Seat leon nove generacije na pogled prikriva sorodstvene vezi z bratrancem golfom, pri tehniki pa noče več zaostajati za njim. Kako se obnese dizelski leon z opremo FR?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Nastopaška prezenca
Seat znotraj Volkswagnovega koncerna že nekaj časa išče prepoznavnejšo vlogo in gradi sloves mladostne znamke. Novi leon je najočitnejši pokazatelj njihove usmeritve: čeprav je postavljen na enako osnovo kot novi VW golf, s katerim si deli vso tehniko, mehaniko in elektroniko, je videti precej drugačen. Z ostrimi linijami in vidnimi karoserijskimi prelomi daje športnejši vtis, LED svetlobni podpis je tako spredaj kot zadaj - tudi zaradi povezovalnega svetlobnega traku - viden in prepoznaven že od daleč. Prej kot golfa v leonovih potezah prepoznamo druge Seatove modele, kar mu je treba šteti v dobro.
Obrisi leonove notranjosti sledijo ostrim karoserijskim potezam in v primerjavi z golfom ponujajo športnejšo in bolj minimalistično estetiko s samostoječim zaslonom multimedijske naprave. Položaj za volanom je izvrsten, vidljivost iz avta neproblematična, kakovost materialov in izdelave pa dobra. Na zadnji klopi, kamor sedemo sicer precej nizko, je dovolj prostora tako za glave kot kolena, globok in oglat prtljažnik pa bi moral zadostovati za večino družinskih zahtev pri prevozu prtljage.
Športno nastrojen v digitalno dobo
Tudi leon je - tako kot golf - znotraj povsem digitalen, kar tako kot pri golfu ocenjujemo za preveč drzen korak naprej, saj je treba tudi za osnovne funkcije s prstom iskati točke na zaslonu.
Kontrast sodobni digitalni uporabniški izkušnji predstavlja že dobro poznan in uveljavljen 2-litrski dizelski štirivaljnik TDI s 110 kW. A razen nekaj več hrupnosti motorju nimamo kaj očitati: v povezavi s sedemstopenjskim DSG menjalnikom je njegovih 360 Nm navora zagotovilo za zelo dobre zmogljivosti in odlično prožnost, ki ponuja užitke tako pri športni vožnji med ovinki kot pri avtocestnih potovanjih - ob vselej majhni porabi goriva.
Poleg mladostne podobe so pri Seatu mladostno ukrojili tudi vozne lastnosti - v različici FR z 18-palčnimi kolesi je vzmetenje še za odtenek čvrstejše kot pri golfu. Menimo, da brez potrebe, saj bi bil tudi mehkeje vzmeten leon enako natančno vodljiv.
Paket opreme FR ponuja največ v ponudbi, ne pa vsega: doplačati je na primer treba za popolno LED osvetlitev z dinamičnimi smerniki in pametnima žarometoma, za opozorilo pred odpiranjem vrat in še za nekaj dodatkov, zato pa ponuja zelo dober varnostni paket - vključno z učinkovitim radarskim tempomatom.
Pod črto ...
Nekaj manj kot 28.000 evrov ni malo denarja za družinsko kombilimuzino, a je to še vedno dobra dva tisočaka manj od primerljivega golfa. Ker oba avtomobila spadata na prestol tega razreda, novi leon po našem mnenju predstavlja dober nakup.
Všeč nam je +
skladna podoba, vozne lastnosti, prožen in varčen motor
Ni nam všeč -
preveč digitalno upravljanje, prečvrsto vzmetenje, LED žarometa za doplačilo
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1968 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3000 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1700 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik DSG. |
Mere in masa: | 436,8 cm, širina: 180 cm, višina: 145,6 cm, medosna razdalja: 268,6 cm, masa praznega vozila: 1446 kg, dovoljena skupna masa: 1980 kg, prtljažnik: 380 - 1301 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 218 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,7 l/100 km, izpust CO2: 97 g/km, poraba na testu: 5,6 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 27.855 EUR |