat najprej opraviti zdravniški pregled, nato pa teoretični izpit, za katerega se sicer lahko samoizobražuje, torej se mu ni treba udeležiti tečaja cestno prometnih predpisov. Po uspešno opravljenem teoretičnem izpitu pa mora opraviti najmanj sedem ur vožnje in na koncu še praktični izpit. Po uspešno opravljeni praktični izpitni vožnji bo kandidat pridobil vozniško dovoljenje kategorije A1, s katerim bo lahko vozil motocikel s prostornino do 125 kubičnih centimetrov tako v Sloveniji kot v tujini, prav tako pa bo lahko v nadaljevanju na podlagi te kategorije pridobival A2 ali A kategorijo. Druga možnost pa je, da kandidat v šoli vožnje opravi najmanj šest ur praktične vožnje, kar dokaže z vpisanimi urami v evidenčnem kartonu vožnje, na podlagi česar mu upravna enota (UE) v vozniško dovoljenje vpiše ustrezno kodo z označeno pravico do vožnje motociklov s prostornino do 125 kubičnih centimetrov. A v tem primeru smejo vozniki motocikle s prostornino do 125 kubičnih centimetrov voziti le na območju Republike Slovenije. Pri tej možnosti torej kandidatu ni treba opraviti niti teoretičnega niti praktičnega dela vozniškega izpita.
Pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1 po novem
A1 vozniško dovoljenje za vožnjo motornega kolesa s prostornino do 125 kubičnih centimetrov:
- veljavno vozniško dovoljenje B kategorije (ni voznik začetnik)
- pridobitev evidenčnega kartona (vpis v šoli vožnje)
- opravljen izpit iz teorije pri Javni agenciji RS za varnost prometa, pri čemer se kandidatu ni treba udeležiti tečaja cestno prometnih predpisov v šoli vožnje
- najmanj sedem ur praktičnega usposabljanja
- izpitna vožnja
- vpis kategorije A1 na UE
Vpis administrativne kode za možnost vožnje motornega kolesa s prostornino do 125 kubičnih centimetrov:
- veljavno vozniško dovoljenje B kategorije (ni voznik začetnik)
- pridobitev evidenčnega kartona (vpis v šoli vožnje)
- najmanj šest ur praktičnega usposabljanja
- na UE vpis administrativne kode A1
- velja samo na območju Republike Slovenije
Nova ureditev bo začela veljati 1. junija 2022.
Nova zakonodajna rešitev je dober korak k spodbujanju novih oblik osebne mobilnosti
Ureditev, po kateri je mogoče z vozniškim dovoljenjem B kategorije voziti tudi skuterje oziroma motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov, se je v nekaterih evropskih (in drugih) državah že izkazala za smiselno, predvsem z vidika, da so ta prevozna sredstva, zaradi učinkovitosti, okretnosti in cenovne dostopnosti, delno ali v celoti nadomestila osebne avtomobile pri zagotavljanju osebne mobilnosti. Še zlasti v večjih mestih, ki jih pestijo gost promet, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, lahko njihova bolj množična uporaba zmanjša število osebnih avtomobilov na cestah, s tem pa tudi gnečo. Ta prevozna sredstva so v primerjavi z osebnimi avtomobili tudi bolj prijazna do okolja.
V AMZS smo prepričani, da bo poenostavljena in nenazadnje tudi cenovno ugodnejša pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1 za vožnjo motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov prispevala k večji uporabi tovrstnih prevoznih sredstev, kar bo imelo pozitivne učinke tako na promet kot okolje,
je povedal generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije mag. Jure Kostanjšek.
Po doslej veljavni ureditvi je bilo treba za vožnjo motornih koles do 125 kubičnih centimetrov pridobiti vozniško dovoljenje A1 kategorije, kar je pomenilo, da so tudi vozniki, ki so že pridobili vozniško dovoljenje B kategorije, morali še enkrat v šolo vožnje in tako na teoretičnem kot praktičnem izpitu pridobiti vozniško dovoljenje A1 kategorije.
V AMZS smo ocenili, da je bila takšna ureditev pridobitve vozniškega dovoljenja A1 kategorije, predvsem za tiste voznike, ki že imajo vozniško dovoljenje B kategorije, neživljenjska, in da so takšni pogoji za vožnjo marsikaterega voznika odvrnili od nakupa in uporabe tovrstnih motornih koles, zato smo predlagali poenostavljeno pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1,
je dodal Kostanjšek in izrazil zadovoljstvo, da je prišlo do uresničitve predloga.