Španci so se uveljavitve svoje nove avtomobilske znamke lotili tako, kot to najbolj znajo - temperamentno in prežeto s strastjo. Cupra formentor je eden najbolj razburljivih družinskih avtomobilov, kar smo jih vozili.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Divje lep
Novi križanec formentor dokazuje, da ena najmlajših avtomobilskih znamk na svetu ne bo le športni satelit, na katerem bi klonirali zmogljive različice Seatovih modelov. Cuprin prvorojenec ponuja nov format vozniške razburljivost in družinske uporabnosti. Avto je ime dobil po najlepšem in najbolj divjem rtu na Majorki v španskih Balearih. Oblikovalci v Martorellu so želeli povzeti tudi divjo lepoto kraja, po katerem se avto imenuje. Pri tem se niso omejevali in so delo opravili temeljito. Formentor daje jasno vedeti, da obvladuje hitrost in ovinke. Tudi tiste dirkaške, obdane z rdeče-belimi robniki in izletnimi conami. Formentorjeva podoba je izstopajoča in v razred kompaktnih križancev vnaša športno drznost. To kažejo tudi v odzivih ostalih voznikov, ko smo v križiščih čakali na zeleno luč. Formentor izstopa z dolgim motornim pokrovom, nizko strešno linijo, poudarjenimi kolesnimi oboki, izrazito ostrimi robovi in aerodinamičnimi elementi, med katerimi zadaj izstopa športni usmerjevalnik zraka (difuzor). Avto na zanimiv način združuje kanček terenske robustnosti s športno eleganco.
Nov format križanja?
Formatiranje iz naslova torej pomeni, da cupra formentor s svojo karoserijo, voznimi lastnostmi in uporabnostjo predstavlja nov format tehničnega križanja. Je prvi Cuprin original, ki na zelo posrečen način povezuje lastnosti cestnega terenca in športne 5-vratne kombilimuzine. Voznik lahko v formentorju doživi skoraj povsem dirkaško izkušnjo ali pa na družinskem izletu križari v umirjeni, lahkotni, tihi in udobni vožnji. Prav ta izrazita raznolikost, ki jo krasi še kanček ekskluzivnosti, je največja prednost formentorja v primerjavi s tekmeci.
Pozorno oko bo pri formentorjevi obliki hitro opazilo najbolj pomembno razliko v primerjavi z ostalimi križanci: karoserijska razmerja med višino strehe, dolžino in oddaljenostjo od tal. Formentor je za 7 cm daljši, a tudi za 15 cm nižji od atece - in le 5 cm višji od leona. Razlike v merah v praksi prinesejo nižje težišče, boljše vozne lastnosti z manj cestno-terenskega nihanja karoserije med ovinki, prostornejšo kabino s prepričljivo odmerjenimi “kolenskimi” centimetri na zadnji klopi, družinsko (še) dovolj velik in dostopen 420-litrski prtljažnik ter nekoliko nižjo oddaljenost od tal, s katero še ohranja prednosti udobnega vstopanja in nekaj svobode pri vožnji po manj utrjenih kolovozih ali razritih makadamih. Ta hip na trgu ni prav veliko avtomobilov, s katerimi se lahko v družbi GTI-jev, RS-ov, ST-jev, N-jev in drugih športnih kombilimuzin preganjate po dirkališču, hkrati pa brez težav zavijete na zasneženo gozdno cesto in za povrh za seboj vlečete 1,8 tone težko prikolico. Res pa je, da visoki boki, dolg prednji del, nekoliko znižan sedežni položaj in manjša površina okna na prtljažnih vratih vzamejo nekaj preglednosti v primerjavi z ateco.
Med ovinke
Formentor je v svoji najbolj zmogljivi različici avto za zelo zahtevne voznike. Ker so dirkači sodelovali pri nastavljanju podvozja, je jasno, da volan postreže z obilico informacij o dogajanju pod kolesi, vzmetenje pa odlično drži stik s cesto in skupaj s štirikolesnim pogonom omogoča odličen oprijem. Najbolj navduši dejstvo, da formentor ob natančnosti, odzivnosti in igrivosti obdrži visoko stopnjo udobja: tudi pri izrazito dinamični vožnji ne pretrese potnikov in tudi kratke grbine zaduši brez stresanja karoserije. Formentor je predvidljiv in nenaporen, a še vedno zmogljiv, hiter in predvsem udoben športni avto. Pri tem moramo izpostaviti še odličen sedežni položaj z izdatno nastavljivostjo in zelo dobra prednja sedeža, ki nista dirkaško utesnjena, a hkrati odlično objameta telo: med ovinki je formentor bližje hitrim kombilimuzinam kot zmogljivim cestnim terencem.
Dodaten bonus varnosti, uporabnosti in učinkovitosti pri prenosu moči na cesto zagotavlja štirikolesni pogon, ki brez zamud izpolnjuje voznikove ukaze in navor tudi ob pomoči samodejne zapore diferenciala usmerja na kolo, ki ima največ oprijema. Vožnja po zasneženi gozdni cesti je čisti užitek - odrsavanje s popolnim nadzorom. Med doplačili v prid varnosti in užitkov priporočamo nakup zmogljivejših Brembovih zavor, za katere je treba odšteti 2355 evrov. Niso poceni, a njihova dodana vrednost je velika.
Odločen in prožen štirivaljnik
Pod pokrovom motornega prostora je stari znanec, eden najbolj prožnih in odločnih turbo dvolitrskih bencinskih štirivaljnikov. Predstavlja vrh moči in navora tovrstnih motorjev, kar pomeni da ima voznik pri 2000 vrtljajih na voljo 400 Nm navora, nad 5000 vrtljaji pa 228 kW največje moči. Motor ni razgrajač, je odlično odziven in s svojim delovanjem zelo dobro streže dvojnemu značaju avtomobila - izrazito športnemu in družinsko umirjenemu. Slednje se kaže tudi v razponu porabe goriva. Ta se je na našem testu gibala od manj kot osem litrov do več kot deset litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je glede na zmogljivosti, užitke, štirikolesni pogon in maso povsem sprejemljivo.
Če na vsakdanjih poteh formentor ni prav nič kričeč ali nervozen, pa bi si nekaj izrazitejšega groma iz izpuha zaželeli pri vklopu športnega oziroma dirkaškega programa cupra. Takrat se sicer v kabini oglasi z vrtljaji motorja sinhroniziran digitalni orkester in doda prijetno oster umeten zvok.
Odzivnosti - glede na izbrani vozni program - motorja, podvozja in volana ni kaj očitati. To pa ne velja za 7-stopenjski DSG menjalnik. Ko voznik v običajnem voznem programu odločno pohodi plin pri prehitevanju, se menjalnik malce zmede in odzove neuglajeno. AMG menjalnik v kompaktnih mercedesih bi Cupri moral biti merilo.
Pameten, a programsko ne povsem dosleden
V kabini formentor ni tako originalen kot navzven, saj skoraj v celoti povzema Seatovo osnovo. S tem sicer ni nič narobe, le o ekskluzivnosti ne moremo govoriti. Je pa vse skupaj oplemeniteno z všečno športno noto. Izstopa zelo dober volan s stikaloma za zagon motorja in upravljanje z voznimi programi.
Širok nabor dobro delujočih varnostnih sistemov pomirja, saj umetna inteligenca suvereno ohranja varnostno razdaljo, upošteva hitrostne omejitev, bere prometne znake, dobro nadzira smer v mejah talnih oznak, nadzira mrtve kote in spremlja gibanje pešcev in kolesarjev - če je treba tudi zavira v sili. Manj prepričljiv je formentor v digitalnem svetu: velik 12-palčni zaslon ima nepregledne izbirnike in predvsem veliko rezerve v programski opremi, kar se najbolj očitno kaže v občasni slabši odzivnosti ali izpadu bluetooth povezave z mobilnikom.
S pametno izbrano dodatno opremo cena formentorja lahko ostane pod mejo petdesetih tisočakov. Za ta denar ponuja zelo prepričljive zmogljivosti, široko uporabnost, atraktivnost in kanček ekskluzivnosti v odličnem športno-družinskem paketu mobilnosti.
Pod črto …
Formentor navduši s svojo drugačnostjo, zmogljivostjo in uporabnostjo. Je avto za zahtevne voznike, ki na prvo mesto postavljajo vožnjo, hkrati pa si želijo nekaj pozornosti in rešitev družinske mobilnosti - v optimalnem formatu oziroma razmerju med prostorom, udobjem in stroškovnikom.
Všeč nam je +
prostorna kabina, praktičnost, zmogljiv motor, štirikolesni pogon, atraktivna podoba, vrhunsko podvozje in zavore, odlične vozne lastnosti
Ni nam všeč -
odzivnost digitalnega vmesnika, zrazitost zvoka (zunaj)
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1984 cm3, največja moč: 228 kW (310 KM) pri 5450 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2000 vrt./min. Stalen štirikolesni pogon, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik DSG. |
Mere in masa: | dolžina: 445 cm, širina: 183,9 cm, višina: 152,8 cm, medosna razdalja: 267,9 cm, masa praznega vozila: 1644 kg, dovoljena skupna masa: 2140 kg, prtljažnik: 420 -1475 l, posoda za gorivo: 55 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 4,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 8,5 l/100 km, izpust CO2: 192 g/km, poraba na testu: 9,6 l/100 km |
Cena: | Porsche Slovenija: 45.335 EUR |