Kaj je pokazala AMZS anketa o vožnji motornega kolesa z izpitom B kategorije?

Avto-moto

Večina vprašanih: smo za!


Bi možnost vožnje motornega kolesa z vozniškim dovoljenjem B kategorije prepričalo slovenske voznike v nakup in uporabo motornih koles? Rezultati naše ankete kažejo, da so slovenski vozniki naklonjeni tej ideji, a ne povsem brezpogojno. Kaj je še pokazala anketa?

Na anketo, na katero smo anketirance vabili prek AMZS kanalov na družabnih omrežjih, je odgovorilo kar 2212 ljudi. Glede na to, da so motorna kolesa in avtomobili precej tehnična tema, ne čudi, da je bilo 94 odstotkov sodelujočih moških. Prav tako ne čudi, da največ sodelujočih - 32 odstotkov - prihaja iz osrednjeslovenske regije, s 14 odstotki ji sledi podravska in z 11 odstotki gorenjska regija. Največ, 35 odstotkov vprašanih, spada v starostno skupino od 26 do 40 let, po 22 odstotkov pa v skupini od 18 do 25 let in od 41 do 50 let.

Nova pot do osebne mobilnosti?


Z avtomobilskim vozniškim dovoljenjem za krmilo motornega kolesa: Od dodatnih ur vaj do tehničnih omejitev ... Raziskali smo kako je to urejeno v nekaterih evropskih državah?

Moč motorja za vprašane ni težava

66 odstotkov anketirancev nima vozniškega dovoljenja A kategorije za vožnjo motornega kolesa. Na vprašanje, ali bi podprli idejo, da bi z vozniškim dovoljenjem B kategorije (osebni avto) lahko vozili motorno kolo z motorjem prostornine do 125 kubičnih centimetrov, je 57 odstotkov vprašanih obkrožilo odgovor “Da, brez omejitev glede moči motornega kolesa”. 34 odstotkov vprašanih bi podprlo to idejo, a če bi bila moč motornega kolesa omejena, 9 odstotkov vprašanih pa meni, da bi moral biti za vožnjo takšnega motornega kolesa še vedno obvezen vozniški izpit A kategorije.

Ko smo iz vzorca izluščili tiste, ki nimajo vozniškega dovoljenja A kategorije, smo dobili dokaj podobne odgovore: brezpogojno za je bilo 65 odstotkov vprašanih, za omejitev moči motorja je 32 odstotkov vprašanih, 3 odstotki vprašanih pa menijo, da bi bil izpit A kategorije nujen tudi za vožnjo motornih koles s prostornino do 125 kubičnih centimetrov.

Ko smo anketirance brez izpita A kategorije vprašali, zakaj ga nimajo, jih je 73 odstotkov izbralo odgovor, da je cena pridobitve vozniškega dovoljenja previsoka, 5 odstotkov pa, da jih vožnja motornega kolesa ne zanima.

Raje na tečaj varne vožnje kot v šolo vožnje

35 odstotkov vseh vprašanih meni, da bi vozili motorno kolo z izpitom B kategorije, če bi pred tem lahko opravili praktične vaje vožnje. Med tistimi brez vozniškega dovoljenja A kategorije je takšnih 29 odstotkov, kar morda opozarja na dejstvo, da tisti, ki imajo vozniško dovoljenje A kategorije in so verjetno že vozili motorna kolesa, praktičnim vajam priznavajo večjo koristnost. Res pa je, da 60 odstotkov (oziroma 69 odstotkov tistih brez vozniškega dovoljenja A kategorije) meni, da takšne vaje niso potrebne.

Ko smo že pri dodatnem usposabljanju: 50 odstotkov vprašanih meni, da če bi bilo nekakšno dodatno šolanje obvezno, naj bo to usposabljanje za varno vožnjo, kakršni so namenski tečaji varne vožnje, 23 odstotkov pa jih meni, da bi bilo dovolj nekaj dodatnih ur vožnje z inštruktorjem v šoli vožnje.

Ne spreglejte: #Srečanja - Tečaj varne vožnje rešuje življenje

Prvi spomladanski kilometri zelo nevarni in polni pasti, smo pripravili nekaj nasvetov za varen začetek motoristične sezone.

Skuter in lepo vreme

Bi se naši anketiranci vozili z lahkim motornim kolesom, če bi zadostovalo vozniško dovoljenje B kategorije? 72 odstotkov bi se vozilo, če bi to omogočalo vreme, 23 odstotkov pa bi uporabljalo svoje motocikle ne glede na vreme. Na vprašanje, s kakšnim (lahkim) motornim kolesom bi se vozili, jih je 62 odstotkov odgovorilo, da s skuterjem, 28 odstotkov bi se vozilo z enim od cestnih motornih koles, 10 odstotkov vprašanih pa bi izbralo športno motorno kolo.

Manj gneče na cestah

Na koncu je skoraj 9 desetin vprašanih (89 odstotkov) menilo, da bi možnost vožnje lahkih motornih koles z vozniškim dovoljenjem B kategorije zmanjšala gnečo na naših cestah.

Naša anketa je nedvoumno pokazala, da si Slovenci želijo takšne mobilnostne rešitve, kot jo poznajo v marsikateri evropski državi. Večina bi vozila skuter in večina le v lepem vremenu. Večina vprašanih je sicer menila, da za vožnjo motornega kolesa z motorjem prostornine do 125 kubičnih centimetrov ne potrebujejo dodatnega izobraževanja ali praktičnih vaj vožnje, a dovolj visok odstotek tistih drugih vzbuja upanje, da se velik del voznikov zaveda, da je motorno kolo vendarle drugačno prevozno sredstvo kot avtomobil.

Ključne besede


motoristivarna mobilnostvarna vožnjavozniški izpitvozniška usposabljanjavozniki