Slovenski avtomobilski trg v letu 2020: številke niso katastrofalne nizke

Avto-moto

Padec za več kot četrtino! Renault clio suvereno prvak še naprej.


Dogajanje okrog koronavirusne bolezni je, tako kot nasploh naše življenje, močno zaznamovalo slovenski avtomobilski trg v letu 2020. Prodaja avtomobilov je bila nekaj časa celo ustavljena, prav tako registracija vozil. A kljub temu številke niso tako katastrofalno nizke, kot bi morda pričakovali. V letu 2020 je bilo namreč na slovenskem trgu prodanih 53.694 novih osebnih avtomobilov in 8033 lahkih gospodarskih vozil, skupaj torej 61.727 vozil.

V primerjavi z letom 2019 je upad prodaje pri osebnih avtomobilih za 19.949 avtomobilov oziroma za 26,64 odstotka, pri lahkih gospodarskih vozilih pa za 3128 vozil oziroma 28,03 odstotka. Skupna prodaja osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil se je zmanjšala za 22.627 vozil, kar pomeni upad prodaje za 26,82 odstotka. Povedano drugače: prodaja avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil je bila v letu 2020 za dobro četrtino nižja kot leto poprej.

Čeprav se zdi upad prodaje izjemno velik, pa pogled v zgodovino prodaje avtomobilov na slovenskem trgu pokaže, da stanje vendarle ni tako dramatično, kot se morda zdi. Številke so resda precej nižje, kot smo jih bili vajeni v zadnjih letih, vendar je bilo v tem stoletju kar nekaj let, ko je bila prodaja še nižja kot v letu 2020. Leta 2002 je bilo na primer prodanih 52.701 osebnih avtomobilov, prodaja je bila nižja tudi v letih 2012, 2013 in 2014. Leta 2012 je bilo namreč prodanih le 48.669 osebnih avtomobilov, leta 2013 50.868, leta 2014 pa 53.242 osebnih avtomobilov. Ob tem ne gre spregledati, da je slovenski avtomobilski trg zasičen in da gre pri prodaji predvsem za zamenjavo obstoječega voznega parka, ne pa za absolutno povečevanje števila vozil.



Seveda ne gre pozabiti tudi na vpliv izvoza novih registriranih avtomobilov, o čemer smo v Motoreviji že večkrat podrobneje pisali. A izvoz naj bi bil tudi v letu 2020 na dokaj stalni ravni v višini približno tretjine registriranih vozil.

Volkswagen na koncu prehitel Renault

Med avtomobilskimi znamkami je v letu 2020 na prvem mestu ostal Volkswagen. Med letom je sicer zaostajal za Renaultom in vse je že kazalo na zamenjavo na vrhu, toda v decembru je bil Volkswagen uspešnejši pri prodaji in je ubranil prvo mesto - razlika je bila na koncu 253 vozil. Kljub temu se je Volkswagnov tržni delež zmanjšal za pol odstotne točke v primerjavi z letom 2019, Renaultov je porasel za 1,54 odstotne točke. Tretje mesto je zanesljivo zadržala Škoda, ki je presegla prag 10 odstotkov trga.

Hyundai se je s široko paleto modelov povzpel na četrto mesto, njegov uspeh je dopolnila sestrska Kia, ki je napredovala na sedmo mesto in je bila edina pomembnejša znamka, ki je leta 2020 prodala več avtomobilov kot v letu 2019 - njen prirastek je bil 232 avtov. Peugeot je ostal peti, Dacia šesta. V deseterici so še Nissan, Citroen in Toyota. Največji padec je doživel Opel, ki je bil leta 2019 še četrti, tokrat pa je zdrsnil na 13. mesto. Nemška znamka je že nekaj časa v lasti koncerna PSA, kar je vplivalo na paleto modelov, na slovenskem trgu pa je prišlo tudi do organizacijskih sprememb pri prodaji - zdaj za prodajo oplov skrbi slovenska hčerinska družba madžarskega podjetja Wallis, ki sicer pri nas skrbi tudi za prodajo avtomobilov znamk Range Rover in Jaguar.

Med prestižnimi znamkami je prišlo do mrtvega teka med Audijem in BMW-jem, saj sta prodala enako število avtov, za manj kot sto avtov pa je zaostal Mercedes.

Mazda je na 19. mestu zadnja znamka, ki ima več kot odstotek trga, precej se je tej meji približal Volvo.

Vaše mnenje

Vaše mnenje nam je pomembno.

Ali nameravate letos kupiti avto?

 

Renault clio je lani postal tudi Slovenski avto leta. Prvič v 28-letni zgodovini izbora je ta naslov osvojil avto, ki ga izdelujejo tudi v Sloveniji in je hkrati tudi slovenski prodajni pravk.

Renault clio suvereno prvak še naprej

Renault clio je bil tudi v letu 2020 najbolje prodajan model osebnega avtomobila na slovenskem trgu. Avto, ki je dobil tudi priznanje Slovenski avto leta 2020, je dosegel izjemen uspeh na trgu, saj je bila njegova prodaja več kot še enkrat tolikšna kot prvega zasledovalca - to je bila tudi lani škoda octavia. Cliov tržni delež je znašal več kot 7 odstotkov in je porasel za 2,5 odstotne točke. Cliov uspeh je dopolnil njegov tehnični bratranec captur, ki je tako kot leta 2019 na tretjem mestu. Prvo peterico zaokrožujeta nissan qashqai in VW golf, ki je leta 2020 doživel menjavo generacije. Na naslednjih petih mestih so cestni terenci ali križanci: dacia duster, VW tiguan, peugeot 2008, hyundai tucson in VW T-cross, kar ob že omenjenih renaultu capturju in nissanu qashqaiju dokazuje priljubljenost tovrstnih avtov med kupci.

Med avtomobili višjega srednjega razreda je bil najbolj priljubljen volkswagen passat, sledi mu škoda superb. V visokem razredu je največ kupcev poseglo po audiju A6, med enoprostornimi avtomobili po citroenu berlingu pred VW touranom in renaultom scenicom.

Velik porast prodaje električnih avtov

Električni avtomobili se vse bolj uveljavljajo na slovenskem trgu, saj je bilo lani prodanih 1634 električnih avtov, leta 2019 pa 584. S tem so električni avti presegli 3 odstotni tržni delež, kar pomeni, da so izmed stotih prodanih avtov trije z električnim pogonom.

Najbolje prodajan električni avto v letu 2020 je bilrenault zoe Z.E., ki je našel 355 kupcev. Tesno mu sledi e-golf s 322 avti, ki pa se je že poslovil s trga. Na tretjem mestu je njegov naslednik VW ID.3 z 244 avti, četrti pa je še en Volkswagnov model e-up! s 137 avti. Na petem mestu je hyundai kona s 132 avti, sledijo škoda e-citigo s 101 avtom, tesla 3 z 71 avti, hyundai ioniq s 60 avti, BMW i3 s 50 avti, nissan leaf s 30 avti, MG ZS-EV s 26 avti in Audi z e-tronom s 25 avti.

Vodilna znamka pri prodaji električnih avtov je Volkswagen, ki ima s 703 prodanimi avti 43 odstotni tržni delež. Sledi Renault z dobro petino trga, tretji je Hyundai.

V letu 2020 je bilo prodanih tudi 44 priključnih hibridov.

Avtomobilov s hibridno tehniko je bilo prodanih 1528 - tu je daleč najmočnejša Toyota s široko paleto avtov s hibridnim pogonom, tako da so kar na prvih štirih mestih Toyotini modeli: corolla, C-HR, yaris in RAV4. Prodanih je bilo tudi 86 avtomobilov z blago hibridno tehnologijo.

Ford najboljši med lahkimi gospodarskimi vozili

Do upada prodaje, še celo večjega kot pri osebnih avtih, je prišlo tudi pri lahkih gospodarskih vozilih. Vodilni prodajalec na trgu je postal Ford, ki je imel dobro odstotno točko manj kot četrtino trga. Renault je ostal na drugem mestu, a je, tako kot Ford, tudi povečal svoj tržni delež za 3 odstotne točke. Tretji je ostal Volkswagen, na četrto mesto pa je padel leta 2019 vodilni Fiat, ki je imel lani manj kot desetino trga. Na naslednjih mestih ni bilo večjih premikov.

S transitom customom je Ford prevzel tudi vodilno mesto na lestvici najbolje prodajanih modelov, sledi pa mu renault master. Predlani vodilni fiat ducato je padel na tretje mesto.

Prepričljivo najbolje prodajan pick up je ford ranger, sledi mu mitsubishi L200.

Negotove napovedi

Vsakršna napoved o tem, kakšna bo prodaja v letu 2021, je zaradi vseh neznank okrog koronavirusa izjemno tvegana. Zdi se, da bodo vsi zadovoljni, če bodo številke vsaj takšne kot v letu 2020. 

Brez pomembnejših dopolnil: Zakon o davku na motorna vozila

Poslanci Državnega zbora so na lanskem decembrskem zasedanju sprejeli nov zakon o davku na motorna vozila, ki prinaša spremenjen obračun davka na motorna vozila. Pri obračunu se namreč upoštevajo predvsem izpust CO2 in izpolnjevanje okoljevarstvenih standardov.

Predlog zakona smo podrobneje predstavili v decembrski številki Motorevije. Poslanci predloga niso prav veliko spreminjali. Edina pomembnejša sprememba je pri upoštevanju starosti avtomobila pri uvozu rabljenih avtomobilov iz tujine, saj se poslej davek znižuje glede na starost avtomobila. Poslanci so sklenili, da se za vse več kot 10 let stare avtomobile plača 33 odstotkov davka na motorna vozila. V predlogu zakona je bila lestvica razpotegnjena do 15 let. S tem ukrepom naj bi zmanjšali uvoz več kot 10 let starih avtomobilov
 Druga novost je pri oprostitvi plačila DMV, ki sedaj velja tudi za gasilska vozila in vozila civilne zaščite. Predlog je predvideval oprostitev zgolj za velike družine, invalide in ob finančnem najemu.


Vir podatkov: Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije 

Ključne besede


Avtomobilski trgTrg