V velikem finalu izbora Slovenski avto leta 2018 se bodo pomerili trije cestni terenci in dve klasični kombilimuzini: škoda kodiaq, volkswagen polo, peugeot 5008, honda civic in mazda CX-5. Tako je odločilo 21.099 bralcev, gledalcev in poslušalcev, ki so s svojimi glasovi izbrali pet finalistov.
Novi rod proti klasiki
Tudi letos, že 26. zapored, ste drage bralke in cenjeni bralci, gledalci in poslušalci s svojimi glasovi določili pet avtomobilov, finalistov izbora Slovenski avto leta. Več kot tridesetim žirantom, profesionalnim novinarjev iz sedmih avtomobilskih uredništev - poleg naše AMZS Motorevije še avtomobilske rubrike Avtomoto siol.net, revije Avto Magazina, dnevnikov Delo, Dnevnik, Slovenske novice in Večer, radijske postaje Val 202 in oddaje Avtomobilnost Radiotelevizije Slovenija - ste znova naložili odgovorno delo. Odločitev ne bo lahka. Sploh, ker moramo najboljšega izbrati med petimi zelo dobrimi, a hkrati sila različnimi avtomobili. Še nikoli niso bili v finalu kar trije predstavniki izjemno hitro rastočega sveta cestnih terencev. Kodiaq in peugeot 5008 spadata med velike, mazda CX-5 pa v razred srednjevelikih cestnih terencev, ki želijo združiti najboljše gene iz različnih karoserijskih in tehničnih svetov. Ob novi rod pa ste postavili še dve avtomobilski klasiki, katerih zgodovina sega v 70. leta prejšnjega stoletja. To pomeni, da je na cestah že več njihovih generacij, uspešnost pa ničkolikokrat dokazana v prodajnih milijonih. Volkswagnov polo in Hondin civic sta stara znanca slovenskih cest. Prvi je prerasel mejo štirih metrov in želi sedaj dokončno stopiti iz golfove sence ter v razred malih avtomobilov prinaša veliko napredne tehnike in digitalnih storitev. Drugi pa še vedno v slogu klasičnih vrednost neguje vozniško dinamiko, čustva in k vsemu skupaj dodaja še veliko aktivne varnosti, odlične motorje in precej prostora. Vseh 5 avtomobilov ima vsak zase vsaj eno lastnost s katero med konkurenti izstopa. Med njimi ni slabega, a kot strokovnjaki iz sveta mobilnosti bomo morali poiskati najboljšega.
Slovenski avto leta 2018 bo znan 18. januarja
Vseh pet finalistov bomo zato novinarji vseh sodelujočih uredništev znova postavili na asfalt. 15. januarja bomo v AMZS Centru varne vožnje Vransko znova temeljito preverili kaj zmorejo: kako pomagajo vozniku, kako zanesljivo, natančno nizajo ovinke, kako odločno zavirajo, koliko energije zahtevajo, kako udobni in pametni so. Pri tem nič ne bomo prepustili naključju. Naj spomnimo, da avtomobile, ki ste nam jih v finalno oceno poslali s svojimi glasovi, ocenjujemo v skladu z merili izbora. Ta so: oblika avtomobila, vozne zmogljivosti in lastnosti, funkcionalnost, gospodarnost, varnost, cenovna umestitev, primernost za slovenski avtomobilski trg.
Slovenski avto leta 2018 bo znan 18. januarja. Prvi slovenski avto leta je bil izbran leta 1993; to je bil BMW 3 compact. 25 let kasneje je naslov pripadel peugeotu 3008, ki je postal tudi prvi cestni terenec s tem laskavim naslov.
Škodin velikan v finale prihaja z največ točkami
Izbor Slovenski avto leta je bil vedno merilo dogajanja na domačem trgu. Zmagovalci izbora so na naših cestah pustili pečat, saj izbor od samega začetka združuje voznike in stroko. Letos v finale največ točk s seboj prinaša prvi Škodin veliki cestni terenec kodiaq. Kljub temu, da je na trgu novinec, nas ni presenetilo, da ste mu namenili največ glasov, saj je bil avto letos praktično razprodan. Omeniti velja, da je mazda CX-5 z uvrstitvijo v finale že zabeležila eno zmago, saj je imela po številu zbranih točk po posameznih uredništvih enako število točk kot alfa stelvio. A po pravilih izbora, ki v 3. členu pravijo, da če imata dva avtomobila v glasovanju bralcev, gledalcev in poslušalcev enako število točk, je boljši tisti, ki je dobil več glasov (v absolutnem številu) bralcev, gledalcev in poslušalcev, je s 1165 glasovi proti 821 glasovom v finale prišla mazda CX-5. Zanimivo je, da se tudi letos v finale ni uvrstil noben avto s hibridnim ali električnim pogonom, čeprav so tovrstni pogoni že na voljo v priljubljenih križancih.
AVTOMOBIL (kliknite na povezavo) | PRENESENE TOČKE V FINALE |
Škoda kodiaq | 6 |
Volkswagen polo | 4 |
Peugeot 5008 | 3 |
Honda civic | 2 |
Mazda CX-5 | 1 |
Vas glas slišimo in upoštevamo. Hvala, ker ste z nami vsa ta leta!
Slovenke voznice in vozniki ste še enkrat znova dokazali, da razumete in spremljate dogajanje v avtomobilskem svetu ter da vam ni vseeno, kako varne, čiste in dostopne avtomobile izdelovalci ponujajo v Sloveniji. Več kot 21 tisoč glasov je prispelo na naslove - klasične in elektronske - sedmih slovenskih avtomobilskih uredništev, ki sodelujejo v izboru Slovenski avto leta. Letos ste izbirali med kar 36 novostmi in vidi se, da ste izbirali pozorno. Zaradi vašega izbora se obeta izredno zanimiv in napet finale.
Vas glas sliši in upošteva tudi stroka. Hvala vsem in vsakomur posebej, ki že toliko let skupaj z nami izbirate najboljši avtomobil v državi. S tem skupaj ustvarjamo podobo trga in skrbimo, da imamo Slovenci na voljo tudi najboljšo in najsodobnejšo tehnologijo avtomobilskega sveta ter da smo na zemljevidu sodobne mobilnosti. S svojo tehniško kulturo in z dejstvom, da sodelujete pri izboru, postavljate standarde, po katerih naše ceste postajajo varnejše in čistejše.
Letos ste izbirali med kar 36 novostmi in vidi se, da ste izbirali pozorno. Zaradi vašega izbora se obeta izredno zanimiv in napet finale.
Kaj pravijo pravila?
Po pravilih izbora se v finale uvrstijo avtomobili, ki od gledalcev, poslušalcev in obiskovalcev spletnih strani dobijo največ glasov. Sistem točkovanja je dobro znan: šest točk za prvo mesto, štiri za drugo, tri za tretje, dve za četrto in ena točka za peto mesto. Avtomobil, ki v glasovanju bralcev, gledalcev in poslušalcev zbere največ točk, začne svojo pot v finalu s šestimi točkami, drugouvrščeni s štirimi in tako vse do petega mesta. Tudi novinarji sodelujočih medijev glasujejo po enakem sistemu in avto, ki bo v finalu januarja 2018 zbral največ točk, bo osvojil naslov Slovenski avto leta 2018. |