Kratek test: Seat leon ST xcellence 1,5 TSI

Test

Flamenko - Družinski Španec, ki je med ovinki tako ognjevit kot so plesalke flamenka.


Novi seat leon ST je prostoren, praktičen in zelo skladno oblikovan družinski avto, ki v ospredje še vedno postavlja voznika.

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 4/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Elegantni nahrbtink z veliko prostornino

S 617-litrskim prtljažnikom leon ST le za zanemarljivih 23 litrov zaostaja za svojo češko sestrično škodo octavio combi, ki v razredu “ljudskih” karavanov postavlja prostorska merila. Leonov prtljažnik ni samo velik, ampak tudi dobro opremljen in lahko dostopen. Naslonjali deljive (40:60) zadnje klopi je mogoče z vzvodoma položiti iz prtljažnika in prostornino povečati na 1,6 kubičnega metra. Na potovanju ali kampiranju bo prav prišla tudi 230-voltna vtičnica. Prtljažno dno omogoča postavitev v dveh višinah, vrata pa za doplačilo 451 evrov odpira in zapira elektrika. V primerjavi s kombilimuzinskim leonom je prtljažnik večji za 237 litrov, predvsem njegova dolžina pa poveča karavansko uporabnost.

To je avto za vse, ki izbirajo z očmi in srcem. To je karavan za voznika, ki se včasih za svoj užitek usede za volan in odpelje po lepi cesti namesto nedeljskega sprehoda. Nobenega dvoma ni, da zna španski sportstourer s svojim nastopom in vozniškim flamenkom med ovinki precej bolj pihniti na dušo čustvenih voznikov kot oba njegova koncernska bratranca, golf in octavia, s katerima si deli tehniko.

Vozne lastnosti so poleg oblike njegova ključna prednost

Podvozje zagotavlja skorajda športne vozne lastnosti, ki so največja prednost leona ST. Avto ima odlično lego na cesti, suvereno vztraja v smeri in vozniku vseskozi poroča, kaj se dogaja pod kolesi. Bo pa pri družinski mobilnosti treba vzeti v zakup, da je vzmetenje zaradi dinamičnega značaja bolj čvrsto in vožnja zato nekoliko manj udobna. Tudi sedi se zelo nizko, kar se pozna pri vstopanju. Zmogljivo podvozje in dinamične vozne lastnosti odlično dopolnjujejo prožen 1,5-litrski TSI motor in natančen 6-stopenjski ročni menjalnik. Motor vseh 250 Nm navora ponuja že pri 1500 vrt./min. Glede na zmogljivosti je pogonski sklop energijsko dovolj zmeren. Na testu je avto v povprečju porabil 6,8 litra bencina, kar je za karavana s kar 604-kilogramsko nosilnostjo dober rezultat.

Dinamični obliki in voznim lastnostim sledi tudi mladostno zasnovana kabina, kjer prevladuje digitalno okolje s številnim storitvami, ki nujno ne sodijo v avto. To zahteva nov pristop. Je pa položaj za volanom izvrsten in preglednost dobra. Oprema xcellence tudi s kromom in lesom podčrtuje eleganco ter za dobrih 24 tisočakov vključuje večino sodobne varnostne opreme. S seznama dodatne opreme priporočamo doplačilo (874 evrov) za svetilno zelo zmogljiva pametna LED žarometa. 

Ob odlično uravnoteženem podvozju smo imeli občutek, da 27,4-centimetrski dolžinski prirastek prinese še nekoliko boljši občutek pri vodljivosti in smerni stabilnosti. Nizkopresečne pnevmatike na 18-palčnih platiščih, ki stanejo 607 evrov, morda niso najbolj posrečeno doplačilo. Brez njih podoba ne bo utrpela velike izgube na račun elegance, udobja pa bo več. Atletski značaj avta gre z roko v roki z mladostnim in fit voznikom. Pri tem imamo v mislih stanje duha in ne letnico voznikovega rojstva. Kdor bi rad sedel višje, bo pač moral prostor iz leona ST poiskati v ateci, a v njej ne bo našel tako izrazitega poklona vozniku.

 

Pod črto ...

Leon ST je prostoren in dobro opremljen družinski avto z mladostnim značajem, ki je med ovinki tako ognjevit kot so plesalke flamenka.

Všeč nam je +

dinamična in skladna podoba,  vozne lastnosti, prožen motor, velik prtljažnik, LED žarometa

Ni nam všeč -

preveč digitalno upravljanje, (pre)čvrsto vzmetenje

Dinamični obliki in voznim lastnostim sledi tudi mladostno zasnovana kabina, kjer prevladuje digitalno okolje s številnim storitvami, ki nujno ne sodijo v avto.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1498 cm3, največja moč: 110  kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: 464,2  cm, širina: 180 cm, višina: 144,8  cm, medosna razdalja: 268,6  cm, masa praznega vozila: 1336  kg, dovoljena skupna masa: 1940  kg, prtljažnik: 617 - 1600 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 221 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 6 l/100  km, izpust CO2: 135  g/km, poraba na testu: 6,8  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 24.522 EUR 

 

Ključne besede


testTest avtaSeatseat leon