AMZS test 33 zimskih pnevmatik dimenzij 185/65 R15 in 215/60 R16

Pnevmatike

(Ne)predvidljivost - izdelovalci pnevmatik pri snovanju in izdelavi pnevmatik upoštevajo podnebne spremembe


Kaj sledi po siloviti poletni suši in prav tako siloviti jesenski povodnji? Obilne snežne padavine že novembra? Suha in zelo hladna zima do februarja? Januarski ledeni dež ali sneg v začetku marca? Odgovorov na ta vprašanja nima nihče, a pozimi moramo biti na cestah pripravljeni na vse. V klimatsko negotovih časih je pravilna izbira zimskih pnevmatik še toliko pomembnejša, zato je pomemben tudi temeljit, kakovosten in neodvisen test pnevmatik, kakršnega že vrsto let zagotavlja AMZS v sodelovanju s svojimi partnerji. Letos smo se osredotočili na zimske pnevmatike v dimenzijah 185/65 R15 in 215/60 R16. Kaj smo ugotovili? 

Oglas
Oglas

Tudi izdelovalci pnevmatik pri snovanju in izdelavi pnevmatik upoštevajo podnebne spremembe, pa čeprav je to zelo nehvaležno - in nepredvidljivo - opravilo. Snežnih padavin dolgoročno ne zna napovedati nihče, vsem pa je jasno, da bodo vozne razmere tudi v prihajajoči zimi zelo raznolike. In to je tudi eno od glavnih vodil pri snovanju zimskih pnevmatik: narediti pnevmatiko, ki bo kos sila različnim razmeram na cesti, ki se lahko v kratkem obdobju spremenijo iz hladnega suhega asfalta v povodenj, moker sneg, ledene obloge in nazaj v suh, a hladen asfalt. Pnevmatik, ki se enako dobro obnesejo v vseh teh razmerah, v trgovinah ni veliko, kar smo ugotovili in potrdili tudi v letošnjem testu zimskih pnevmatik, kjer so se najbolj odrezale najbolj uravnotežene pnevmatike. 

VIDEO: Pnevmatike izberite glede na vaše potrebe in navade

Na testu zimskih pnevmatik, ki ga AMZS opravlja v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB) in nekaterimi drugimi organizacijami, temeljito preskusimo lastnosti na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, izmerimo glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva. Najbolj uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, dobijo najboljšo skupno oceno na testu. A najboljša skupna ocena naj ne bo edino merilo pri nakupni odločitvi. Pnevmatike izberite glede na vaše potrebe in navade; če se pogosto vozite po zasneženih cestah, se ozrite po pnevmatikah, ki so dobre na snegu, če pa zimo prevozite na očiščenih avtocestah in hitrih cestah, so za vas primernejše pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in na suhem. 

Pnevmatike dimenzije 185/65 R15 T

Kliknite na tabelo za povečavo!

Letošnji test zimskih pnevmatik je zajel 16 pnevmatik dimenzije 185/65 R15 v hitrostnem razredu T; pnevmatike te dimenzije uporabljajo majhni avtomobili, kakršen je VW polo, ki je bil tudi naš preskusni avto

Skupni rezultati letošnjega testa so dokaj raznoliki. Štiri pnevmatike, ki imajo najbolj uravnotežene lastnosti, so dobile skupno oceno zelo priporočljivo, pri sedmih pnevmatikah, ki so dobile skupno oceno priporočljivo, pa smo ugotovili rahle pomanjkljivosti pri vsaj enem od glavnih ocenjevalnih meril. Pri treh pnevmatikah se je izkazalo, da so se slabo odrezale pri najmanj enem od pomembnih ocenjevalnih meril, zato so dobile skupno oceno priporočljivo z omejitvami, dve pnevmatiki z začelja tabele pa sta se tako slabo odrezali na mokri cesti, da sta dobili skupno oceno ni priporočljivo.
Tudi sicer pri izbiri ene od teh petih zadnjih pnevmatik priporočamo razmislek, saj so se tri od teh petih pnevmatik razmeroma slabo odrezale na suhi cesti; naši testni vozniki so ugotovili, da pnevmatike ne ponujajo dobrega občutka pri hitrejši vožnji po avtocesti, saj imajo slabo smerno stabilnost in se slabše odzivajo na ukaze z volanom. Te pomanjkljivosti sicer niso kritične, so pa dolge vožnje po avtocestah zaradi tega manj udobne. Bolj kritično je pretirano odzivanje na voznikove ukaze pri izogibanju oviram, kar lahko v rokah neizkušenega voznika privede do prekrmarjenja oziroma zanašanja zadka avtomobila. Take lastnosti smo ugotovili pri Dunlopovi pnevmatiki winter response 2 (ki se je lani v dimenziji 195/65 R15 na suhem odrezala precej bolje), Fuldini pnevmatiki kristall montero 3 in Barumovi pnevmatiki polaris 5. 

Preostali pnevmatiki z začelja tabele - Imperialova pnevmatika snowdragon HP in pnevmatika wanli SW611 - sta skupno oceno slabo dobili zaradi večjih pomanjkljivosti na mokri cesti. Dokaj slabo se je na mokri cesti odrezala tudi Fuldina pnevmatika. Kako pomembne so te pomanjkljivosti, se lepo vidi iz tabele z razlikami v zavornih poteh na mokrem asfaltu (zaviranje od 80 km/h do zaustavitve). Razlika v zavorni poti med najboljšo pnevmatiko pri tem merilu (bridgestone blizzak LM005) in Barumovo pnevmatiko na 13. mestu je skoraj 5 metrov, nato pa je skoraj 4 metre razlike že do naslednje Fuldine pnevmatike kristal montero 3. 
Nekaj metrov zavorne poti se morda ne sliši veliko, a če to razliko prevedemo v hitrost vožnje, je razlika zelo občutna: ko se avto z Bridgestonovimi pnevmatikami zaustavi, avtomobila s Fuldinimi ali Imperalovimi pnevmatikami še vedno vozita s hitrostjo 36 km/h, avto z Wanlijevimi pnevmatikami na kolesih pa se premika z 39 km/h. Ko se zaustavi avto z Barumovimi pnevmatikami, avto z Wanlijevimi pnevmatikami še vedno vozi s hitrostjo 29 km/h. 


Glede na to, da so zime v našem delu Evrope zelo mokre, velja resno razmisliti o smotrnosti nakupa zadnjih treh pnevmatik na našem testu, saj so se slabo odrezale tudi pri drugih merilih na mokri cesti. Naše priporočilo je jasno: ne priporočamo nakupa teh pnevmatik. 
Za prve štiri pnevmatike na našem testu lahko zapišemo, da priporočamo nakup. Nova generacija Continentalove pnevmatike wintercontact z oznako 870 ima najbolj uravnotežene lastnosti, pri Continentalu pa so tudi odpravili slabosti predhodnice na suhi cesti. Na podobno visoki ravni sta tudi pnevmatiki goodyear ultragrip 9+ in semperit speed-grip 5, pa tudi Michelinova pnevmatika alpin 6 na četrtem mestu ni daleč za njimi. Continentalova pnevmatika si sicer pri nobenem merilu ni izkazala za najboljšo, a je najbolj uravnotežena. Goodyearova pnevmatika se odlikuje z najboljšo oceno na mokrem, Semperitova na snegu, Michelinova pa se je najbolje odrezala pri obrabi.
Med sedmimi pnevmatikami s skupno oceno priporočljivo so pomanjkljivosti malce bolj izrazite in raznolike, pri izbiri ene od teh pnevmatik pa velja bolj upoštevati vozne navade in potrebe. Tako naj na primer tisti, ki rabijo boljše lastnosti na snegu, izberejo pnevmatiko BF goodrich g-force winter 2, tisti, ki pa se po snegu vozijo zelo malo, pa naj posežejo po Vredesteinovi pnevmatiki wintrac ali pnevmatiki nexen winguard snow’G3. Za tiste, ki pozimi prevozijo bolj malo kilometrov, sta primerni pnevmatiki bridgestone blizzak LM005 in maxxis premitra snow WP6, tisti, ki pozimi le redko vozijo po avtocestah, naj izberejo Firestonovo pnevmatiko winterhawk 4. Avonovo pnevmatiko WT7 snow naj izberejo tisti vozniki, ki jim niso pomembne lastnosti na suhem in na snegu ali pri obrabi. Nižje, kot greste po naši tabeli z rezultati, več pomanjkljivosti oziroma omejitev morate upoštevati in sprejeti - pa čeprav za to ni prave potrebe, saj razlike v cenah niso velike. 
 

Še nekaj: če morate pozimi sesti v svoj avto v vseh voznih in vremenskih razmerah, ne sprejemajte takšnih kompromisov! 

Kaj pomenijo razlike med pnevmatikami?

Dimenzija 185/65 R15 T

najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi po 44 metrih, najslabša pa po 49,5 metra,
najboljša pnevmatika se na mokrem asfaltu pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve ustavi po 36,2 metra, najslabša pa po 47,7 metra,
najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 92 km/h, najslabša pa pri 72,8 km/h, 
najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 73,1 sekunde, najslabša pa v 81,3 sekunde,
z najboljšo pnevmatiko glede obrabe lahko prevozimo 46.182 km, z najslabšo pa le 22.692 km, 
poraba goriva je bila z najbolj varčno pnevmatiko 5,7 l/100 km, z najmanj varčno pa 6,1 l/100 km.

Pnevmatike dimenzije 215/60 R16 H 

Kliknite na tabelo za povečavo!

Cestni terenci so še vedno najbolj priljubljeni avtomobili na evropskem trgu, zato smo tokrat pod drobnogled vzeli 17 pnevmatik v dimenziji 215/60 R16 in hitrostnem razredu H, ki so namenjene cestnim terencem, kakršna je škoda karoq, ki je služila tudi kot naš testni avto. 

Rezultati letošnjega testa pnevmatik v tej dimenziji so kar razveseljivi; pri nobeni od preskušenih pnevmatik nismo ugotovili tako velikih pomanjkljivosti, da bi dobila oceno ni priporočljivo. Štiri pnevmatike so dobile skupno oceno zelo priporočljivo, 12 pnevmatik oceno priporočljivo in le ena pnevmatika oceno priporočljivo z omejitvami. 

Oglas
Oglas

Največje razlike na pri vodljivosti na suhi cesti

A razmeroma dobri rezultati ne pomenijo, da med pnevmatikami ni razlik. Te so še največje pri vodljivosti na suhi cesti. Z dobrimi pnevmatikami na kolesih je škoda karoq natančno in lahkotno vodljiv avto z dobro smerno stabilnostjo; pri manevru izogibanja oviri avto uboga voznikove ukaze z volanom, se hitro odzove in se tudi varno izogne oviri. S slabimi pnevmatikami na kolesih so vozne lastnosti drugačne: testni vozniki so imeli med preskušanjem občutek, da je avto zadaj nemiren in da je treba z volanom popravljati začrtano smer oziroma radij v ovinku. Pri manevru izogibanja oviri so slabe pnevmatike na kolesih povzročile veliko dela z volanom, da so testni vozniki avto po izogibanju znova usmerili naravnost v želeno smer. Tudi če se ni treba umikati oviri, takšne lastnosti pnevmatik povzročijo nelagodje pri vozniku. 
Dobra vodljivost pnevmatik ni pomembna le na suhi cesti, pač pa tudi na mokrem in na snegu. Pnevmatika z uravnoteženimi lastnosti se dobro obnese tako pri prečnih kot vzdolžnih obremenitvah in omogoča natančno vodenje tudi pri zmanjšanem oprijemu. 
Dokaz, kako velike razlike so lahko med pnevmatikami, ponuja graf s časi na krog na zasneženi cesti, katerega je karoq z Goodyarovimi pnevmatikami ultragrip performance+ na kolesih odpeljal v 75,1 sekunde, s pnevmatikami GT radial winterpro 2, ki so bile pri tem merilu najslabše, pa v 82,1 sekunde, kar je skoraj 10 odstotkov slabše. 

S Savinimi pnevmatikami eskimo hp2 prevozili največ kilometrov

Še bolj občutne razlike med pnevmatikami so pri obrabi. Največ kilometrov lahko med preskušenimi pnevmatikami prevozimo s Savinimi pnevmatikami eskimo hp2 - 43.423 km. Na drugem koncu spektra so pnevmatike coopertires WM -SA2+, s katerimi lahko prevozimo le 23.714 km, kar je skoraj polovico manj.
Na letošnjem testu v tej dimenziji nobena od prvih štirih pnevmatik - continental wintercontact TS870, dunlop winter sport 5, goodyear ultragrip performance+ in michelin alpin 6 - ni pokazala slabosti pri nobenem od glavnih ocenjevalnih meril, zato so si prislužile skupno oceno zelo priporočljivo.
Pri drugi skupini pnevmatik s skupno oceno priporočljivo smo med testom zabeležili manjše pomanjkljivosti pri vsaj enem od ocenjevalnih meril. Yokohamina pnevmatika bluearth*winter V906 bi bila lahko boljša na mokrem in v snegu, Bridgestonova pnevmatika blizzak LM005 ima znova manjše slabosti na zasneženi cesti, Kleberjeva pnevmatika krisalp HP3 bi se lahko bolje obnesla na mokri in na suhi cesti. Pnevmatika GT radial winterpro 2 je pokazala slabosti na suhem, na mokrem in na snegu, Savina pnevmatika eskimo hp2 se je slabše odrezala na mokri cesti. Vredesteinova pnevmatika wintrac bi bila lahko boljša na suhem asfaltu, pnevmatika esa+tecar supergrip pro pa na suhem in mokrem asfaltu. Toyova pnevmatika observe S944 je dobila oceno priporočljivo zaradi lastnosti na mokrem in na snegu, Uniroyalova pnevmatika winterexpert in Matadorjeva pnevmatika MP93 nordicca pa zaradi lastnosti na suhi in na mokri cesti. Tudi Falknova pnevmatika eurowinter ni prepričala z lastnostmi na suhem. Pri izbiri pnevmatik iz te skupine je zato pomemben razmislek o vozniških navadah, saj je treba izbrati pnevmatiko, ki je najbolj primerna za vozniški vsakdan vsakega kupca. 
Pnevmatika coopertires WM-SA2+ je dobila skupno oceno priporočljivo z omejitvami; zaradi precejšnjih slabosti na mokri cesti in precejšnje obrabe si ni zaslužila višje ocene. Ker je pokazala nekaj pomanjkljivosti tudi na mokri cesti in v snegu, velja razmisliti o njenem nakupu. 

Kaj pomenijo razlike med pnevmatikami?

Dimenzija 215/60 R16 H 

najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi po 43 metrih, najslabša pa po 48,6 metra,
najboljša pnevmatika se na mokrem asfaltu pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve ustavi po 34,7 metra, najslabša pa po 40,8 metra, 
najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 86,4 km/h, najslabša pa pri 76 km/h, 
najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 75,1 sekunde, najslabša pa v 82,1 sekunde,
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 43.423 km, z najslabšo pa le 23.714 km, 
poraba goriva je bila z najbolj varčno pnevmatiko 6,8 l/100 km, z najmanj varčno pa 7,3 l/100 km.

Ključne besede


ZImske pnevmatikeAMZSTest pnevmatik