AMZS test 28 letnih pnevmatik dimenzij 235/55 R 17 in 225/40 R 18

Pnevmatike

Spodbudno, a z opozorili


Lani spomladi smo s testom letnih pnevmatik opozorili na številne pomanjkljivosti “tovornih” pnevmatik, ki jih uporabljajo dostavniki in avtodomi. Letos smo preskusili 12 “avtomobilskih” letnih pnevmatik dimenzije 235/55 R 17, ki jih lahko uporabljajo tako dostavniki kot tudi vse bolj priljubljeni cestni terenci: rezultati so precej bolj spodbudni kot lani. Pri testu pnevmatik dimenzije 225/40 R 18 pa smo pod drobnogled vzeli 16 visokozmogljivih pnevmatik za športne avtomobile, ki obljubljajo dobre vozne lastnosti in športne občutke v vožnji. Kako so se odrezale?

Na letošnjem testu letnih pnevmatik, pri katerem AMZS sodeluje z drugimi evropskimi avtomobilskimi klubi in nekaterimi potrošniškimi organizacijami, smo po lanskih slabih rezultatih testa pnevmatik za dostavnike in avtodome preskusili pnevmatike, ki sicer nimajo oznake C (cargo - tovor), a so vseeno primerne za namestitev tudi na kolesa dostavnikov ali avtodomov. Takšne pnevmatike so namenjene tudi vse bolj priljubljenim cestnim terencem in križancem srednjega razreda, zato smo pnevmatike preskušali na kolesih Fordovega cestnega terenca kuge.



Pri drugi dimenziji pnevmatik na letošnjem testu smo uslišali številne prošnje naših bralcev in preskusili športne 18-palčne pnevmatike, ki smo jih nataknili na kolesa volkswagna golfa GTI. Preskušene pnevmatike v tej dimenziji se ponašajo z oznako UHP oziroma Ultra High Performance, kar lahko prevedemo v ultra zmogljive pnevmatike, pri katerih vozniki praviloma pričakujejo dobre vozne lastnosti in zanesljivost tudi pri večjih hitrostih.

Dimenzija 235/55 R 17

Najprej dobra novica: vse preskušene pnevmatike v tej dimenziji, ki smo jih preskusili na kolesih forda kuge, so se odrezale precej bolj od lanskih “tovornih” pnevmatik na kolesih volkswagna multivana. Štiri pnevmatike so dobile oceno zelo priporočljivo oziroma štiri zvezdice, enajst pnevmatik je dobilo priporočljivo oziroma tri zvezdice, le ena pnevmatika pa je dobila oceno ni priporočljivo oziroma eno zvezdico.


Če ostanemo pri primerjavi z lanskim testom, najbolj razveseli dejstvo, da so se letos pnevmatike odrezale precej bolje na mokri cesti. Pri zaviranju na mokrem so pnevmatike v povprečju dosegle celo nekaj boljši rezultat kot referenčna pnevmatika; lani so pnevmatike dosegle le 67 odstotkov rezultata referenčne pnevmatike. Še najbolje si to lahko predstavljamo s primerjavo zavornih razdalj na mokri podlagi med najboljšo in najslabšo pnevmatiko na letošnjem testu: Kumhova pnevmatika ecsta HS51 je za zaviranje na mokrem asfaltu od hitrosti 80 km/h do 20 km/h rabila 35,8 metra, pnevmatika maxxis premitra 5 pa 41 metrov. Razlika ni nezanemarljiva, a tudi najslabša pnevmatika na letošnjem testu se je odrezala bolje od lanskih pnevmatik, med katerimi je imela najslabša lanska pnevmatika zavorno razdaljo več kot 50 metrov.

Pnevmatike, ki so na letošnjem testu dobile oceno zelo priporočljivo, se niso odrezale dobro le na mokri cesti, pač pa tudi pri zaviranju na suhi cesti in pri porabi goriva.


Tudi pri obrabi, ki vpliva na število kilometrov, ki jih lahko prevozimo z enim kompletom pnevmatik, so se preskušene pnevmatike odrezale dobro. Z Michelinovo pnevmatiko primacy 4, zmagovalko tokratnega testa, lahko prevozimo 46.700 kilometrov, a tudi pri ostalih treh pnevmatikah, ki so dobile skupno oceno zelo priporočljivo, lahko prevozimo dovolj kilometrov: s Pirellijevo pnevmatiko cinturato P7 na primer 35.000. Res je, da imajo “tovorne” pnevmatike podobne velikosti manjšo obrabo in da z nekaterimi lahko prevozimo skoraj še enkrat toliko kilometrov, a glede na bistveno slabše ostale lastnosti ponavljamo nasvet iz lanskega leta: če si na cesti želite varnosti, zamenjajte pnevmatike z oznako C na svojih dostavnikih, kombijih ali avtodomih z “avtomobilskimi” pnevmatikami.

Od enajstih pnevmatik s tremi zvezdicami je pet pnevmatik le za las zgrešilo višjo skupno oceno. Pnevmatike semperit speed-life 2 SUV, esa-tecar spirit PRO, kleber dynaxer HP3 in continental ecocontact 6 so se zelo dobro odrezale na suhi cesti, manjše slabosti na mokrem pa so preprečile boljšo skupno oceno. Pnevmatike semperit, esa-tecar in kleber so imele na mokrem največ težav z zaviranjem in vodljivostjo, Continentalova in Yokohamina pnevmatika pa sta se slabše odrezali pri prečnem splavanju. Zgolj zaradi tega je Continentalova pnevmatika izpadla iz boja za boljša mesta, saj si sicer zasluži pohvale tudi za majhno porabo goriva in majhno obrabo.
Malce drugačna slika je pri pnevmatikah hankook ventus prime in kumho ecsta HS51; ti dve pnevmatiki sta več slabosti pokazali na suhi cesti, še zlasti pri stabilnosti v vožnji, medtem ko sta na mokrem zabeležili dobre rezultate.



Najslabše se je na tokratnem testu odrezala pnevmatika laufenn S-fit EQ, ki je edina dobila skupno oceno slabo oziroma ni proporočljivo. Na suhem je pnevmatika povsem zadovoljiva, za vožnjo po mokri cesti pa po našem mnenju ni primerna. Najbolj je razočarala s slabo vodljivostjo na mokrem, saj ponuja malo oprijema in je premalo natančna pri menjavi smeri. Kako se to odrazi na cesti, najbolje pokaže čas na naši progi: na malce več kot minuto in pol dolgi krožni ovinkasti progi je bila Laufnnova pnevmatika skoraj 8 sekund počasnejša od Michelinove, ki je zabeležila najboljši čas. Hkrati je laufenn S-fit EQ med pnevmatikami z najdaljšo zavorno pot na mokrem; tudi zato odsvetujemo nakup. Laufenn je sicer Kumhova znamka pnevmatik, ki so zasnovane in izdelane za prodajo na evropskem trgu, a se je na primer Kumhova pnevmatika ecsta HS51 odrezala precej bolje.

Zamenjajte C (cargo) pnevmatike za običajne; vozne lastnosti naj imajo prednost pred obrabo!

Nekatera vozila - dostavniki ali osebni avtomobili - imajo razmeroma veliko maso že prazna ali, še več pa potem, ko jih obremenimo s tovorom. Takšna vozila morajo imeti na kolesih pnevmatike, ki prenesejo večje obremenitve. Pri tovornih vozilih imajo takšne pnevmatike praviloma oznako C (Cargo), pri težjih osebnih avtomobilih pa so se v zadnjem času uveljavile pnevmatike s povečano nosilnostjo, ki jih izdelovalci označujejo z dodatno oznako XL (Extra Load). Kakšne so razlike?

Dimenzija 225/40 R 18

Kot smo napisali že v uvodu, pnevmatike dimenzije 225/40 R 18 spadajo v razred ultra zmogljivih pnevmatik, pri katerih kupci pričakujejo več športnosti, boljšo odzivnost in dober oprijem. Štiri pnevmatike so dobile oceno štiri zvezdice oziroma zelo priporočljivo, enajst pnevmatik je dobilo tri zvezdice, ena pa dve zvezdici oziroma priporočilo z omejitvami. Nobene pnevmatike na tokratnem testu ne odsvetujemo, a vseeno si velja podrobneje ogledati rezultate in se odločiti na podlagi lastnih zahtev in meril.

Na suhi cesti se je večina preskušenih pnevmatik odrezala v skladu s pričakovanji za pnevmatike s športnim značajem, le Rotallina pnevmatika setulla S-pace RU01 in Falknova pnevmatika azenis FK510 sta na suhi cesti pokazali nekaj slabosti. Obe pnevmatiki odlikuje dokaj kratka zavorna razdalja, a imata malce slabšo vodljivost. Ta se še poslabša z dvigom temperature v pnevmatiki, kar se običajno zgodi pri vožnji z višjo hitrostjo. Naši testni vozniki so to zaznali kot poslabšanje natančnosti pri zavijanju in pri tem, da je avto prej začel drseti iz ovinka kot pri ostalih pnevmatikah.

Zelo uravnotežne zmagovalke

Vse štiri pnevmatike z oceno zelo priporočljivo lahko označimo kot zelo uravnotežene. Tako na suhem kot na mokrem ponujajo natančno vodljivost, meje zdrsa pa so pri vseh štirih postavljene zelo visoko. Morda je rezultat malce presenetljiv, a Michelinova pnevmatika pilot sport 4 in Continentalova premiumcontact 6 imata tudi dokaj majhno obrabo. Zanimivo je, da smo pri Continentalovi pnevmatiki, ki se je najbolje odrezala na mokri cesti, izmerili nadpovprečno glasnost, kar pa po našem mnenju ni velika pomanjkljivost. Obema omenjenima pnevmatikama tesno sledita Goodyearova eagle F1 asym 5 in Maxxisova pnevmatika victra sport 5, vse štiri pa si zaslužijo naše priporočilo.

Pnevmatike nexen n’fera sport, sava intensa UHP2 in vredestein ultrac vorti so le za malo zgrešile boljšo skupno oceno.
Dobro so se odrezale na suhi cesti in pri obrabi, a ker niso dobile višje ocene od priporočljivo na mokrem, je takšna tudi skupna ocena. Še največ slabosti so pokazale pri prečnem in vzdolžnem oprijemu oziroma pri vodljivosti, Nexnova pnevmatika pa se je najslabše od preskušenih izkazala tudi pri prečnem splavanju.
Posebno omembo si zasluži Pirellijeva pnevmatika P zero, ki ima od vseh preskušenih pnevmatik daleč najboljše lastnosti na suhi cesti in druge najboljše pri vodljivosti na mokrem. A boljšo skupno oceno sta Pirellijevi pnevmatiki odnesli velika poraba goriva in precejšnja obraba. Ocenjujemo, da je to odlična pnevmatika za vse tiste, ki ne prevozijo veliko kilometrov, želijo pa si športno in zelo oprijemljivo pnevmatiko.

Na začelje testa se je uvrstila Rotallina pnevmatika setulla S-pace RU01, ki se je na suhi cesti odrezala povsem sprejemljivo, na mokri pa pokazala slabosti tako pri zaviranju kot pri vodljivosti.

 Na meji zdrsa ne ponuja dovolj stabilnosti in oprijema, kar se na testni stezi občuti kot zgodnji zdrs prek prednjih koles. Tako se je na mokri krožni progi izkazala s kar 9 sekund slabšim časom kot Pirellijeva pnevmatika, ki je progo prevozila najhitreje. Rotalla je sicer znamka kitajskega izdelovalca pnevmatik, ki na trgu nastopa s cenovno ugodno ponudbo.

Pirellijeva pnevmatika P zero ponuja največ oprijema tako na suhi kot na mokri cesti, a se zato hitro obrabi in je najmanj gospodarna pri porabi goriva. Pnevmatika je primerna za voznike, ki prevozijo malo kilometrov.

 

Ključne besede


AMZS testLetne pnevmatikeAMZS test pnevmatikvarna vožnja