Običajno test celoletnih pnevmatik objavimo pred poletjem, letos pa smo morali zaradi omejene možnosti testiranja v času epidemije novega koronavirusa izid testa prestaviti na poznopoletni čas. A nič zato: celoletne pnevmatike so namenjene uporabi skozi celo leto in za kupce je pravzaprav vseeno, kdaj gredo v trgovino po celoletne pnevmatike. A letošnji test celoletnih pnevmatik dimenzije 235/55 R 17 je znova pokazal, da naj vozniki o nakupu vendarle dobro razmislijo; nič kaj blesteči rezultati testa opozarjajo, da so celoletne pnevmatike le kompromisna rešitev.
Da celoletne pnevmatike na snegu niso tako dobre kot zimske, na vročem asfaltu pa ne tako dobre kot letne, bralci Motorevije, ki spremljate naše teste, dobro veste. A vendarle tudi celoletne pnevmatike z zakonskega vidika veljajo za zimske, kar pomeni, da morajo izpolnjevati dokaj stroga merila, če izdelovalci želijo na bočnico vtisniti simbol snežinke v triglavi gori, ki na nekaterih trgih velja za oznako za pravo zimsko pnevmatiko - pri nas je za takšno klasifikacijo še vedno dovolj le oznaka M+S. Za pridobitev simbola za zimsko pnevmatiko mora celoletna pnevmatika prestati enake teste zavorne poti in oprijema na sneženi podlagi kot zimska pnevmatika.
Tudi zato AMZS in partnerski klubi, ki opravljamo in objavljamo teste pnevmatik, celoletne pnevmatike preskušamo na enak način kot zimske: pozimi na sneženih in ledenih površinah, poleti pa pri temperaturah ozračja prek 30 stopinj Celzija in temperaturah asfalta prek 50 stopinj Celzija.
Pnevmatike za cestne terence
Na tokratnem testu celoletnih pnevmatik smo pod drobnogled vzeli sedem celoletnih pnevmatik dimenzije 235/55 R 17, ki smo jih nataknili na kolesa cestnega terenca forda kuge; prav vse bolj priljubljeni cestni terenci pogosto uporabljajo pnevmatike takšne dimenzije: precej široke in nizkopresečne. Poleg cestnih terencev pnevmatike takšne dimenzije najdemo tudi na kombiniranih vozilih za osebni prevoz, na nekaterih enoprostornežih, pa tudi na prestižnejših limuzinah.
Priporočljivo z omejitvami
Če bi morali rezultate testa celoletnih pnevmatik strniti v en stavek, bi zapisali takole: nobena od sedmih preskušenih pnevmatik ni dobila višje ocene od priporočljivo z omejitvami oziroma več kot dveh zvezdic, prav vsem pnevmatikam pa smo morali znižati skupno oceno zaradi izrazitejših slabosti pri enem od ocenjevalnih meril. Kaj je šlo narobe?
Prevroč asfalt
Na suhi cesti sta dve pnevmatiki le za las zgrešili oceno dobro; Bridgestonova pnevmatika weather control A005 in Michelinova crossclimate+ sta le zaradi manjših slabosti pri voznih lastnostih oziroma pri vodljivosti dobila oceni zadovoljivo oziroma priporočljivo. Ostalih pet pnevmatik na suhi cesti oziroma na vročem asfaltu ni navdušilo.
Sprejemljivo na mokrem
Na mokri cesti je le Bridgestonova pnevmatika weather control A005 dobila oceno dobro in štiri zvezdice, ostalih šest je dobilo oceno priporočljivo oziroma tri zvezdice. Bridgestonova pnevmatika je pokazala nekaj slabosti le pri prečnem oziroma bočnem splavanju, sicer pa se odlikuje s kratko zavorno razdaljo in dobro voljivostjo na mokrem.
Težave na zasneženi cesti
Na zasneženi cesti nobena od preskušenih celoletnih pnevmatik nima enakovrednih lastnosti kot dobre zimske pnevmatike. V neposredni primerjavi je bila najboljša celoletna pnevmatika na ravni najslabše zimske pnevmatike enake dimenzije - tako pri vodljivosti kot tudi pri oprijemu pri speljevanju ali zaviranju na snegu. Še najbolj so se razlike pokazale med ovinki zasnežene testne steze, kjer najbolj natančno ocenimo, kako pnevmatika pospešuje, zavira in v ovinkih prenaša ukaze voznika na cesto. Pri vodljivosti je šlo najbolje Continentalovi in Uniroyalovi pnevmatiki, Nokianova pnevmatika se je bolje odrezala pri zaviranju in speljevanju - le te tri pnevmatike so dobile oceno zadovoljivo na snegu. Najslabše sta se na snegu odrezali zmagovalka mokre ceste Bridgestonova pnevmatika weather control A005 in Vredesteinova pnevmatika quatrac pro: zaradi slabe uravnoteženosti hitro pride do prekrmarjenja, zaradi česar je težko natančno in varno speljati ovinek. Zaradi teh slabosti sta obe pnevmatiki na snegu dobili oceno slabo oziroma ni priporočljivo - in takšna je bila na koncu tudi skupna ocena za obe pnevmatiki.
Razlike v porabi
Pri porabi goriva smo zabeležili dokaj velike razlike - večje, kot jih običajno zabeležimo na testu letnih ali zimskih pnevmatik. Med najboljšo pnevmatiko - continental allseason contact - in najslabšo pnevmatiko - vredestein quatrac pro - je 5,5 odstotka razlike pri porabi, ker pomeni približno pol litra goriva na 100 kilometrov.
Manjša obraba
Obraba celoletnih pnevmatik je manjša od obrabe letnih pnevmatik. S pnevmatiko michelin crossclimate+ lahko prevozite več kot 60.000 kilometrov, kar pomeni, da če na let prevozite 15.000 kilometrov, s to pnevmatiko lahko vozite štiri leta. Najslabše se je odrezala Bridgestonova pnevmatika z 41.800 kilometri. A pri obrabi velja vzeti v zakup, da so celoletne pnevmatike na avtu celo leto, letne in zimske pa se praviloma izmenjujejo, zato bo večina voznikov morala celoletne pnevmatike zamenjati prej kot letne in zimske.
Skupna ocena: največ dve zvezdici
Nobena od sedmih preskušenih pnevmatik ni dobila boljše skupne ocene kot priporočljivo z omejitvami. Prav vse so namreč pokazale večje slabosti na suhi cesti ali pa na snegu; od najbolje ocenjenih štirih pnevmatik je bila le Michelinova pnevmatika zadovoljiva na suhi cesti, a zato še malce slabša na snegu. Na zadnji mesti sta se uvrstili Vredesteinova in Bridgestonova pnevmatika, ki sta zaradi slabih ocen na snegu dobili tudi skupni oceni slabo oziroma ni priporočljivo. Pri Bridgestonovi pnevmatiki weather control A005 so lastnosti na snegu pokvarile sicer dober vtis: pnevmatika se je najbolje odrezala tako na suhi kot na mokri cesti in je primerna za tiste, ki se pozimi lahko izognejo vožnji po snegu.
Pod črto ...
Letošnji test sedmih celoletnih pnevmatik je znova dokazal, da so celoletne pnevmatike le kompromis, saj na vročem asfaltu ne dosegajo lastnosti letnih pnevmatik, na snegu pa ne lastnosti zimskih pnevmatik. To dejstvo velja vzeti v zakup pri odločanju za nakup celoletnih pnevmatik.
Nasvet: razmislite, če so celoletne pnevmatike za vas
Zaradi kompromisnih lastnosti celoletne pnevmatike niso za vse voznike. Kdor je tako poleti kot pozimi veliko na cestah in kdor prevozi veliko kilometrov po različnih cestah, naj se raje odloči za kombinacijo letnih pnevmatik poleti in zimskih pnevmatik pozimi. |
Voznikom, ki imajo na kolesih svojih avtov celoletne pnevmatike, svetujemo, da vsako leto pnevmatike na prednjih kolesih prestavijo na zadnji kolesi in obratno. Pnevmatike na pogonski osi se namreč hitreje obrabijo kot pnevmatike na drugi osi, vsakoletna menjava pa izenači obrabo na vseh štirih kolesih. |
Tako kot pri zimskih pnevmatikah tudi pri celoletnih pnevmatikah pazite, da globina profila ni manjša od 4 milimetrov. |
Vaše mnenje ...
Če je profil preplitek, celoletne pnevmatike postanejo letne pnevmatike
Zakonsko določen minimalni profil pri letnih pnevmatikah je 1,6 mm, za zimske pnevmatike pa je minimalni zakonsko določen profil 3 mm. Kaj pa pri celoletnih pnevmatikah? Če se hočemo s celoletnimi pnevmatikami voziti pozimi, morajo imeti te globino profila najmanj 3 mm; če imajo manj (a ne manj kot 1,6 mm, kolikor je najmanjši dopustni profil za letne pnevmatike) se celoletne pnevmatike štejejo kot letne.