Za volanom: prenovljena cupra formentor in leon

Za volanom

Španski cestni morski pes - prenovljena avtomobila smo temeljito preskusili na ovinkastih španskih cestah


O tem, kako sta Cuprina formentor in leon dobila novo podobo prednjega dela, ki spominja na morskega psa, smo v Motoreviji pisali pred dobrim mesecem dni v poročilu s predstavitve obeh Cuprinih novosti. Zdaj smo oba prenovljena avtomobila lahko tudi temeljito preskusili na ovinkastih španskih cestah - in še enkrat potrdili, da znajo Španci izdelati najbolj ognjene avtomobile v velikem Volkswagnovem koncernu …

Zanimivosti in dejstva: razdelilnik navora za še več vozniške dinamike

Največ vozniške razburljivosti seveda vzbuja najzmogljivejši formentor VZ, v katerem vsa štiri kolesa poganja 2-litrski turbo bencinski štirivaljnik z 245 kW (kar je natanko 333 KM). Res je, da formentorja VZ5 s še močnejšim turbo petvaljnikom ni več v ponudbi, a za potešitev dirkapkih hrepenenj je tudi 333 “konjev” povsem dovolj: motor je zelo odziven in prožen, navor pa na cesto prenaša prek zelo učinkovitega štirikolesnega pogona. Ko v enačbo dodamo še razdelilnik navora med zadnjimi kolesi, ki omogoča tudi “drift” program nadzorovanega drsenja, dobimo vozniško izjemno uživaški avto, ki ga na novem španskem asfaltu zaprte gorske ceste nismo mogli (ali upali) spraviti iz ravnotežja. Razdelilnik navora poznamo že iz Audijevih športnikov, gre pa za sistem za delitev navora, ki je elektrohidravlično krmiljen z dvema neodvisnima sklopkama in omogoča neodvisen nadzor navora na vsakem od obeh zadnjih koles.

Tudi po tem, ko smo si lahko oba prenovljena avta temeljito ogledali na cesti, še nismo povsem prepričani v novi videz prednjega dela, a očitno gre za oblikovalski poseg, ki zahteva nekaj časa, da ga povsem sprejmemo. Nenazadnje gre le za dizajnersko malenkost, ki ne poseže v skupno podobo avta - in ta pri formentorju še vedno obrača glave in privlači poglede. 

Leonu, ki je tako v kombilimuzinski kot karavanski različlici vendarle malce bolj “običajen” avto, pa je nova podoba prednjega dela vsekakor zelo dobrodošla novost. 

V notranjosti avta nista doživela temeljitejših sprememb, vsaj ne takšnih, ki bi jih takoj opazili. Je pa pri formentorju zdaj na voljo večja izbira športnih sedežev - najšportnejša sta “pokalna” dirkaška sedeža, ki z nižjo namestitvijo in temeljitejšo stransko oporo tudi najbolj spominjata na prave dirkalne sedeže. 
Uporabniki bodo veseli izboljšav v grafičnem uporabniškem vmesniku; ta je zdaj opremljen z izboljšano orodno vrstico aplikacij, ki omogoča enostavnejšo uporabo vmesnika. Nadzor klimatske naprave je zdaj integriran v zaslon glavne enote, tako da so vse funkcije vozila in pomočniki dostopni z enim samim klikom. 

Nova oblika "nosu" pri formentorju še vedno obrača glave in privlači poglede. 

100 kilometrov na elektriko 

O novi motorni paleti obeh prenovljenih Cuprinih avtomobilov smo že pisali; najvelja novost je zagotovo priključno-hibridni pogonski sklop, ki združuje 1,5-litrski TSI bencinski motor, električni motor in zmogljivejši akumulatorski sklop, ki omogoča do 100 kilometrov dosega zgolj na električlni pogon. Oba avta sta na voljo z dvema različicama tega elektrificiranega pogona - s 150 in z 200 kW sistemske moči. Nova generacija priključnega hibrida poleg prej omenjenega dosega in zmogljivejšega pogonskega akumulatorja ponuja še večjo moč polnjenja: 11 kW pri izmeničnem toku oziroma 50 kW pri enosmernem toku.
Vožnja priključno-hibridnega formentorja opomni voznika, da so lahko tudi priključni hibridi športni avtomobili - čeprav so pri večini drugih priključnih hibridov prioritete drugačne; v zmogljivejši od obeh priključno-hibridnih različic formentorja se ob vklopu športnega voznega programa vklopi tudi dodatna športna zvočna kulisa, ki lepo spremlja zelo dobre zmogljivosti avtomobila. Takšna dvojna osebnost si zasluži pohvale; s priključno-hibridnim formentorjem lahko varčno, učinkovito in neslišno križarimo na elektriko - ali pa se po dirkaško zapodimo v ovinke, pri čemer seveda naraste tudi poraba goriva. 

V notranjosti avta nista doživela temeljitejših sprememb, vsaj ne takšnih, ki bi jih takoj opazili.

VZ za poznavalce oziroma sladokusce

Formentor VZ je seveda avto za sladokusce, ki so pripravljeni globoko seči v žep, a tudi ostale pogonske različice ponujajo veliko voznih užitkov. Vstopni motor za formentorja je posodobljeni 1,5-litrski bencinski TSI s 110 kW (150 KM), ki prednji kolesi poganja prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika.
Zanimiva motorna novost je vblago-hibridni eTSI, pri katerem gre za 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kW (150 KM) z 48-voltnim zagonskim generatorem in litij-ionskim akumulatorjem, ki omogoča, da  v nekaterih voznih razmerah avto vozi z ugasnjenim motorjem, pri zaviranju povrne energijo in podpira motor z nekaj električne pomoči.
Naslednja stopnica v ponudbi motorjev je 2-litrski TSI s 150 kW (204 KM), 7-stopenjskim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom, športni različici VZ pa sta dve - poleg že omenjene z 245 kW tudi malce šibkejša s 195 kW (265 kW) in pogonom na prednji kolesi. 
Pri Cupri tudi še niso pozabili na dizelski motor: tako formentor kot leon sta kupcem na voljo tudi z varčnim TDI dizelskim motorjem s 150 kW …

Je pa pri formentorju zdaj na voljo večja izbira športnih sedežev - najšportnejša sta “pokalna” dirkaška sedeža, ki z nižjo namestitvijo in temeljitejšo stransko oporo tudi najbolj spominjata na prave dirkalne sedeže. 

Pod črto ...

Tako prenovljeni formentor kot leon bosta na slovenske ceste po napovedih zapeljala še pred koncem poletja - ko bodo znane tudi cene zanju. Te bodo po napovedih seveda nekaj višje kot pred prenovo, a imata oba avtomobila zdaj tudi bogatejšo serijsko opremo, vkljulno s posodobljenim naborom asistenčnih sistemov.  

Prenovljena cupra formentor in leon

- nova podoba prednjega dela obeh avtomobilov
- najzmogljiveša različica VZ s 333 KM, štirikolesnim pogonom in  elektro-hidravličnim razdelilnikom navora
odlične vozne lastnosti
- nov priključni hibrid: do 200 kW sistemske moči in do 100 kilometrov električnega dosega
- v ponudbi tudi TDI in TSI motorji z razponom moči od 110 do 150 kW
- v Sloveniji naprodaj še pred koncem poletja
- cena še ni znana

Ključne besede


Za volanomCuprapriključni hibridštirikolesni pogoncupra formentorcupra leon

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik