Za volanom: Cupra tavascan

Za volanom

Pospeševalnik - Tavascan se bo pospeševanju se bo poleg videza lahko naslonil tudi na čisto pravi fizikalni pospešek najzmogljivejše različice VZ


Dinamično oblikovan, zmogljiv, prostoren in hiter prvi povsem električni Cuprin cestni terenec s kupejevsko streho ima zahtevno nalogo pospeševanja prodaje električnih modelov znamke Cupra. Pri tem pospeševanju se bo poleg videza lahko naslonil tudi na čisto pravi fizikalni pospešek najzmogljivejše različice VZ. Je avto, ki zna pospešiti čustveni odziv. 

Zanimivosti in dejstva: Tako, kot je videti, se tudi pelje

Nedavno smo v naši digitalni garaži objavili zgodbo o Cuprini avtomobilski modni reviji, na kateri so predstavili prenovljeni različici dveh najpomembnejših modelov - formentorja in leona. Na spektakularni predstavitvi v Madridu se prav naglas ni govorilo o popolnem prehodu na elektriko oziroma bistveno manj kot denimo leto dni nazaj v Berlinu, ko smo večer pred dirko prvenstva formule-E prvič od blizu pogledali tavascana. Kljub temu, pa so pri Cupri držali besedo in na cesto postavili to kar so nam takrat obljubili: da bo tavascan avto, ki bo kljub svojim družinskim prostorskim atributom, še vedno prvenstveno namenjen vozniku in njegovim občutkom. Obljubo so držali! Po prvih dinamično odpeljanih ovinkih v zaledju Barcelone lahko zapišemo, da se tako, kot je tavascan videti, tudi pelje. 
Tavascan je s svojimi karoserijskimi razmerji, ostro začrtanimi linijami, osvetljenima logotipoma in zelo elegantno strešno linijo, ki se izteče v zračni usmerjevalnik nad markantnim zadnjim delom, spodaj obrobljenim z difuzorjom.

Najbolj navduši s svojim voznim značajem

Vozne lastnosti tavascana zato tudi mi tokrat postavljamo na prvo mesto naših prvih občutkov za volanom. Preizkusili smo najzmogljivejšo različico VZ s športnim podvozjem, s sistemom aktivnega nadzora blaženja DCC, dvema električnima motorjema in štirikolesnim pogonom, ki na prednjo os pošlje do 30 odstotkov moči in navora. Najbolje torej, kar tavascan ponuja zahtevnemu vozniku. Ob tem velja izpostaviti še skoraj idealno razporejeno maso med prednjimi in zadnjimi kolesi, ki ob nizko postavljenem težišču (akumulatorski sklop zmogljivosti 77 kWh je položen v karoserijsko dno) dosega razmerje 49:51. Odlična uravnoteženost podvozja in kilogramov zelo dobro skriva veliko maso, ki se res začuti šele povsem na meji oprijema. Odlično je nastavljen tudi sistem ESC, ki bdi nad stabilnostjo avtomobila, ravno tako si tavascan zasluži dvignjen palec za natančnost in povednost volana, ki v voznikove dlani v primerjavi z električni koncerskimi bratranci ID.5 GTX ali Q4 e-tron pošlje precej bolj mehanske občutke. 
Najšibkejši člen vozniško odličnega paketa so pravzaprav zavore, ki kljub pomoči tristopenjske rekuperacije z odzivom ter vonjem najbolj očitno plačajo davek dobrih dveh ton težkega dinamičnega cestnega terenca ter njegovega zahtevnega voznika. Če bi zadaj namesto zavornih bobnov vgradili zavorne kolute, bi bilo morda bolje …   

Da Cupra tudi na elektriko neguje vozniške občutke, dokazuje z možnostjo popolnega izklopa sistema nadzora stabilnosti in zdrsa. Na makadamskem obračališču smo na dinamičnem odseku ovinkov privoščili odličen odriv električnega štirikolesnega navora, ki z neposrednim udarom navora na podlagi z manj oprijema omogoča avtomobilski pasa doble. V španskem originalu ples dvojnih korakov, v Cuprinem svetu pa dvojni odriv.

Digitalna armatura podprta s hrbtenico stroja 

Cuprina oblikovna drznost in originalnost se bohoti tudi pri obliki armaturne plošče, kjer najbolj izstopa nekakšen steber, ki spominja na skelet oziroma hrbtenico stroja, ki podpira zgornji del armaturne plošče, in velik 15-palčni zaslon HMI vmesnika z vsemi sodobnimi podatkovno-komunikacijskimi storitvami. Na tej vezi med armaturno ploščo in preostankom sredinskega grebena je nameščeno le stikalo za vklop vseh štirih varnostnih utripalk. 

Osrednji oblikovni element aramaturne plošče predstavlja drzno postavljena "hrbtenica" pod 15-palčnim zaslonom. Prestavni izbirnik pogona je nameščen ob volanu, na volanu pa izstopata dve veliki stikali - za hitri vklop dinamičnega voznega programa cupra in izbiro ostalih voznih programov, s katerimi voznik lahko varčuje z energijo, varneje vozi v dežju in snegu ali pa udobno križari na avtocesti.

Pri celoviti digitalizaciji velja izpostaviti natančnost in uglajenost aktivnih vozniških pomagal, začenši z novo različico potovalnega pomočnika, ki povezuje vse ključne varnostne sisteme in zelo dobro aktivno nadzira varnostno razdaljo in položaj avtomobila v mejah voznega pasu, hitrost pa samodejno prilagaja prometu in cesti, upošteva omejitve in celo sam zamenja vozni pas, ko voznik to nakaže z vklopom smernika. 
Pri udobju velja omeniti še odlična športna sedeža, ki sta del serijske opreme. Glede na kupejevsko streho, ki v najvišji točki ne preseže 1,6 metra višine, bodo na svoj račun prišli ljubitelji nekoliko višjega sedežnega položaja. Presenetljivo udobno, brez kupejevsko utesnjenega občutka, se sedi zadaj, piko na i pa družinski praktičnosti postavlja še 540-litrski prtljažnik z dvojnim dnom.

 

VZ z dvema motorjema in 4x4 pogonom

Tavascan ponuja dve različici električnega pogona. Športnega VZ s štirikolesnim pogonom, dvema motorjema moči 80 in 210 kW oziroma 250 kW sistemske moči ter 545 Nm navora. Ta v 5,5 sekunde doseže hitrost 100 km/h in po WLTP meritvah omogoča od 512 do 522 dosega. A kdor bo preveč intenzivno užival v pogonu in podvozju, bo moral polnjenje načrtovati po dobrih 350 do 400 prevoženih kilometrih. Naša poraba se je gibala od 19,4 do 20,1 kWh na 100 kilometrov. Varčnejšim bo namenjena različica endurance s pogonom zadaj in 210 kW moči, ki pa naj bi ponudila realnih 500 km dosega. Elektriko iz omrežja lahko tavascan v pogonski akumulator pošilja z največ 11 kW pri AC oziroma 135 kW moči pri DC polnilniku.

Po dinamično odpeljanih ovinkih smo na avtocesti prav uživali v servilnosti tavascanove umetne inteligence.

Pod črto …

Tavascan je električni avto za zahtevne voznike, ki želijo izstopati in predvsem uživati v vožnji. Je lep, zmogljiv in za povrhu še dovolj prostoren za večino družinskih nalog vsakdanje mobilnosti. Zagotovo ne bo poceni, a pri Cupri z njim tako ali tako stavijo na kupce, ki želijo in pričakujejo več kot racionalno mobilnost od točke A do B. 

Nov Cuprni oblikovni pristop - sprednji del spominja na morskega psa. Pomemben varnostni in oblikovni element predstavljata matrična LED žarometa s tremi svetlečimi trikotnimi elementi dnevne osvetlitve. 

Cupra tavascan

- atraktivno oblikovan in 464,4 cm dolg cestni terenec s kupejevsko streho
- prostorna kabina in 540-litrski prtljažnik
- dve različici električnega pogona z 210 in 250 kW sistemske moči
- pogon zadaj ali štirikolesni pogon
- pogonski akumulator zmogljivosti 77 kWh (neto)
- od 512 do 568 km dosega (WLTP)
- vsa sodobna varnostna oprema
- cena še ni znana
- v Slovenijo se pripelje pozno jeseni

Športni paket VZ in več moči tudi za borna

Pri Cupri so z nižjim in čvrstejšim športnim podvozjem ter močnejšim motorjem opremili tudi borna, ki v najnovejši športni različici VZ po novem ponuja 240 kW sistemske moči, 545 Nm navora in 79 kWh shranjene elektrike. To pomeni, da poleg skoraj 600 km dosega zmore doseči še 200 km/h največje hitrosti in do 100 km/h z mesta pospešiti v 5,6 sekunde. Pri nastavitvah podvozja, pogona in volana borna VZ je sodeloval izkušeni Cuprin hišni dirkač Jordi Gene.
Cupra born VZ

Ključne besede


Za volanomCupraelektrikaštirikolesni pogonelektrični avticupra tavascan

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije