Test: Seat tarraco 2,0 TDI DSG 4drive excellence

Test

Sangria - zanimiv, dobro opremljen in široko uporaben avtomobil, ki tako kot španska pijača zadovolji veliko različnih okusov.


Novi Seatov cestno-terenski velikan morda res ne izžareva Seatovega športnega značaja, a v paleto dinamičnih cestnih terencev iz Martorella prinaša udobje in prilagodljivost.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic

 

Prostoren in udoben avto za dolge etape po vseh cestah

Sangria, španska mešanica vina in sadja, se prilagodi vsakemu okusu. Tudi postrežejo jo povsod - od lokalnih gostiln do najbolj prestižnih in elitnih hotelov. Tarraco je avtomobilska različica sangrie, ki z mešanico tehnologije, oblikovanja in prostornosti stopa proti kupcem, ki doslej niso pomislili na na to špansko znamko.

Že po prvih kilometrih smo ugotovili, da bo njegov največji tekmec Škodin kodiaq, s katerim si delita osnovo. Po odzivu na naših družbenih omrežjih in na cesti si upamo soditi, da je podoba prva prednost tarraca pred kodiaqom; v kombinaciji z velikimi 20-palčnimi kolesi in bogato opremo je tarraco markanten in eleganten avto, ki se v podrobnostih zgleduje tudi po veliko dražjih tekmecih.

Trdimo, da zloščen tarraco v elegantnih odtenkih metalno zelene, z veliko stekleno streho sicer ne sodi na parkirišče pred igralnico v Monte Carlu, a v odsevu steklenega pročelja poslovne stavbe pa bo vsekakor konkurenčen vsem ostalim. Avto zmore suvereno nastopiti v družinsko-poslovni vlogi.


Tarracovo (zelo digitalno) notranjost krasijo odlična ergonomija, zelo dobra preglednost, izdatno nastavljiv voznikov prostor in zelo dobra sedeža, ki se na na daljših potovanjih izkažeta z dobro oporo hrbtu. Tudi sovoznikov sedež ima sidrišče isofix, naslonjalo pa je mogoče povsem pokloniti naprej, da se pridobi prostor za prevoz zelo dolgih predmetov. Srednja vrsta je vzdolžno pomična in vsi trije sedeži imajo nastavljivo naslonjalo. Prostora za kolena in glave je veliko, le smiselnosti tretje sedežne vrste v njem ne vidimo, ker ta ponuja zares zasilni prevoz z oteženim dostopom. Prostornina prtljažnika je s 700 litri še vedno bogato odmerjena, čeprav nekaj litrov odvzameta v tla zložena sedeža v tretji vrsti.

Z vidika učinkovitosti organizacije prostora, bo tarraco lahko stopil tudi v alhambrine čevlje. Notranjost je svetla, prostorna in prilagodljiva kot v enoprostornežu. Tudi sovoznikov sedež ima sidrišče isofix za pripenjanje otroškega varnostnega sedeža, naslonjalo pa je mogoče povsem pokloniti naprej, da se pridobi prostor za prevoz zelo dolgih predmetov.

Dober odrvi in dovolj mišic za vleko 

Pogonska kombinacija najmočnejšega 2-litrskega dizelskega motorja s 140 kW, 7-stopenjskega DSG menjalnika in učinkovitega štirikolesnega pogona deluje učinkovito, se pa med ovinki pozna višje težišče in predvsem velika masa, saj tako opremljen tarraco krepko presega 1,8 tone. To je najmanj vozniško dinamičen avtomobil med vsemi seati,  je pa zato odličen na daljših poteh ali na slabih cestah. Zmore tudi vleči 2,4 tone težko prikolico. Masa in velike mere se poznajo pri porabi goriva, ki se giblje med 7,5 in 8,9 l/100 km.

Glede na bogato opremo in številne talente se avto s ceno brez težav postavi po robu češkemu bratrancu kodiaqu. Testni tarraco je imel za dobrih 7500 evrov dodatne opreme, a velja izpostaviti dejstvo, da so predvsem varnostni pripomočki cenovno zelo dostopni - 473 evrov je treba doplačati za paket, ki vključuje sisteme za prečni nadzor, mrtve kote in sistem proti prevrnitvi avtomobila.

Španski velikan je obdržal ergonomsko zelo dobro postavljena stikala za krmiljenje klime in nekaterih drugih funkcij, ki jih voznik mora imeti pri roki brez klikanja po menijih osrednjega 8-palčnega zaslona. Ta je dobro odziven in vozniku ponuja izdatno pomoč pri vzvratni vožnji, kjer je zelo dobra slika s kamere podprta še z grafičnimi dodatki za opozorilo proti naletu in celo za lažje pripenjanje prikolice.

Pod črto

Tarraco je zanimiv, dobro opremljen in široko uporaben avtomobil, ki tako kot sangria zadovolji veliko različnih okusov. Tudi v najbolj bogati mešanici ostaja cenovo dostopen veliki cestni terenec.

Všeč nam je +

prostoren prtljažnik, prilagodljiva kabina, učinkovit 4x4 pogon, udobje

Ni nam všeč -

stikala tempomata za volanom, neodzivna stopalka plina, prostor na 6. in 7. sedežu

Štirikolesni pogon 4drive je povsem nezahteven, a učinkovit. Tarraco se z njegovo pomočjo dobro počuti na vseh cestah in tudi tistih slabših podlagah, kjer bi sicer svoje kilograme težko obdržal pod nadzorom. Med voznimi programi ima tudi način offroad s pomočjo katerega je zmožen brez stresa premagati tudi kakšen slabši kolovoz ali bolj strm klanec brez asfalta pod kolesi. Prvenstveno pa je njegov pogon namenjen boljši vozni dinamiki v slabših pogojih, naložba v varnost torej in ne terenske ambicije.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1968 cm3, največja moč: 140  kW (190 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, sedemstopenjski avtomatiziran menjalnik DSG.
Mere in masa: dolžina: 473,5  cm, širina: 183,9 cm, višina: 166,5  cm, medosna razdalja: 279  cm, masa praznega vozila: 1845  kg, dovoljena skupna masa: 2550  kg, prtljažnik: 230 - 700 - 1775  l, posoda za gorivo: 60 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,0 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 5,1/6,4/5,6 l/100  km, izpust CO2 (NEDC): 147  g/km, poraba na testu: 7,8  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 39.464 EUR

 

Po odzivu na naših družbenih omrežjih in na cesti, si upamo soditi, da je prav podoba tarraca tista prva prednost v prepričevanju širine okusov. Markantnosti tarracu v kombinaciji z velikim 20-palčnimi kolesi in opremo excellence ne more spodbijati nihče. Je velik in lepo oblikovan avto, ki se v podrobnostih, ko z nočno projekcijo silhuete osvetli tla pred vrati ali na pragovih zažari napis excellence, zgleduje tudi z veliko dražjimi tekmeci zvenečih imen. Tudi znotraj so lepo umestili dodatke za oplemenitenje kabine.

Za dobrega cestnega terenca ni nikoli prepozno

Seat je tarraca je na trg poslal razmeroma pozno, a v še vedno rastočem svetu cestnih terencev vseh dimenzij ne prepozno. Spomnimo, da pred manj kot tremi leti v ponudbi tega španskega izdelovalca ni bilo še niti enega cestnega ternca, danes pa prav z kompaktno arono, srednje veliko ateco in velikim tarracom hitro pridobivajo nove in nove kupce, predvsem tiste mlajše. Tarraco z najvišjo ravnjo opreme excellence je cenovno sicer posega v območje kjer Seat do sedaj še ni bil, a tja vstopa tudi s prepričljivo vsebino.

Sovoznikov sedež ima sidrišče isofix za pripenjanje otroškega varnostnega sedeža, naslonjalo pa je mogoče povsem pokloniti naprej, da se pridobi prostor za prevoz zelo dolgih predmetov. Srednja vrsta je vzdolžno pomična in vsi trije sedeži imajo nastavljivo naslonjalo. Prostora za kolena in glave je veliko, udobje pa povečuje še nizek osrednji greben in dve mizic integrirani v hrbtišče naslonjala prednjih sedežev. 

Ključne besede


testTest avtaSeatcestni terenecštirikolesni pogonseat tarraco