Kdo se boji Kitajcev?

Uvodnik

Pri AMZS in večini drugih evropskih avtomobilskih klubov menimo, da uvedba dodatnih carin na kitajske električne avte ni koristna.


Že julija se utegne zgoditi, da bodo električni avtomobili, izdelani na Kitajskem, na trgih EU (in s tem seveda tudi v Sloveniji) dodatno ocarinjeni (zdaj je enotna carinska stopnja za takšne avtomobile 10 odstotkov); avtomobili koncerna BYD s 17,4-odstotno carino, avtomobili koncerna Geely z 20-odstotno carino, avtomobili koncerna SAIC z 38,1-odstotno carino, ostali pa s carinami med 21 in 38,1 odstotka. Po naših izračunih bi pri nas priljubljen kitajski MG 4 (ki ga izdeluje koncern SAIC) slovenskega kupca namesto sedanjih 31.400 evrov stal 43.363 evrov za osnovno različico …

Uvedbo dodatnih carin za kitajske električne avte je predlagala EU komisija kot odgovor na “nepošteno državno subvencioniranje proizvodnje električnih vozil na Kitajskem oziroma na umetno znižane cene, kar lahko povzroči gospodarsko škodo izdelovalcem električnih vozil v EU.” Da za razliko od evropskih trgov, kjer posamezne države s subvencijami spodbujajo nakup električnih avtov, na Kitajskem država z velikanskimi subvencijami spodbuja izdelavo električnih avtov, je znano že ves čas; BYD od kitajske države dobi 2 milijardi evrov subvencij na leto za izdelavo svojih avtov. 

A pri AMZS in večini drugih evropskih avtomobilskih klubov menimo, da uvedba dodatnih carin na kitajske električne avte ni koristna.

Ne samo zato, ker je Kitajska že napovedala povračilne ukrepe, pač pa predvsem zato, ker omejevanje prodaje kitajskih električnih avtov omejuje možnost svobodne izbire, zmanjšuje ponudbo in konkurenco na trgu, posredno pa viša cene avtomobilov. Nihče ne sili evropskih kupcev, naj kupijo kitajske avtomobile, a če to želijo, jim je treba to omogočiti, ne pa otežiti. Višje cene kitajskih električnih avtov bi najbolj vplivale na kupce z nizkimi dohodki, ki iščejo cenovno ugodne možnosti za električno mobilnost. 
Vsi vemo, da je konkurenca koristna in potrebna, še zlasti v avtomobilski industriji. Brez cenovno ugodnih kitajskih avtov, ki bi evropski industriji dihali za vrat, od evropskih avtomobilskih izdelovalcev ne smemo pričakovati najnaprednejših inovacij na področju akumulatorskih sklopov in električnih pogonskih sistemov; zakaj pa bi se trudili, če se jim ni treba? 
Ob številnih drugih utemeljenih argumentih smo prepričani, da je predlagana rešitev napačna in neprimerna. Zanimivo je, da je proti tudi velik del evropske avtomobilske industrije - predvsem nemške -, ki dobro ve, da bodo napovedani povračilni kitajski ukrepi ogrozili posle evropskih izdelovalcev na Kitajskem. Nemški kancler Scholz je ob tem pravilno povzel: “Izolacija in carinske ovire - zaradi tega bo vse dražje, vsi mi pa bomo revnejši.”

PS: Pri AMZS prosti trg in svobodno možnost izbire naših članov podpiramo s kakovostnejšimi storitvami in boljšimi ugodnostmi; in zato vam želim prijetne počitniške dni z branjem tokrat obsežnejše poletne številke Motorevije, ki je že na poti v vaše domove … 

Avtomobilski salon v Pekingu.

 

Ključne besede


Uvodnikelektrični avtiMG

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik