Test: Volkswagen ID.3 1st max

Test

Inteligentna Drugačnost - Je to električni avto za vsakogar?


Električni ID.3 za Volkswagen predstavlja nov začetek. Je avto, ki naj bi celo najbolj konzervativne kupce prepričal, da je prihodnost električna. Električni avto za vsakogar?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 

Volkswagen še zna presenetiti ...

Z obliko ID.3 ohranja Volkswagnov preverjen, pragmatičen pristop. Skladna razmerja, enostavne linije in kanček drznosti v igri svetlobnih efektov obetajo, da se bo ID.3 počasi staral. Dolgočasnosti mu vsekakor ne moramo očitati, kar kažejo tudi odzivi na cestah in digitalnem svetu družabnih omrežij. Med volkswagni izstopa z drugačnostjo in je dokaz, da Volkswagen še zna presenetiti. V najdražji različici omejene serije 1st z opremo max so serijska tudi 20-palčna platišča, ki podobi dodajo pomemben vizualni efekt, a udobju - predvsem na kratkih grbinah- vzamejo nekaj suverenosti.

Ena od ključnih prednosti tega avtomobila je prostornost, ki jo zagotavlja prilagodljiva arhitektura karoserijske platforme MEB za električne avtomobile. Kabina je glede na dolžino avta nadpovprečno prostorna. Čeprav je ID.3 za 2,3 cm krajši od golfa, ima kar za 13,4 cm daljšo medosno razdaljo - in celo daljšo od passatove. Spredaj in zadaj se zato sedi zelo udobno, prostora za kolena, ramena in glave je veliko. Ravno dno brez sredinskega grebena tudi petemu potniku omogoča normalno sedenje. Preglednost je zelo dobra.

Podvozje je odlično uravnoteženo in blaženje udobno. Le na kratkih grbinah nekaj davka vzamejo 20-palčna platišča s pnevmatikami nizkega preseka.


385-litrski prtljažnik ni presežek. Spada povsem v okvire golfovega prtljažnika oziroma v uporabno povprečje 5-vratnih družinskih kombilimuzin. Armaturna plošča je drzno minimalistična in povsem digitalna brez mehanskih stikal ali klasične prestavne ročice. Zahteva nekaj privajanja: pred voznikom je majhen zaslon z le najbolj ključnimi vozniškimi podatki, v ohišje pa je lično vgrajeno in ergonomsko premišljeno postavljeno pomično stikalo za upravljanje z enostopenjskim reduktorskim menjalnikom. Izbirniki osrednjega zaslona še niso uporabniško najbolj prijazni in zahtevajo znanje tujega jezika. Programska oprema ima v tem avtomobilu še precej rezerve. Počutje za volanom kljub temu hitro postane domače predvsem zaradi izjemno preprostega upravljanja, ki ne zahteva niti zagona na stikalu ob volanu, ampak le premik izbirnika menjalnika v vozni položaj D ali R. Pri izbiri materialov v kabini se opazi varčevanje, a izdelava je dosledno kakovostna in oprema bogata. Pohvalo si zaslužijo tudi priročna odlagalna mesta z utorom za telefon, ki omogoča brezžično indukcijsko polnjenje. 

Pri zunanji podobi si pohvalo zaslužijo svetlobna telesa. Ta so dodana vrednost oblikovanja, saj dodajo kanček prestiža in s posrečeno svetlobno komunikacijo okrepijo občutek zmogljivosti umetne inteligence.

Na cesti blesti

ID.3 na cesti blesti. Suveren je v mestu in na avtocesti; je izjemno okreten, odziven in odlično ohranja smer ter dobro drži stik s cesto. Avto zaradi nizko postavljenega težišča - težak akumulatorski sklop je razporejen po celotnem dnu - odlično skriva kilograme. Električni motor s 310 Nm navora brez tresljajev in hrupa bolj zvezno podaja vlečno silo kot najboljši turbo motorji. Vožnjo poenostavljajo še odlično delujoči varnostni sistemi in povsem preprosto upravljanje s stopnjo rekuperacije oziroma pojemkom elektrodinamičnega zaviranja. Pri zanesljivo delujočih aktivnih varnostnih sistemih izstopa sistem prediktivne vožnje, ki samodejno prepoznava krožišča, križišča in ob vklopljenem aktivnem tempomatu prilagaja hitrost omejitvam.

Pogon prepriča tudi z učinkovitostjo. Srednje zmogljiva električna shramba (58 kWh) nam je v zimskih temperaturah in ob uporabi vseh sistemov za povečanje udobja, vključujoč jutranje ogrevanje volana, z enim polnjenjem omogočila 306-kilometrski doseg. Brez težav smo opravili 180-kilometrske dnevne poti, ki so vključevale veliko avtocestnih kilometrov. Zmogljiv polnilnik nudi veliko svobode pri načrtovanju daljših potovanj. Na navadni gospodinjski vtičnici bo preko noči dovolj energije le za dopolnjevanje povprečne dnevne porabe. Zato pred nakupom priporočamo preverbo, kako zmogljivo polnilno postajo si lahko postavite doma. Cena testnega avta omejene serije 1st z opremo max je precej bolj ekskluzivna kot sam avto; racionalnejše so običajne različice, ki bodo na voljo po novem letu.

Vizualna svetlobna komunikacija je prisotna tudi v notranjosti. Ob dohodnem klicu na telefon, ki je povezan s prostoročnim komunikacijskim vmesnikom, se sinhrono s klicem zasveti tanek svetlobni kanal oziroma trak ambientalne osvetlitve ob spodnjem robu vetrobranskega stekla. Spredaj pa denimo izstopa svetlobni LED kanal, ki povezuje odlično delujoča matrična LED žarometa.

Ali je to res električni avto za vsakogar?

Najprej smo na testu želeli priti do odgovora na vprašanje iz uvoda. Je ID.3 res avto za vsakogar? Ne, ni čisto za vsakogar, ker voznik doma še vedno potrebuje vsaj dostop do običajne gospodinjske vtičnice. Kdor živi v stolpnici, bo namreč z električnim avtomobilom imel veliko logističnih zapletov, ki mu bodo krnili uporabo oziroma svobodo mobilnosti, kot jo je vajen. Za večino tistih voznikov, ki so doma v več kot 300.000 slovenskih hišah, s streh katerih je mogoče na dolgi rok celo brezplačno speljati električno energijo na kolesa, pa je ID.3 brez sence dvoma lahko edini avto v družini. Zakaj? Ker je dovolj prostoren, varen in energetsko učinkovit, da doseg sploh ni več stvar razprav in pomislekov. Poleg tega pa je uvoznik naredil tudi korak naprej pri oskrbi z energijo. Večina znamk, ki ima v ponudbi električne avtomobile, ponuja domače polnilne postaje. Zastopnik Volkswagna gre pri zagotavljanju učinkovite elektromobilnosti še korak naprej: kupcem ponuja izgradnjo sončne elektrarne po sistemu na ključ in hkrati gradi omrežje javnih polnilnih postaj. Z izbiro zmogljivosti pogona in zmogljivosti akumulatorskega sklopa, pa tudi zaradi bogatega nabora različnih ravni opreme ter širokega spiska kombinacij s seznama dodatkov volkswagen ID.3 pokrije veliko različnih potreb in želja voznikov oziroma uporabnikov. Vse skupaj dopolnjuje še z energetskimi infrastrukturnimi storitvami znamke Moon. Kdor se bo torej res odločil za celovit prehod na elektromobilnost, bo pri Volkswagnu lahko uredil vse.

Res je, da ID.3 ni med najcenejšimi električnimi avtomobili upoštevajoč razmerje med zmogljivostjo, opremo in ceno. V najcenejši različici je za približno 5 tisoč evrov dražji od razmeroma dobro opremljenega golfa z bencinskim ali dizelskim motorjem. Ravno tako ne moremo trditi, da ima ID.3 že golfovo karizmo. V primerjavi z električnimi tekmeci bo le s svojo polno ponudbo cenovno konkurenčen.

Pod črto …

Novi ID.3 blesti predvsem v svoji izjemni preprostosti, uporabnosti in širini izbire. Kot tak je avto za skoraj vsakogar. Težko bi mu napovedali uspeh hrošča ali golfa, bo pa nedvomno prepričal veliko kupcev električnih avtov.

Všeč nam je +

učinkovit pogon in doseg, odlične vozne lastnosti, varnostni sistemi, matrični LED žarometi, prostorna kabina

Ni nam všeč -

(pre)draga oprema 1st max, polnilni čas na gospodinjski vtičnici, brez možnosti vleke prikolice

Trojka v imenu nakazuje, da želi ta kompaktni družinski električni avtomobili stopiti ob bok dvema legendama največjega evropskega avtomobilskega izdelovalca - hrošču in golfu.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja moč: 150  kW (204  KM), največji navor: 310  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 58 kWh, polnilnik: od 7,2 do 11 kW (AC) in od 100 do 125 kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, enostopenjski samodejni reduktorski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 426,1  cm, širina: 180,9 cm, višina: 155,2  cm, medosna razdalja: 277  cm, masa praznega vozila: 1794 kg, dovoljena skupna masa: 2260  kg, prtljažnik: 385 – 1267 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 160  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,3 s, normna poraba električne energije kombinirano: 16,9 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 18,9 kWh /100 km.
Cena:  Porsche Slovenija 50.857 EUR
Kabina je glede na dolžino nadpovprečno prostorna in zaradi velike panoramske strehe, ki je del serijske opreme 1st max, imaš občutek, da sediš bistveno večjem avtomobilu.

 

Komentar: Ali ID.3 res lahko doseže to, kar je uspelo hrošču in golfu?

Trojka v imenu nakazuje, da želi ta kompaktni družinski električni avtomobili stopiti ob bok dvema legendama največjega evropskega avtomobilskega izdelovalca - hrošču in golfu. A oba velikoserijska rekorderja, ki sta močno vplivala na razvoj in postavljala ljudska merila osebne mobilnosti, sta uspela tudi zaradi tega, ker sta imela na začetku svoje poti precej prednosti, saj je bilo tekmecev veliko manj. Novi ID.3 se je na ceste pripeljal šele, ko so tekmeci že začeli predstavljati druge generacije svojih električnih avtomobilov. Dejstvo je, da ID.3 torej nima prednosti hrošča in golfa, ampak mora najprej nadoknaditi zaostanek, da bo sploh lahko začel prehitevati tekmece in kupce šteti v tisočih, kaj šele v milijonih kot hrošč in golf. Novi ID.3 je nedvomno dokaz, da Volkswagen še zna biti drugačen.

Počutje za volanom hitro postane zelo domače predvsem zaradi izjemno preprostega upravljanja, saj vozniku, ki sede za volan, ne treba niti vklopiti pogona. To namreč stori že avtomobilski ključ in voznik le izbirnik menjalnika premakne v D ter odpelje. Za prijetno vožnjo dodatno poskrbi še odlična zvočna zatesnitve kabine.

To je avto, v katerem se čuti vsa pragmatičnost in doslednost znamke, a hkrati voznik dobi tisti nezamenljivi občutek novega. V podrobnostih, v voznih lastnostih in delovanju določenih sistemov se vidi in začuti, da so inženirji izstopili iz cone udobja tradicionalnih oziroma preverjenih okvirjev znamke. Nenazadnje tudi podoba tega prvega pravega namensko razvitega električnega volkswagna podčrtuje drznost. Je avto, ki blesti predvsem s svojo izjemno preprostostjo, uporabnostjo in pestrostjo izbire. Ob tem ima za seboj še velik kapital zaupanja v tradicijo znamke. Moč Volkswagna so ljudje. Kupci, na milijone jih je po vsem svetu, so znamki v večini odpustili tudi eno največjih prevar v avtomobilski zgodovini. Da, Volkswagen je zaradi afere dieselgate izgubil veliko denarja, kupcev pa zelo malo. To je največji potencial, ki bo morda tudi modelu ID.3 pomagal pri vzponu proti vrhu novega električnega sveta. Dokaz, ko zelo močan vpliv ima znamka, je tudi dejstvo, da so kupci nestrpno čakali prvega iz novega električnega rodu modelov ID. Spomnimo, da so ob več milijard evrov težkem razvoju pri Volkswagnu zamujali z dobavo prvih avtomobilov zaradi težav s programsko opremo. Tudi sedaj, ko so kupci prve avtomobile že prevzeli, se že govori o posodobitvah programske opreme, ki naj bi odpravile drobne malenkosti, ko je denimo praznjenje 12-voltnega zagonskega akumulatorja. To je precej pogosta oziroma aktualne tema na spletnih forumih elektromobilnosti.

Voznik tudi preprosto preklaplja med stopnjami moči rekuperacije ob odmiku noge s stopalke za plin. Elektrodinamično zaviranje z večjim pojemkom na daljših spustih vklopi na vrtljivem izbirniku menjalnika.

Dejstvo je, da je Volkswagen nadgradil svoj preverjeni avtomobilski recept in znova naredil zelo dober, praktičen in vsakodnevno uporaben avtomobil, ki zna nagovoriti veliko različnih ljudi. Elektromobilnost je dobila novega, pomembnega igralca. Ta je vsekakor sposoben premakniti meje in spodbuditi razmišljanje v glavah tistih, ki še ne verjamejo, da se z avtomobilom brez izpuha da živeti polnoopravilno mobilnost.

Ploščata in težka energijska shramba je pravzaprav sestavni del karoserijske strukture, saj je integrirana v dno avtomobila. Električni motor je nameščen ob zadnjo os, na katero je speljan tudi pogon. Čeprav količnik zračnega upora ni rekordno nizek (0,27), je tudi pri avtocestnih hitrostih malo hrupa v kabini.

 

Meniji osrednjega zaslona, kjer se nastavlja, upravlja polnjenje, pregleduje podatke potovalnega računalnika, upravlja klimatizacijo, komunikacijo in nastavlja stopnjo aktivne pomoči naprednih varnostnih sistemov, še vedno niso uporabniško najbolj prijazni in zahtevajo znanje tujega voznika. Programska oprema ima v tem avtomobilu še precej rezerve.

 

Ključne besede


Električni pomikelektrikaVolkswagenelektromobilnostelektrični avtivolkswagen ID.3