Test: Škoda octavia combi style 2,0 TDI DSG

Test

Presek množic - nova octavia je še vedno v središču presečišča vrednot družinske mobilnosti


Ali je lahko v novem svetu križanja avtomobilskih oblik ter pogonov klasičen družinski karavan z dizelskim motorjem še vedno prava izbira za sodobno družino? Test nove škode octavie combi.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Ne vozi se več v senci nikoga

Po obliki in tehnologiji se nova octavia combi ne vozi več v senci nikogar, saj se tudi z razrednim prvakom VW golfom lahko povsem suvereno pomeri v ovinkih in pri digitalnosti. Podoba avtomobila je minimalistično skladna, dovolj nova in bolj dinamična kot prej. Precej bolj kot eleganca je za vožnjo pomembna izpiljena aerodinamika: z nizkim količnikom zračnega upora (0,26) je octavia tišja in varčnejša na dolgih avtocestnih etapah.

O prostoru nima smisla izgubljati besed: na malenkost manj kot 4,7 metra dolžine se v nobenem drugem avtomobilu pet odraslih potnikov ne bo peljalo tako udobno. Ni ga križanca, ki bi presegel razmerje uporabnih centimetrov in prtljažnih litrov v octavii. Octavia se je od samega začetka požvižgala na razredne meje. Upamo se trditi, da če bi v svetu cestnih terencev ostal le še en družinski karavan, bi to bila octavia combi. Prtljažnik je tako velik, uporaben in dobro opremljen, da še vedno postavlja merila v razredu in zunaj njega. Za električni pomik prtljažnih vrat je sicer treba tudi pri najvišji ravni opreme style doplačati, a tudi, če tega ne storite, uporabnost ne bo okrnjena. Kaj 640 litrov prostora, ki ga enostavni poteg vzvoda poveča vse do 1,7 kubičnega metra, pomeni v praksi: štiričlanska družina bo brez težav odšla taborit za 14 dni, oče bo iz tehnične trgovine z lahkoto pripeljal 15 dvometrskih opažnih plošč in če je sila, se bo zaljubljen parček z iztegnjenimi nogami predal objemu noči nekje sredi gozdne jase. Iz seznama dodatne opreme bi priporočali izbor električno krmiljene vlečne kljuke, ki izpod zadnjega odbijača pokuka s pritiskom na stikalu v prtljažniku. Svojo praktičnost potem karavan nadgrajuje še z 1,6 tone vlečne zmogljivosti, pri čemer varnostni sistemi vedo, da morajo paziti tudi na prikolico.

Družinsko taborjenje, obisk trgovine s pohištvom, celo spanje v dvoje so za večino tekmecev izzivi, za prtljažnik octavie, ki ga za doplačilo na daljavo odpira in zapira elektrika, pa povsem pričakovana naloga.
Škodina renesansa iz začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja sodi med največje zgodbe o uspehu in avtomobilski svet ni doživel prav veliko takih povratkov, kot so ga ob pomoči ključev tehnološkega trezorja uprizorili češki inženirji. Prebojni avto te zgodbe je prav octavia. Zakaj? Ker je od samega začetka ta avto predstavlja presek množic vrednot družinske mobilnosti, v 4. generaciji pa k vsemu skupaj dodaj še najnaprednejšo koncernsko tehnologijo in nekaj tiste neizmerljivo drzne elegance, s katero Čehi dajejo vedeti, da imajo bolj kot kadarkoli doslej zadeve v svojih rokah. To oko hitro opazi zunaj in znotraj avtomobila.
Octavia enako dobro kot novi golf ali leon obvlada komunikacijske veščine, z odličnimi LED lučmi učinkovito para temo in vozniku dosledno pomaga voziti varneje. Zgrajena na preverjeni karoserijski osnovi MQB je postala predvsem okretnejša in verjeli ali ne še nekoliko prostornejša, čeprav so zunanje mere karoserije v primerjavi s 3. generacijo praktično poravnane.

Presenečenje v kabini in med ovinki

Kakovostni preskok oziroma napredek se je zgodil v notranjosti kabine. Volan z dvema prečkama lepo sede v roke, voznik ima pred seboj pregledne in prilagodljive digitalne merilnike. Odlagalnih mest je veliko, prešita armatura deluje zelo elegantno in digitalizacija z osrednjim 10-palčnim zaslon na dotik si ni podredila ergonomije. Voznik ima še vedno na voljo hitro dosegljivo vrsto stikal, ki med vožnjo ne zahtevajo odmika pogleda s ceste, če hoče voznik posušiti orošena stekla ali spremeniti vozni program.

Kaj pa vožnja? Tudi v tej osnovni prvini se je octavia močno približala obema bratrancema - dinamičnemu seatu leonu in uglajenemu VW golfu. Dobro uravnoteženo podvozje ne izstopa v nobeno smer, a hkrati se avto suvereno drži ceste in zelo dobro ohranja stabilnost, z učinkovitim blaženjem pa pušča vtis udobne ter lahkotne vožnje. Vse skupaj okrepi prožen dvolitrski dizelski motor s 360 Nm navora, ki navduši z varčnostjo in s povprečno porabo 4,7 litra goriva na 100 kilometrov dokazuje, da dizelsko razmerje med zmogljivostjo in energetsko učinkovitostjo še nikakor ni za odpis. Doseg med obiski črpalk bo slabih 1000 kilometrov. Kdor se vozi veliko in daleč, bo s tako motorizirano octavio več kot zadovoljen. DSG menjalnik je bil deležen posega v programsko opremo in deluje dobro, dokler z njim ni treba parkirati na milimeter ali pa odločneje speljevati. Takrat še vedno pokaže malce nervoze.

Oprema style v osnovi za 27 tisočakov ponuja večino sodobne in dobro delujoče varnostne opreme, številne uporabne praktične dodatke in sodobne digitalne storitve. Še vedno pa je denimo treba doplačati za aktivni tempomat. Octavia je zmanjšala vsebinsko razliko v primerjavi z njenim nemškim ali španskim bratrancem, a vse manjša je tudi razlika na ceniku, ki je bila doslej ena njenih konkurenčnih prednosti pri preboju med najbolj prodajane slovenske avtomobile. Škoda, ker tako dobro opremljena škoda in več tako cenovno dostopna kot je bila nekoč.

Volan da več informacij s ceste kot prej in je natančnejši. Zahtevni vozniki bodo malce razočarani nad medlo razliko med voznimi programi in prednastavljenimi odzivi sistema za nadzor blaženja. V ostreje odpeljanih zaprtih ovinkih blažilniki ne morejo skriti svoje družinske univerzalnosti, kar pomeni nekoliko bolj občuten nagib karoserije. Ni moteče, a občutljivi potniki bodo zagotovo imeli kašno pripombo.

Pod črto 

Nova škoda octavia combi s prostorno kabino, ogromnim prtljažnikom, digitalno sodobnostjo in zelo varčnim dizelskim motorjem je še vedno v središču presečišča vrednot družinske mobilnosti, ni pa več poceni.

Všeč nam je +

praktične rešitve in prilagodljivost, prožen motor, majhna poraba goriva, armaturna plošča

Ni nam všeč -

delovanje menjalnika, neizrazite razlike med voznimi programi


Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1968 cm3, največja moč: 110  kW (150 KM) pri 3000 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1700 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, sedemstopenjski avtomatiziran DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 468,9  cm, širina: 182,9  cm, višina: 145,3,1  cm, medosna razdalja: 266,7  cm, masa praznega vozila: 1487  kg, dovoljena skupna masa: 1990  kg, prtljažnik: 640 - 1700 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 222  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,7 l/100 km, izpust CO2: 97  g/km, poraba na testu: 4,7  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 27.145 EUR

 

 

Ključne besede


testTest avtaŠkodaškoda octavia