Volkswagnov novi električni avto ID.3 je po velikih porodnih težavah le zapeljal na ceste - prvi slovenski kupci ga bodo dobili septembra. Ali za volanom upraviči smele napovedi in velike obljube?
Zanimivosti in dejstva: Zakaj ne ponuja nastavljanja stopnje elektro-dinamičnega zaviranja?
Za razliko od večine tekmecev ID. 3 ne ponuja možnosti nastavljanja stopnje rekuperacije pri elektro-dinamičnem zaviranju. Pri Volkswagnu zatrjujejo, da temu najbolj učinkovito služi kar klasični zavorni pedal, ki ga vsak voznik pozna in uporablja. Ko voznik v ID.3 pohodi zavorni pedal, se v prvem delu hoda sproži rekuperacijsko zaviranje, katerega moč je odvisna od odločnosti voznikovega ukaza. Šele ko zahteva preseže zmožnosti pojemka elektro-dinamičnega zaviranja, se začne pravo zaviranje, v katerem zavorne čeljusti močneje zgrabijo kolute. Povedano drugače: vsakič, ko voznik v ID.3 pohodi zavoro se del energije pojemka shrani v akumulatorjih. Stopnja energijske žetve pa je odvisna od načina vožnje, konfiguracije ceste in moči ter trajanja pojemka. Voznik preprosto zavira tako kot v vsakem drugem avtomobilu in se ne ukvarja s stopnjami pojemka po odmiku noge s pedala za plin. Pravzaprav bo marsikateremu vozniku bolj všeč, da po odmiku noge s stopalke za plin ID.3 ne bo zaviral, ampak jadral in izkoriščal inercijo vožnje. Volkswagnov pristop sledi logiki vožnje, ki ne zahteva vozniškega prilagajanja. |
Ob načeti potrpežljivosti kupcev, ki so morali počakati na rešitev težav s programsko opremo, nato pa še na zagon izdelave po epidemiji novega koronavirusa, je ID.3 le zapeljal na ceste - in to bolj ali manj takšen, kot so obljubljali.
Po dolžini golf, po prostoru passat
S 426 cm je ID.3 res podobno dolg kot golf (po višini je bližje golfu sportsvanu, razmaknjena kolesna para in 276,5-centimetrska medosna razdalja pa kabini dajeta drugačne razsežnosti, kot smo vajeni pri običajnih avtih. ID.3 ima namreč akumulatorski sklop pod karoserijskim dnom in pogonski električni motor zadaj, kar pomeni razpotegnjeno potniško kabino z veliko prostora za noge potnikov tako spredaj kot zadaj. Na golfove razsežnosti spominja le nič kaj izjemen 385-litrski prtljažnik, ki pa - glede na dejstvo, da je pod prtljažnikom električni motor - vseeno ni tako majhen.
Armaturno ploščo sestavljata dokaj majhen digitalni zaslon z osnovnimi informacijami nad volanskim obročem in večji zaslon multimedijske naprave na sredini. Vse skupaj je sicer pregledno in všečno, ne pa popolno: na zaslonu nad volanom na primer ne najdemo kilometrskega števca (poiskati ga je treba prek izbirnikov glavnega zaslona), po vzoru na golfa pa tudi pri ID.3 vse funkcije upravljamo z dotikom zaslona ali drsnih površin, kar krade pozornost vozniku. Še ena opazka oziroma pripomba: notranjost ID.3 je sicer zelo natančno sestavljena, vgrajeni materiali pa niso na ravni ostalih volkswagnov.
Doseg preko 300 km
Po nemških cestah smo zapeljali bogato opremljenega ID.3 s srednjim energijskim paketom in močnejšim od obeh motorjev, kar pomeni 150 kW moči in 58 kWh v ploščatem akumulatorskem sklopu pod karoserijskim dnom. Moči je dovolj za dinamična pospeševanja (do 100 km/h v približno 8 sekundah, največja hitrost je omejena na 160 km/h) in športno odzivnost, energije je dovolj za najmanj 320 kilometrov, kolikor nam je pri zelo dinamični vožnji kazal potovalni računalnik. Pozneje bo na voljo še več pogonskih in energijskih različic - tudi takšna z manj in takšna s še več dosega -, a preskušena ponuja dovolj, da s takšnim ID.3 ni treba sklepati veliko mobilnostnih kompromisov. Še to: ID.3 lahko na izmenični tok polnimo z močjo do 11 kW, na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom pa z do 100 kW.
Pri zmogljivostih in dosegu ID.3 ne izstopa veliko od svojih glavnih tekmecev, navduši pa z voznimi lastnostmi. Kljub motorju in pogonu zadnjih koles se avto pelje podobno kot klasične kombilimuzine tega razreda, z le občasno neudobnim odzivom vzmetenja, pa še to je bila krivda nizkopresečnih pnevmatik na 20-palčnih kolesih. Pohvalo si zasluži natančen volanski mehanizem, ki ponuja več povratnih informacij kot volani tekmecev.
S ceno skoraj 51.000 evrov ID.3 v različici 1st max seveda ni prav ljudski, a gre za najbolje opremljen avto iz prve serije, ki ga bodo slovenski kupci dobili konec septembra. Cene dostopnejših različic, ki bodo na voljo v začetku prihodnjega leta, se bodo začele pri 30.890 evrih, kar pa bi moralo dvigniti obrv tudi kakšnega elektro-skeptika.
Pod črto ...
Povsem brez kompromisov tudi pri ID.3 ne bo šlo: z njim na primer ni dovoljeno vleči prikolice, prav tako na streho ne smemo namestiti prtljažnika, z vsemi drugimi lastnostmi pa ID.3 lahko prevzame vlogo družinskega avtomobila. Kot prvi iz povsem nove generacije avtomobilov predstavlja obetaven začetek Volkswagnove električne zgodbe.
VW ID.3
električna kombilimuzina
motor in pogon zadaj
moč motorja 150 kW
akumulatorski sklop z 58 kWh
doseg od 300 do 420 km
dobre vozne lastnosti
bogata varnostna oprema
cena najbolje opremljene različice 50.858 evrov
cena najcenejše različice 30.890 evrov
prva avtomobili bodo v Sloveniji konec septembra
ostale različice v začetku prihodnjega leta