Prvi pogled: prenovljena cupra formentor in leon

Prvi pogled

Modna revija - Še nikoli do sedaj nismo ob prenovi modelov doživeli tako spektakularno vizualno-zvočne predstave ...


Z oblikovno-pogonsko prenovo dveh Cuprinih najpomembnejših modelov - križanca formentorja in kombilimuzine ter karavana leona - tudi pri tej najmlajši in najhitreje rastoči evropski avtomobilski znamki energetski kompas usmerjajo v pogonsko raznolikost. Oba modela sta dobila vtičnico in 100-kilometrski električni doseg, hkrati pa ohranila energetsko svobodo in zvok oziroma draž turbo bencinskega stroja v 200-kilovatnem priključno-hibridnem pogonu. 

Še nikoli do sedaj nismo ob prenovi modelov doživeli tako spektakularno vizualno-zvočne predstave, kot jo je ponudila Cuprina svetovna premiera v centru Madrida, kjer so v slogu avtomobilske modne revije svetu pokazali nova obraza križanca formentorja in kombilimuzine oziroma karavana leona. 

uprina ekipa na čelu s izvršnim direktorjem znamke Waynom Griffiithsom, ki so mu avtomobilski kulti zelo blizu, saj je v poznih 80. letih sodeloval pri vzponu legendarnega audija quattra, se označuje kot pleme, obsedeno s slogom, obliko in čustvenim doživljanjem mobilnosti. Stavijo na mlade po letih in po srcu.

Z obliko obsedeni avtomobilski zanesenjaki vse bolj uspešno gradijo kult

Cupra se trudi ustvariti kult avtomobilske subkulture, zato svoje ime povezuje z modo, glasbo, notranjo opremo doma in družabnim življenjem. To so znova v spektakularnem slogu pokazali na tokratni premieri: na prizorišču multimedijske avtomobilske predstave še nikoli doslej ni bilo toliko modnih oblikovalcev, umetnikov, glasbenikov, virtualnih likov in razstavnih koridorjev s kolekcijami oblačil, nakita in celo hišnih svetil. Cupra se želi prikrasti v življenjski slog svojih kupcev in se s ceste pripeljati celo v njihove domove. Skupaj s prenovjenima formentorjem in leonom so na tej svoji avtomobilski modni reviji predstavili še novi partnerstvi z znamko trajnostnega nakita MAM in z barcelonskim studiem za oblikovanje svetil Marset.
Cuprina ekipa na čelu s izvršnim direktorjem znamke Waynom Griffiithsom, ki so mu avtomobilski kulti zelo blizu, saj je v poznih 80. letih sodeloval pri vzponu legendarnega audija quattra, se označuje kot pleme, obsedeno s slogom, obliko in čustvenim doživljanjem mobilnosti. Stavijo na mlade po letih in po srcu. Drugačen, drzen in vizualen pristop s poudarkom na občutkih se jim več kot očitno že obrestuje, saj so v šestih letih obstoja znamke, upoštevajoč svetovno pandemijo, prodali že skoraj 600.000 avtomobilov. Na premieri je prvi mož Cupre vzneseno govoril o tem, kaj lahko naredi majhna ekipa, ki verjame v doživeto mobilnost, ki ima pogum narediti nekaj drugačnega. To je podkrepil še z napovedjo o širitvi na nove največje svetovne trge in s podatkom, da so v prvem četrtletju letošnjega leta izdelali že 56.600 avtomobilov, kar je skoraj četrtina več kot v enakem obdobju lani. Samo v marcu so izdelali 23.800 avtomobilov, kar je doslej najboljši mesečni rezultat v kratki zgodovini Cupre. Vse te številke in skrbna promocija znamke nakazuje na to, da Cupra svoje Seatove korenine potiska vse bolj v ozadje. Medtem ko so v Martorellu zelo jasno postavili smer razvoja Cupre, ki želi postati globalna avtomobilska znamka, pa Seata praktično nihče več sploh ne omenja.

Nov prednji del z obrazom morskega psa. 

Obraz morskega psa 

Formentor in leon imata povsem novo podobo prednjega dela, kjer v spodnjem delu izstopajo zajetna “usta” za vstop zraka v motorni prostor. Skupaj z ostro zašiljenim prehodom med motornim pokrovom in masko motorja ter trikotno oblikovanima matričnima LED žarometoma sta tako formentor kot leon res videti kot plenilca ovinkov s pečatom morskega psa. Ta novi “shark” Cuprin avtomobilski obraz pa bodo nosili tudi čisto novi modeli, prvi med njimi bo električni cestni terenec s kupejevsko oblikovano streho - tavascan. Pri oblikovanju so v Martorellu sploh med prvimi začeli poudarjati vlogo svetlobe, zato je jasno, da oba avtomobila na ceste prihajata tudi z najnovejšim avtomobilskim modnim dodatkom - osvetljenim logotipom znamke spredaj in zadaj. 
Cupri je nedvomno uspela drzna pomladitev obeh uspešnih modelov, ki delujeta zelo originalno, a bosta tudi delila mnenja. Prav to pa je bil cilj oblikovalcev, ki zatrjujejo, da prebojna oblika ne izpolni svojega kultnega poslanstva, če je všeč prav vsem. 

Priključni hibrid VZ ehybrid z Brembo zavorami. 

Ognjena moč z električnim priključkom

Cupra je pri obeh svojih najpomembnejših modelih na elo prefinjen način pokazala, da prihodnost vendarle ni zgolj električna. Formentor in leon še vedno temeljita na ognjeni moči bencina in tudi dizla. Na zapoved evropske elektrifikacije osebne mobilnosti ob veliki energijski gostoti posode za gorivo dodajata še električni priključek in 19,7 kWh shranjene elektrike za več kot 100-kilometrski doseg vožnje v tišini. Oba so opremili s koncernsko drugo generacijo e-hybrid priključno-hibridnega pogona, v katerem je ob 1,5-litrskem TSI bencinskem motorju še električni motor. Oba modela bosta na voljo z dvema različicama tega elektrificiranega pogona: s 150 oziroma 200 kW sistemske moči. Močnejša različica z oznako VZ e-hybrid bo na zahtevo opremljena z zmogljivejšimi Brembo kolutnimi zavorami premera 37 cm. Nova generacija priključnega hibrida poleg prej omenjenega dosega in zmogljivejšega pogonskega akumulatorja ponuja še večjo moč polnjenja: 11 kW pri izmeničnem toku oziroma 50 kW pri enosmernem toku. 

Bencinski VZ s 333 “konji” in varčni TDI

Prenovljena leon in formentor sta v najzmogljivejši različici dobila najmočnejši 2-litrski TSI motor z 245 kW, ki smo ga nedavno preskusili v novem audiju S3. Oba VZ modela sta serijsko opremljena še z mehanskim štirikolesnim pogonom, ki ima na zadnji osi elektro-hidravlični razdelilnik navora z dvema večploščnima sklopkama, s katerim lahko navor deli še med obema kolesoma zadaj. Ob novem voznem programu za vožnjo po dirkališču in ob pomoči aktivnega pogona tako formentor kot leon ostajata resna športna avtomobila s prilagojenim DSG menjalnikom ter zmogljivimi zavorami Akebono. Kaj k pogonu in voznim lastnostim doda takšen razdelilnik navora, si lahko preberete v članku, v katerem smo s formentorjem VZ5, ki je pod motornim pokrovom imel še Audijev turbo 5-valjnik, atraktivno drseli v AMZS centru varne vožnje na Vranskem. VZ športni različici bo mogoče dobiti tudi v nekoliko manj zmogljivem paketu s 195 kW moči in pogonom le na prednji kolesi. 
Pri Cupri pogonsko raznolikost podčrtujejo še v varčnim TDI dizelskim motorjem s 150 kW, 1.5-litrskim TSI bencinskim motorjem s 110 kW z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in z različico 1.5 eTSI z blagim hibridnim pogonom in 48-voltno napeljavo. Pestro pogonsko ponudbo zaokrožujejo z 2-litrskim TSI bencinskim motorjem z močjo 150 kW, ki bo opremljen z štirikolesnim pogonom 4drive in 7-stopenjskim DSG menjalnikom.  

Karavanska različica leona sportstourer z velikim družinskim prtljažnikom.

Brez dvoma bosta oba suverena v ovinkih 

Kljub temu, da smo si oba prenovljena avtomobila tokrat le ogledovali, lahko na podlagi preteklih izkušenj z obema zapišemo, da se tako dinamično in drzno, kot sta videti, tudi peljeta. Sploh, ker ponujata še najnovejšo različico prilagodljivega športnega vzmetenja s sistemom DCC, celovit nabor voznih programov za vse vozne pogoje in celo drift program v najmočnejših izvedbah VZ. Pri Cupri so si iz koncernskega tehnološkega trezorja sposodili tudi vse najnovejše aktivne varnostne sisteme, enako pa tudi velja za komunikacijske veščine, kjer voznika čaka izboljšana in podatkovno hitrejša oziroma bogatejša uporabniška izkušnja z novim 12,9-palčnim zaslonom. Za vrhunski zvok so pri Cupri tokrat izbrali avdio specialista Sennheiser, ki je kabine obeh opremil z 12 zvočniki. 

Modni dodatek nove dobe - osvetljeni logotip.

Pod črto …

Prenovljena formentor in leon se bosta na slovenske ceste pripeljala poleti, ko bodo znane tudi cene. Glede na zmogljivosti, obliko in seveda pestro pogonsko ponudbo bosta oba avtomobila imela dovolj adutov za prepričevanje avtomobilskih sladokuscev, ki v v sterilnimi mobilnosti zelenega prehoda iščejo avtomobilska čustva. Cupra zna med vsemi znamkami koncerna VW najbolj prepričljivo nagovarjati kupce z vozniškimi občutki in oblikovno aktivacijo čustev na prvi pogled.

Prenovljena cupra formentor in leon

- križanec in kombilimuzina ter karavan 
- nova podoba prednjega dela
- najzmogljiveša različica VZ: 2.0 TSI 245 kW in 420 Nm ter štirikolesni pogon z elektro-hidravličnim razdelilnikom navora zadaj
- nov priključni hibrid: do 200 kW sistemske moči in do 100 kilometrov električnega dosega
- v ponudbi tudi TDI in TSI motorji z razponom moči od 110 do 150 kW
- nova generacija aktivno-varnostnih pripomočkov
- v Sloveniji na voljo poleti
- cena še ni znana 


 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije